اگر آمریکا به ایران حمله کند، مردم می‌جنگند؟ / نظر بدهید

درحالی‌که واشنگتن کشورمان را تهدید به حمله نظامی می‌کند، برخی می‌پرسند، درصورت جنگ احتمالی، مردم خواهند جنگید؟ نظر شما چیست؟

اگر آمریکا به ایران حمله کند، مردم می‌جنگند؟ / نظر بدهید

تقی آزادارمکی، استاد جامعه‌شناسی، معتقد است: مردم رها شده‌اند. کارهای فرهنگی‌شان را انجام می‌دهند و دل‌مشغولی‌هایشان را پیگیری می‌کنند. در واقع باید کارگروه‌هایی تلاش انقلابی می‌کردند تا به این شرایط- که شرایط خوبی هم هست- برسند.

مردم ایران دقیقاً یک ‌سال و چند ماه است که فشارهای مضاعفی را تحمل می‌کنند. دلار از سه ‌هزار و خرده‌ای به‌ یکباره پنج‌رقمی شد و به تبع آن قیمت کالاها از جمله مصرفی، بهداشتی، دارویی و... سیر صعودی بیش از صد درصدی داشتند که در نتیجه می‌توان گفت «مشکل ‌معیشت» بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

با وجود این، تقی آزاد ارمکی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه، معتقد است «مردم حال‌شان خوب است» و می‌گوید «باید کارگروه‌هایی تلاش انقلابی می‌کردند تا به این شرایط- که شرایط خوبی هم هست- برسند».

بخش‌هایی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* دو اصطلاح وجود دارد: یکی اینکه برخی می‌گویند جامعه حال بدی دارد و برخی دیگر معتقدند مردم حال‌شان بد است. به نظر من جامعه حال بدی دارد و مردم حال‌شان خوب است. تمیز این دو بسیار مهم است؛ اینکه ما چطور می‌گوییم وقتی مردم حال‌شان خوب است، جامعه حالش بد است یا وقتی جامعه حالش بد است،‌ مگر می‌شود حال مردم خوب باشد؟ بله می‌شود.

* از فرد بگیرید تا ساختارهای بیرونی، ما دامنه وسیعی داریم. اگر حال فرد بد است، مردم خیلی عصبانی، منزوی و ناراضی هستند و اعتماد اجتماعی‌شان به دیگران کم است و فردفرد همین‌طور که پیوست می‌خورند یک سرخوشی پیدا می‌کنند. به لحاظ ساختاری وضعیت بدی وجود دارد. اما با توجه به همه این شرایط مردم حال خوبی دارند، چون اگر حال خوبی نداشتند، حتماً جامعه یا باید فرو می‌ریخت یا باید انقلاب می‌شد یا نظام غرب بر ایران حاکم می‌شد.

* کمااینکه الان بهترین لحظه برای تصاحب ایران برای آمریکای امروز است! آمریکا، لب مرز است، چرا آمریکا پایش را این‌ طرف نمی‌گذارد و ایران را تصاحب نمی‌کند و ایران را چند تکه نمی‌کند و تمام نمی‌کند؟ آمریکا هیچ‌وقت تا به این حد نزدیک ما نیامده بود و هیچ‌وقت رئیس‌جمهوری مثل ترامپ هم نیامده بود که بگوید می‌زنم و شوخی هم ندارم.

* در واقع ترامپ به ‌خوبی می‌داند مردم با هر کنش آمریکا احتمالاً پشت نظام سیاسی جمع ‌می‌شوند، که این کار را برای آمریکا سخت می‌کند. اگر پنج سال پیش بود، برخی از مردم می‌گفتند آمریکا بیاید تمام کند و برود وعده‌ای هم خم به ابرو نمی‌آوردند. اما امروز بیشتر مردم می‌گویند اگر آمریکا حمله کند، با آمریکایی‌ها می‌جنگیم.

* می‌خواهم بگویم‌ اینکه حال مردم خوب شده بدان معناست که تقریباً برای برخی مسائل تعیین تکلیف شده است.

* نظام سیاسی در وضعیت فوق با آمریکا و غرب در حال جنگیدن است. اگر نظام ذره‌ای در برابر غرب و آمریکا عقب‌نشینی کند نه‌ تنها غرب می‌زند که کشورهای همسایه هم به فکر اشغال بخشی از ایران می‌افتند.

* بیشتر انرژی مسئولان صرف حوزه نظامی و امنیتی شده است. پول به ارتش و نیروهای امنیتی و بسیج اختصاص می‌یابد تا بتوانند امر مهم دفاع را به خوبی انجام دهند که اتفاقاً کار مهم و لازمی است.

* از طرفی نظام مجبور است مشکلات داخلی را به نوعی حل کند. اگر دقت کنید، می‌بینید وزیر آموزش‌وپرورش، وزیر بهداشت، وزیر رفاه و... همچنین شهرداران و مسئولانی که جلو هستند و بیشتر به چشم می‌آیند، چند بار عوض شدند. همه این تغییرات نشان‌دهنده عزم حاکمیت برای برطرف کردن نارضایتی‌ها و تبدیل آن به رضایت‌مندی‌های اجتماعی است.

* بخش عمده جامعه فکر می‌کند چطور مشکلات اقتصادی خودش را حل کند، چطور زندگی‌اش را خودش سامان دهد. تا دیروز می‌گفت دولت بیاید به من خانه بدهد، شغل دهد و... امروز می‌بیند که مردم این توقعات را از دولت ندارند و ترجیح‌شان این است که زندگی‌شان را خودشان بسازند.

* تاکید می‌کنم که دولت به اجبار از عرصه داخلی خارج شده نه به اختیار. بنابراین وقتی قدرت پیدا کند و به جامعه برگردد و بتواند مشکلات را حل کند، سر چهارراه‌ ارتباط با مردم برمی‌گردد.

* ماجرای تهران پارس نشان داد که مردم ضد نظام نیستند، بلکه حرف‌شان این است که عرصه زیست اجتماعی فردی‌شان باید به رسمیت شناخته شود. پس دیگر امکان برگشتی نیست و مردم دامنه عمل جامعه را بیشتر خواهند کرد که این احتمالاً به خوب ‌شدن حال جامعه هم بینجامد.

* ما در دوره و شرایط استثنایی تاریخی قرار داریم. آمریکا آمده ما را بزند و ما هم می‌خواهیم آمریکا را بزنیم اما شاید فردا با یکدیگر روبوسی هم بکنند. یا باید یک جنگ تمام‌عیار با آمریکا راه بیندازیم، که نابود شدن ما و آسیب‌پذیری آمریکا را موجب خواهد شد، یا باید با هم کنار بیاییم.

* آمریکا فقط می‌خواهد کل‌کل کند و برود، اما نمی‌تواند این کار را انجام دهد. الان هم ماجرای کشتی‌ها نشان می‌دهد که نمی‌شود.

* اگر از این شرایط بحرانی عبور کنیم، نظام سیاسی ما نظام سیاسی غیرمداخله‌گر خواهد شد.

* انتخابات اکثری در ایران برای حاکمیت یک آبرو و یک پرستیژ است. به یاد دارم وقتی که در انتخابات آقای هاشمی می‌خواستند رئیس‌جمهور شوند، این‌قدر فشار نبود که انتخابات با مشارکتی حداکثری برگزار شود و اصلاً چنین بحث‌ها و حساسیتی در میان نبود. رقیب او جاسبی‌ای که بود مثل خودش بود، فردی شبیه خودش که رقیب نمی‌شود. مردم همین‌طوری ۱۴ میلیون رای دادند و در واقع همین‌طوری رفتند رای دادند.

* برای عبور از این شرایط عجیب بین‌المللی فقط کافی است حرف مردم را گوش کنیم. انتخابات موجب شده و می‌شود در ایران آن‌ چیزی که کف جامعه است بالا بیاید. نمایندگان و رئیس‌جمهورهای ایران عموماً این کف‌ها را بیشتر اعلام کرده‌اند.

* الان رقبای راست اصلاح‌طلبان بیشتر از اصلاح‌طلبان از جامعه حرف می‌زنند و کف را مطرح می‌کنند و نیازهایشان، انتظارات‌شان، زنان، قومیت‌ها و... را بازگو می‌کنند، اصلاً چیز عجیبی در این جامعه اتفاق افتاده که هیچ ‌چیز با ساحت ایدئولوژی نمی‌خواند.

* وقتی فضای مجازی آمد، روز اول گفتند بزنید و بکوبید و... بعد آقای رئیسی با آقای تتلو وارد گفت‌وگو شد؛ یعنی کاندیدای انتخابات با دورترین، بی‌دین‌ترین، افراطی‌ترین و رادیکال‌ترین چهره عکس گرفت و لبخند زد. خیلی اتفاق جالبی است که آقای رئیسی از کسی که تا دیروز نفی‌اش می‌کرد به این شکل استقبال ‌کند. در این صورت سلبریتی‌ها ‌زاییده و به رسمیت شناخته می‌شوند و نیروی اجتماعی با خودشان می‌آورند.

* فکر می‌کنید سلبریتی‌ها چه‌کار می‌کنند؟ می‌گویند هرچه شما بگویید ما گوش می‌کنیم؟ نه. خودشان منطق عمل خودشان را دارند. بعد به قدرت تبدیل می‌شوند و بعد نیروهای اجتماعی می‌آیند و بعد نیروی محلی و نیروهای قومی و... امثالهم. در چنین حالتی که مجبور هستید قدرت سیاسی را به دست بگیرید، در انتخابات با آنها گفت‌وگو می‌کنید. بالاخره اینها بالا آمده‌اند، ایده‌ها هم بالا آمده است و این بخش حال‌خوش، بیشتر توانسته خودش را بالا ببرد و قوی‌تر می‌شود.

* در دنیای غرب هم دقت کنید همین افراد حضور دارند. وقتی اوباما می‌خواست با ایران رابطه برقرار کند یک کشیش در شهر ایستاد و قرآن آتش زد؛ یعنی اعلام جنگ دینی با اسلام می‌کند. در آن جامعه هم چنین افرادی وجود دارد. من در آمریکا زندگی کرده‌ام. یک جاهایی در آمریکا نمی‌توان رفت؛ اگر با خانم باحجابی به آن مکان‌ها بروید کتک می‌خورید، آن هم در آمریکا! این‌طور نیست که فکر کنید نیروی رادیکال در دنیا وجود ندارد.

منبع: اعتماد

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 288
  • محمد رحیم پناهی
    0

    ضمن عرض سلام وادب با جان دل از آب خاک دفاع میکنیم ایرانی غیرت داره .آره بنشینیم که کشورهای حاشیه خلیج فارس بیان برای ما مستشار کنند.

    نظرات شما -
    • فدایی رهبر
      1

      برو بابا دلت خوشه همین حالا دست اجنبیاست کشور

    • آریایی
      1

      فعلا" که روسی ها و چینی ها و عربهای عراق و سوریه و لبنان و یمن و آفریقایی های گدا گشنه برای ما مستشار میکنند !!!!!

    • کاربر ناشناس
      1

      ونه نمی گذارم فرزندانم بروند مگر مغز خر خوردم ما شهید دادیم که مملکت آباد شود نه مملکتمان را دست روسهای بی خدا بدهیم جرا وجدان درد نمی گیریدضمنا ما خانواده شهید هستم

  • بینام
    0

    اگرامریکایاهرکشوردیگه به ایران حمله کندمن خودم اولین نفرمیروم جنگ وازخاک وناموس وطنم دفاع میکنم وبعدازجنگ میام مسولان فاسدرایکی یکی گردن میزنم وعدالت برقرارمیکنم واینبارکشوری عادل میسازم

    نظرات شما -
    • ابراهیم
      0

      احسنت به شما که حرف دلت رو زدی این که معلوم هست هیچکس دلش نمیخواد کشورش رو یک اجنبی مثل آمریکا بیاد تصرف کنه ایرانی همیشه ثابت کرده که با همه کشورهای دیگه فرق داره اصلا برای ثانیه ای نمیتونه دشمن کشورش رو تو خاکش ببینه ولی دلیل این که شما گفتید بعد از جنگ برمیگردم مسولان فاسد رو گردن میزنم رو متوجه نمیشم مگر بعدش چکاره میشی

    • مرتضی م
      0

      پشت سرحضرت آقا تاآخرین نفس میجنگیم

    • طاها
      0

      بی حجابارم جمع کن تو روخون شهدا

    • کیوان
      0

      ایول زورو ....دمت گرم ، ولی چرا الان عدالت برقرار نمیکنی و گردن نمیزنی ?

    • Farsi
      0

      حتمابایدامریکاحمله کنه که گردن مسولان اختلاسگررو,بزنی؟؟!!!!و عدالت رو بیاری؟ مردش باش بجای حرف .همین الان بلندشو. که البته تو پیام دادن خیلیا الکی حرفای مفت زیاد میزنن.....

    • arman
      0

      شما که فقط میری جنگ . بعدش که برگردی آقازاده ها مسئولین ارشد شدن و تو باید از دست همین کفتارها حقوق ماهانه بگیری آقاااا.

    • ایدین
      0

      کلمه ای بهتر از زارت ندارم برات

    • لطفی
      0

      خوب اگه راست میگی همین حالا برو گردن بزن و عدالت برقرار کن، حتما بعد از جنگ باید بری؟

    • مهدی زرسینه
      0

      وای پوکیدم از خنده

    • عزرائیل
      0

      بابا کوروش کبیر

  • حاج ناصر
    0

    امریکا اگر راست میگه یک نفرش پاشو بزاره خاک ما انوقت خواهد دید که ما همان مردان ۸ سال جنگیم

    نظرات شما -
    • ویلیام والاس
      0

      اگر ایرانی غیرت داشته باشد میجنگد وگرنه مذاکره میکند تا قسمتهای دیگر مثل بحرین و انرژی هسته ای رو بدهد برود

  • حاج ناصر
    0

    راست میگه بیاد ۸سال کل دنیا غلتی نکرد ما هرچه اقا بگه در رکابیم

    نظرات شما -
    • امید
      0

      مذهبیا میرن اونایی که گوش به فرمان حضرت اقا هستن مثل ۸ سال دفاع مقدس

    • ع
      0

      تو همه سختی ها فقط مذهبی ها میرن‌. مگه برای سیل غیر مذهبی ها رفتن؟ که ادعای وطن پرستی شون گوش فلک رو کر میکنه

    • آریایی
      0

      این مذهبی ها نمیشه قبل از شروع جنگ جلوی اختلاس و فساد و دزدی و رانت و رشوه و .... را در مملکت بگیرند ؟؟؟؟!!!

    • امیرحسین
      0

      آریایی عزیز اتفاقا همین مبارزه ای هم که با دزدی و اختلاس و ...داره می شه , توسط همین مذهبی ها و بچه انقلابی هاست

  • منوچهر
    0

    با هر متخاصم وسلطه گری خواهیم جنگید چه آمریکا باشد یا غیر آمریکایی حتی با دست خالی. چه کشته شویم یا پیروز فرقی نمیکند. مهم این است که ایرانی ذلت پذیر نیست.

  • كاظمي
    0

    په نه په ! مي شينيم جلسه ميگيريم و كميسيونهاي گوناگون و بعد"رفراندوم "ميذاريم كه :الف : نجنگيم ! ب: نميخواد بجنگيم ! ج:ميترسيم بجگيم د: چرا بايد بجنگيم ! هـ :.......

  • جلیل
    0

    تو خون یک ایرانی عنصری وجود داره باسم وطن پرستی واون خط قرمز همه هست بگید نیان اینور چون برگشتی نیست خلیج فارس رو با خونشون نقاشی میکنیم

  • مجید
    0

    صد در صد افتخار میکنم

  • روح الله آینه از مرز مهران
    0

    غیرت ما قبول نمیکند کشور عزیزمان را به دست بیگانگان بدهیم من وخانوادم تا خون در بدن داریم میجنگیم

  • بلوچ
    0

    اگرامریکا ارزه داره یک قدم پاراتوخاک ایران بزاره باد تعریف کنه چون جنگه بلوچ را دیده چندسال پیش یک مرزنشینان بلوچ امریکاراازخاک بیرون کردند

  • من یکنفربلوچ هستم
    0

    حازرم جوابه آمریکا را بدم چون پدربزرگم امریکاراشکسداد

  • جانم فدای رهبر
    0

    سلام حمله کند باکی نیست.کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا.....کربلا رفتن خون میخواهد.شهید همت

    نظرات شما -
    • arman
      0

      تو هنوز نفهمیدی این کشور که همه چیزش به فساد رفته نمیتونه زمین پاک کربلا باشه

  • خخخخ
    0

    وقتی انقلاب با خون بوده بعد جنگ با خونه وقتی بچه های دهه ۶۰ با جنگ چشم باز کردن چی مخوای بگن جنگ یعنی بدبختی حتی واسه ی روزش پس کوس جنگ رو ننوازین جنگ ۸ ساله مارو هشتاد سال از پیشرفت عقب انداخت باید دست از این دشمن تراشی های فرضی برداریم

  • کاربر ناشناس
    1

    به آمریکایی‌ها بگوئید اگرمیخواهند یک با دیگر امتحان کنند تا درتاریخ نام ننگشان برای همیشه پاک شود اینجا ایران است ایران به فریب خوردهاهم بگوئید ننگ برشما که برای دو روز زندگی خاک و ناموس خود رابه بیگانه میفروشین

  • محمد
    0

    ما الان هم درگیر جنگ هستیم.

  • arman
    0

    اگر ۱ درصد احتمال میدادیم وضع مردم‌بهتر میشه شرکت نمیکردیم. چون وفاداری به این مسئولین ارزشی نداره امااااااااا تمامی دشمنان ایران درصورت پیروزی در جنگ هم مردم رو به نابودی میکشن و هم نکبت رو به زندگی مردم تحمیل میکنن

  • mohsenmlk
    0

    الان یسریا هستن میگن به من چه بابا ولی همون یسری وقتی جنگ بشه همه میرن واس دفاع از زنو بچه و ناموس ایران.اصلا ایرانیا ذاتا اینجوری هستن.راحت بگم حرف زور تو کله ما نمیره.جنگ جز نابودی چیزی نداره ولی اجازه نمیدیم هر غلطی خواستن بکنن

  • ali.ma
    0

    برجام را خدا آورد ،، زرشک ؟ نه منتظر می‌مانیم ببینیم اروپا نظرش چیست .

  • مرتضی
    0

    اگه حضرت آقادستوربدهدیافقط اشاره ای بکند جانم رافدایش میکنم البته فقط مقام معظم رهبری بقیه راجداکن

  • بینام
    0

    من در میرم

  • علی تاجیک
    0

    چهل ساله دارین دروغ میگین اینم روش

  • علی
    0

    شما طرفدارشونی نظرات منفیو نمیزنی نه نمیریم به هیچ وجع

  • سرباز
    0

    نه من نمیرم. یکی دیگه پول و قدرت دستش باشه ولی یوکی دیگه بره شهید شه!! اول بچه های مسئولین برن وقتی اونا شهیدشدن بنده هم با کمال میل میرم.

  • محمد شفیعی
    0

    ما که در رکاب آقاییم .................. ولی فکنم حسن روحانی هنوزم تو فکر برجام باشه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • شهرام فرهاد
    0

    اگه آمریکا با ایران جنگ کنه اول باید آقازاده ها برن جنگ و بچه مسئولین که تا الان مفت میخورن ومیچرخن وتو کشورهای دیگه با پول بیت المال عیش ونوش میکنن وگرنه مردم عادی که الان ازگرسنگی دارن میمیرن نای جنگیدن ندارن

  • راحله سلمان زاده
    0

    در راه تو كي ارزشي دارد اين جان ما پاينده باد خاك ايران ما

  • وارتان سالخانیان
    0

    اگر دیدیم آقا زاده ها رفتن خط مقدم ما هم پشتیبانی لجستیکی می کنیم

  • محمدمهدی
    0

    به نظرم برای دفاع از کشور نیازی به انقلابی بودن یا نبودن و دین دار بودن و یا نبودن نداره، فقط نیاز به یه مقدار غیرت داره که خداروشکر خیلی ها دارن. من که شخصاً اگر نیاز باشه به نبرد با هر دشمنی میرم.

  • غریبه
    0

    طبق معمول چون نظرم مخالف نظر شماست .نظرم رو تایید نمیکنی. خواستم بگم چرا باید بریم جنگ . اون دفعه جنگیدن چی شد که این دفعه بشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اون دفعه اگر هیچ نتیجه ای هم نداشت حداقل نتیجه اش نتیجه اش این شد که برخلاف همه جنگ های چند صد ساله اخیر, حتی یک وجب از قلمرو ایران جدا نشد

  • ناشناس
    0

    شما بجنگید و ما از پشت حمایتتون میکنیم ۸ سال با عراق جنگیدیم و کلی جوون مردن که هر روز اختلاس جدید میشنویم بریم جنگ کنیم که چی بشه

  • حمید
    0

    مگه اینکه غیرت نداشته باشم و پست فطرت ترین موجود روی کره زمین باشم ک از ایرانم دفاع نکنم تا اخرین قطره خونم رو فدای نظام مقدس و ایرانم میکنم پاینده ایران❤

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      همه اینهایی که گفتی خودت هستی جنسش خوب بوده

  • ترابی
    0

    ماشالله، پیام ها را خواندم، اگر کسی وطن پرست نبود باید به نطفه خودش شک کنه، همیشه در همه جا خائن بوده و هست، مردم همیشه بدون توجه به بعضی خواص خائن از کشور دفاع کردن، مخصوصا حالا که کشور مال خودمونه، این نابسامانی ها هم تقصیر خودمونه و با آگاهی و انتخاب درست قابل حل است، هیچ اجنبی در کشور هیچ جایگاهی نداره، ان شاءالله ایران و ایرانی همیشه مقتدر و عزیز و آزاد است و دشمنانش خفیف و خوار و شکست خورده، رحمت به شیری که شما خوردید و درود به مادری که شما شجاعان و ازادگان را بدنیا آورده

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      دمت گرم گل گفتی

  • هادی محمدی
    0

    رهبر امرکنه میجنگم ولی بعدش اگه انشالله کشور باشه این جیره خورا وژن خوبارو بریزن بیرون

  • ب
    0

    اگر وارد جنگ بشیم باز بچه حزب اللهیا میرن شهید میشن اونایی که رو ناموسشون غیرت ندارن و ناموسشون برهنه میفرستن تو انظار که نمیرن بعد ما توصیت نامه ها مینویسیم خواهرم حجابتو رعایت کن مسئولینم رو خون شهدا راه میرن شعر ازادی میدن رای میارن

  • حم بها
    0

    سلام بعد از حمله امریکا وسرنگونی نظام فاسد اسلام نما حتما دست به سلاح میبریم و‌تا دونه اخر امریکایی ها ازوطن عزیز بیرون میکنیم یکبار زمان جنگ با جون ودل جنگیدیم و باعث مستحکم شدن پایه های ظلم شدیم قطعا اینبار درصورت وقوع جنگ حواسمون جمع هست

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      شما هم اسمت و هم پیامت نشون می ده از عربستان سعودی با ما همراه هستی دمت گرم اگر آمریکا به عربستان حمله کرد, حتما اینکارها رو بکن

  • الهام یزدانی
    0

    نه

  • ارش کاویانی
    0

    عمرا

    نظرات شما -
    • ب
      0

      وجودشو نداری قرتی

  • قربان
    0

    درود بر ارواح‌پاک‌شهدای‌۸‌سال‌دفاع‌مقدس‌و‌شهدای‌دفاع از‌حرم‌‌اهل‌بیت‌وشهدای‌کربلای‌امام‌حسین‌(ع) از‌زمان‌طفولیت‌تو‌گوشمون‌گفتن‌یا‌علی الان هم علی‌زمان‌بگه‌‌یاعلی‌ خودم‌خانواده‌ام‌‌‌در‌کنار‌برادرو‌خواهر‌ان‌دینی‌ام هر‌دشمن‌داخلی‌خارجی‌رو‌به‌حول‌وقوه‌الهی‌‌پشیمان‌میکنیم ان‌تنصرالله‌ینصرکم‌و.یسبط‌اقدامکم

  • محسن
    0

    جواب این سوال رو میشه از سوال زیر استخراج کرد... آیا مردم ایران مثل مردم عراق با یک پیام داعش شهر رو خالی میکردند؟؟؟جوابش مشخصه...ما سرمون بره ناموس و وطنمون نمیره...

  • صدرالدین
    0

    برای دفاع از ناموس کشورم میجنگم

  • دادفر
    0

    اره,خواهند جنگید!!!! شماها امریکایی شده اید چطور با امریکا میجنگید,تمام فرهنگ امریکا,لباس امریکا,مرد امریکا دختر امریکا شده اید,, دخترها چادرهاشون انداختند,پسرها غیرتشون بر باد فنا رفت,حجاب ها از بین رفت,خیابانها صحنه نبرد بین امریکا و ایران شده,راست میگین برین بجنگین,نه با توپ و مسلسل,با زبان انسانیت. الان هم موشک امریکا بیاد از تهران هم رد کنه فک نکنم بجز ارتش قهرمان و سپاهیان همیشه پاسدار,کسی در برابر حمله امریکا,بایستد. سالهاست که این گرگ با گله اشناست. هرچند دیگه گرگ باید به فکر خودش باشد که در میان این گله هم شیرانی هست.

  • پسل کوشولو
    0

    آملیکایی ها بی تلبیتن

    نظرات شما -
    • قاسم پور
      0

      اون پستونک رو از دهنت در بیار ما هم بفهمیم چی میگی جوجو!

  • مهرنوش تاجیک
    0

    با اینکه یه زنم از کشورم دفاع میکنم

  • امیر
    0

    اگر گرانی مواد غذایی جانی در بدن بگذارد انرا فدا میکنم

  • محمد داودآبادی
    0

    سلام ... به هیچ بیگانه ای اجازه چپ نگاه کردن نمیدیم خون و جون میدیم ولی خاک و مرز و آب و هوا رو محکم حفظ میکنیم مای اصلی توکل به خدا و میهن دوستی و دینداری و ناموس دوستی در هر شرایطی صدام و رو بیاد بیارید و خریت نکنید کسی که جون میده شکست ناپذیره لا حول ولا قوه الا بلله علی العظیم

  • as
    0

    زمانی که اول جنگ تحمیلی مردم با امکانات کم بسیج شدند و در مقابل چند کشور ایستادند امروز هم مردم غیور و انواع سلاح ها را هم داریم

  • فریدون گنجی سلح چینی
    0

    به کوری چشم آمریکا حتما با آمریکا تا نابودی ظلم و ستم خواهیم جنگید

  • رامین
    0

    بخدا ۹۹ درصد مردم میزارن بیاین حمله کنن بذارین این دولت عوض شه این دولت به غیر بدبختی برا ما هیچی نداره

  • آریایی
    0

    حتمآ خواهم جنگید ؛ فقط در صورتیکه دوشادوش آقا زاده ها و مسئولین باشم .

  • یه شهروند
    0

    هر وقت آقازاده هاشون رو از خارج کشوندن ایران و فرستادن خط مقدم جنگ و کشته شدن اون وقت ماهم میجنگیم. در غیر اینصورت پادشاه ایران چه دست آقازاده ها باشه چه بیگانه فرقی به حال ما نداره. ما به فنا رفته ایم

  • کاربر ناشناس
    0

    پوستشان را میکنیم کاه توش میریزیم میدیم به اینایی که تو وطن پشت امریکا هستن...

  • محمد بیات
    0

    بیشتر کسایی که من تو اطرافم میشناسم و باهاشون صحبت میکنم میگن ما اگه جنگم بشه/ نمیجنگیم... میگن پسر مسولانی که حقوق چند مییلیونی میگیرن اونا برن بجنگن !!! من که شخصا مطمئن نیستم چیکار میکنن ملت! بیشتر مردم دلسرد شدن از همه چیز

    نظرات شما -
    • ب
      0

      ولی ما انقلابیا همیشه وظیفمونو انجام میدیم شماها هیچ وقت نمیرین چون جنم ندارین

  • کسری حیدری
    0

    آره حتما می ریم می جنگیم تا آقا زاده های کاخ نشین و خارج نشین آسیبی نبینند.

  • کسری حیدری
    0

    آره حتما می ریم می جنگیم تا آقا زاده های کاخ نشین و خارج نشین آسیبی نبینند.

  • سید
    0

    چنانچه امریکا دست به حریم ابی وخاکی ایران بزند تا سر ترامپ را از بدن جدا نکنیم دست بردار نیستیم

  • محمدرضا مطیع
    0

    من میرم جنگ چون خاکمه چون وطنمه درسته شرایط زندگی سخته،درسته که ماها دلخوشی از مسئولین و وعده هاشون نداریم اما ایران هستی و زندگی و عشق همه ماست و هنوزم به خاطرش جون میدیم والسلام

  • امین نظامی
    0

    مادرشو به خر میکشیم دفاع که جای خود دارد

  • محمد ابراهیم یزدانی
    0

    ما مردجنگیم .در راه اسلام ایران رهبر جان میدهم .لبیگ یا امام خامنه ای

  • اریو
    0

    ماشالا همه دوستان عجیب وطن پرستن فقط موندم چرا موقع فروش کشور ب روسیه رگ هیچکدوم نجنبید اگ جنگ بشه مطمعنا اول باید مسولین و بچهاشون و روحانیت برای رفتن ب بهشت تلاش،کنند همونطور ک تو استخدام و مزایا پیش از ملت عادی هستن بداگ راهی بهشت شدن و بازنیاز بود ملتم ی حرکتی میزنن ولی اول مسولین و روحانیت دونه درشتا باس برن و ارادتشون رو ب سیدالشهدا ثابت کنن ک شعاراشون درحد حرف نیس تو سخنرانیاشون

    نظرات شما -
    • پیمان
      0

      دقیقا احسنت

  • قلی سیاه
    0

    مگر مردم خر باشن برن جنگ

  • س
    0

    تا اخرین قطره خون دفاع می کنم

  • سیدمحمودموسوی فرخانی
    0

    بنام خدا یک زمانی خود من نه تنها ازامریکا میترسیدم بلکه از نوکراوهم میترسیدم شدیدا چرا؟چون رئیس مملکت ما (شاه) نوکر وسرسپرده بود ولی بعدازانقلاب شکوهمن اسلامی رئیس ما(امام خمینی)ره مرد بود ازادمرد بود مسلمان واقعی بود مثل جدش امام حسبن ع درس ازادگی وفداکاری اموخت الان باوجود اینکه سن وسالی ازمن گذشته دعا میکنم جنگی رخ ندهد اگر امریکاه!! بخواهد همچین اشتباهی یا غلطی بکند بحول وقوه الهی کاری میکنیم که راه برگشتنش راگم کند واثری از اسرائیل غاصب نماند برروی کره زمین وکشورهای عرب مرتجع بدانند دست از پا خطا کنن کمتر از سه سوت جزو سرزمین مادریشان(ایران )خواهندسد ان شاالله الله اکبر سبحان الله

    نظرات شما -
    • ابوالقاسم
      0

      در عجبم از اغلب دوستان که خیلی هم مصمم به نابودی امریکاوشعار جنگ تو خلیج فارس ودر مقابل امریکا میدهند اما اخر جنگ ودست دست اخر تو عربستان واسرائیل می بینیم شان که اسرائیل وعربستان را با خاک وخون یکی کردند پس مرگ امریکا وجنگ با امریکا چی شد؟

  • محمد
    0

    وقتی همه بچه های همه مسئولان نظام از داخل و خصوصا از خارج اومدن جنگیدن و شربت شهادت نوشیدن، ما هم پشت سرشون میجنگیم تا پیروزی.

  • فاطمه
    0

    چه حالمان خوب باشد چه حالمان بد اجازه تعرص به خاک پاک ومقدس وطن عزیزمان را نخواهیم داد حساب وطن از همه حسابها جداست

  • ناشناس
    0

    حمله که بله هر کسی حمله کند تا خرخره در گل فرو میرود ... اما با موریانه ها چه کنیم ؟! به نظرات از داخل کسانی دشمن تر از آمریکا نیستند ؟

  • حسن
    0

    حتما آقازاده ها از داخل آمریکا رو به خاک خون خواهند کشید به ما نیازی نیست

  • علی ایزدی
    0

    سلام آمریکا به هیچ عنوان جرأت نمیکنه حتی تصور حمله به ایران رو در سر داشته باشه آخه اونا نه بسیجی دارن نه سپاهی دارند نه هم حتی یک فردی که جونش برای رهبرش بده. ما ایرانیها شعارمان اینه که تا آخرین قطره خونمون از رهبر معظم انقلاب اسلامی و کشورمون دفاع میکنیم.

    نظرات شما -
    • پیمان
      0

      نظر شماست درمورد خودت حرف بزن ن بقیه الان

    • پتروس
      0

      پیمان با شما نبود. خودت ناراحت نکن. اینها بهانه هستش جنگ مرد می خواد که تو نیستی.

    • حم بها
      0

      پتروس جان شما که احساس میکنی مرد جنگ هستی ودرزاه رهبر جان فدا میکنی الان سوریه مردجنگ میخواد بسم اله

  • نوربخش حسینی
    0

    ماتا اخرین قطره خون ازخاک مون دفاع میکنیم

  • احمدی
    0

    مردم هیچ باکی از جنگ کردن ندارند اما اگه جنگی واقع بشه آمریکا نیروی زمینی خودش درگیر نمیکنه.چون ایران کشور پهناوری.

  • محمد احمدی
    0

    دیگران رو نمیدونم اما اگه من جز این مردمی باشم ک این دوستان در موردش حرف میزنند اگر روزی جنک بشه میرم داخل خونم میشینم تا تموم میشه نه اینکه غیرت ندارم . نه اینکه ایرانی نیستم فقط بخاطر اینکه چ امریکا باشه چه این مسئولانی که الان سر کارن هیچ فرقی برای من نمیکنه همشون فاسدن ...

  • مرتضی
    0

    هیچ زمانی دیگه مردم مثل سال ۵۹ نخواهند شد.اگه باور ندارد نظر سنجی علمی و بط طرفانه برگزار کنید

  • محمد بیات
    0

    بهتره پسره مسولان با حقوق چند میلیونی برن.... که تو این چهل سال جاشونو خوب محکم کردن... و فقیر ها رو تشویق به دفاع میکنن!!!!

  • ناشناس
    0

    کشوری که یه وجبش مال من نیست و من توش آدم حساب نمیشم مگه واسه رای دادن چرا واسش بجنگم نه نمیجنگم به قول معروف دیگه که واسه من نجوشه .....

  • عبدالحمید رحیمی پور
    0

    بنده در برابر کشورم از هیچ کوششی فروگزار ی نخواهم کرد.بااین که پیر م اگر جنگی روی دهد با آمریکا یا انگلیس وفرانسه حتما شرکت خواهم کردواز کشورم تا خون در رگم است می جنگم

  • فدایی رهبر
    0

    حال حوصله جنگ نداریم . دیگه خسته شدیم . ول کنید مارو چهل ساله جنگ . آه به دنیایی ما داریم

  • این انصار المهدی عج؟
    0

    اولا امریکا اگر توان و قدرت و جرئت حمله به ایران رو داشت شک نکنید حمله میکرد وضعیت خاورمیانه گویای همه چیز است دور تا دور ایران رو با پوشش های گوناگون کوبید.. ولیکن جرئت نگاه چپ به ایران رو نداشت اگرم غیر مستقیم غلطی کرد جواب سختی گرفت... ثانیا گیریم که حمله کنه ما فقط دو اقدام انجام میدیم یک بستن سر بند یا فاطمه زهرا س برای فتح بقیع دوم سربند یا لثارات الحسین ع برای فتح شهر قدس و نماز جماعت به امام حضرت آقا از بقیع تا قدس....

    نظرات شما -
    • ابوالقاسم
      0

      سلام این ها که همه شد خواست امریکا.اهداف امریکا جز این نیست .30ساله اومده تو خلیج فارس وفریاد میزنه "نفت فروشها پولدارهای حاشیه خلیج فارس ، پولها تون را از کمپانی های اسلحه سازی(ورشکسته امریکا)باید اسلحه بخرید وهرچه طی سالهای گذشته فروخته ودر اینده قراره بفروشید بابت هزینه ناوهای ما توخلیج فارس ،،تقدیم امریکا کنید ،تا زنده گی وزنده بودن تان را تضمین کنیم وگرنه "ایرانی ها میان میخورندتون"درسته؟غیر از اینه هموطن؟

    • ایرانی
      0

      امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند خداشفابده دیگه چیکارمونده بکنه که نکرده خدابهت عقل بده

  • حمید رشیدی
    0

    سلام اولا آمریکا غلط میکند دوم اگر خریت کند بخدا تا آخرین نفس وانتحاری می جنگم

  • Hossein n
    0

    مثل اینکه در جبهه دشمن داره نمایش میده مخصوصا وقتی میگه نابود شدن ما و اسیب پذیری امریکا ( ای مردم ما کامل نابود میشیم امریکا یه کوچولو اسیب میبینه پس بترسید و مذاکره کنید)!!!!انتخابات هاشمی و در امریکا زندگی کردن!!!کلا رسما میگه من ستون پنجم هستم... شرم بر خائنان و حیف‌‌‌‌‌ ایران که ...

    نظرات شما -
    • ahmad u
      0

      منافق این نظر سنجی برای ایرانی های ساکن ایرانه. برو تورت یه جا دیگه پهن کن.

  • sk
    0

    تا وقتی ژن خوب در این سرزمین است کسی نمی تواند به خاک ما دست درازی کند . علاوه بر این تا زمانی که نجومی بگیر ها در راس کار هستند مگر می گذارند کسی به خاک و مسندی که بر آن تکیه زده اند دست درازی کنند مگر کسی می تواند کسانی که به بیت المال دست درازی کرده و هر روز میلیون ها تومان و یا دلار را به شکل های گوناگون با راند و مافیا به جیب می زنند را از سر سفره بلند کند . مانند شیر از پس آنها بر می آیند و آنها را به خاک سیاه می نشانند . ... زیرا خداوند متعال با مومنان و خدا پرستان هستند و هرگز ایشان را رها نمی کنند .

  • رسولی
    0

    ما باید جلو امریکا از کشور دفاع کنیم ,ملت به خاطر کشور هر کاری میکنند, ولی این دلیل راضی بودن مردم از حکومتیان نیست ,مردم الان اگاه هستن,میدونن ک مسولین اولین کسانی هستند که به خود آمریکا فرار میکنند, این پر واضح است ,اگه غیر این بود ,فرزندان وخود مسولین دو تابعیتی نمیشیدن, مردم امیدی به این مسولان ندارند

  • mm
    0

    جدا از هر اختلاف سلیقه ای که بین ما هست..چه آمریکا باشه چه انگلیس باشه و هر کره خر دیگه ای باشه خلیج همیشه فارس به معنای واقعی کلمه قبرستون سربازاش میشه

  • مسعود لطفی
    0

    امکان نداره از حکومت دفاع کنم

    نظرات شما -
    • امید
      0

      احمق مملکت ازبین میره معلومه از اون بزدلای فوفولی

  • قاسم ونکی
    0

    اگه هر کشوری جرات کنه حمله کنه باهاش میجنگیم ما که با نظام مشکلی نداریم مشکل ما مسولین هستن که اونهم داخلیه ما خودمون حلش میکنیم از طریق انتخابات

    نظرات شما -
    • امیر شهبازی
      0

      برو حلش کن. به همین خیال باش

    • رامین رضایی
      0

      امیر شهبازی با خیال راحت گفتی نکنه آقازاده هستی و زیر سر توئه؟

  • بينام
    0

    جنگ جز خرابي وويراني چيزي نداره ومن ارزو ميكنم هيچ وقت جنگ نشه...

  • مرتضی
    0

    فکر نمیکنم منتشر کنید ،ولی اختلاسگرا و فرزندانشون ک مفت مفت خوردن باید برن بجنگن ،من نمیتونم برم بجنگم چون اصلا وقتشو ندارم و باید روزی زن و بچمو تامبن کنم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      سلام

    • امیر
      0

      به کارت برس داداش. امنیت ناموس توهم با ما

  • مهدی
    0

    به خاطرکشورم تاقطره اخرخونمو میدم ولی به خاطراخوندنه اونم ازنوع اصلاح طلبش

  • ف.ص
    0

    مسلمه ما از قبل هم دق و دلی داریم تکلیفمونو یکسره میکنیم خیلی مشکل داخلی داریم ولی اونا دلسوز مانیستن و همش زیر سر اوناس.

  • خل
    0

    نه

  • حسام شهبازی
    0

    الانم جنگه دیگه،مگه جنگ فقط با اسلحه س، همه دارن توکشور دزدی میکنن. اونوقت مردم بیچاره باید برن بجنگن.هر کی بره بحنگه عقلش کمه.بزار بیان کشور رو بگیرن کار رو یکسره کنن. حداقل بدونیم چه دینی داره حکومت رو اداره میکنه. نه اینکه گرگ باشی تولباس بره.

  • یه آبادانی
    0

    اولا که جنگ نمیشه چون دست ایناوآمریکا تویه کاسس وهمش فیلمه ثانیا معیشت امروزمردم کمترازجنگ نیست ۸سال جنگیدیم فقط جوانان مردم ازبین رفتن وکسی ککش نگزید

  • ن
    0

    تا آخرین نفس خواهم جنگید. چون نمیخوام بعد از آسیب کشورم توسط آمریکا زنده باشم.

    نظرات شما -
    • برادر
      0

      تو الانم مردی حاجی گرمی حالیت نیس

  • اصغر صالحی
    0

    سلام وقت به خیر قابل توجه اونای که میگن از آب و خاک دفاع میکنن آخر چرا حرف بی ربط میزنید همین الان دارند منابع کشور را به تاراج میبرند تو خلیج فارس همون آقازاده ها برید دفاع کنید دیگه چرا حرف مفت میزنید منظورم با اونای نیست که میگن فقط از رهبر حمایت میکنن حساب آنها جداست با شما......افتاد برادر......

  • محسی
    0

    اگه قدیم بود اره ولی الان نه دیگه چون دوباره اباد میشه برا کسانی که به فکر خودشونن نه مردم وضعیت الان مردم رو ببینین بعد از پیروزی مرگ مردم هم همینه که هست په من یکی که قدم بر نمیدارم

  • رضا
    0

    اگر نریم جنگ ایران می شود سوریه افغانستان و عراق مردم ایران با غیرت هستند ما منتظر امر رهبر هستیم

  • سعید رضا
    0

    نه هرگز

  • پتروس
    0

    راستشو بگم نه من مرد جنگ نیستم ولی پشمهای رزمنده ها رو اصلاح میکنم یا توی غسل و کفن کردن دلیران کشورم شرکت میکنم و کمک میکنم صلواتی

    نظرات شما -
    • طاها
      0

      پس بیا توالتارو هم تمیز کن

    • محمد
      0

      زمان جنگ حضرت امام در یک سخنرانی به بازاریها فرمودند به جنگ کمک کنید اگر صدام بیاید ایران کلاهتان را برمیدارد اخه اگه مرد جنگ نیستی خفه میشدی میگفتند زبان نداشت هنوز ما نمرده ایم از زن و بچه تو هم دفاع میکنیم

  • بهرام
    0

    اول مسئولین نظام بچه های مفت خورشونو بفرستن جنگ بعد از مردم مایه بذارن تفریح و خوشی ها و دلار و پول و زندگی راحت برای اونا جنگ بدبختی و فقر برای مردم ؟؟ نه از این خبرا نیست جنگ بشه خودشون با کتو شلوار برن دفاع کنن با ژن های پلشتشون

    نظرات شما -
    • امیرحسین
      0

      عزیز دل اینکه دلیل نمی شه اگر برخی مسئولان دارن خیانت می کنن, من از ناموس خودم دفاع نکنم

  • محمد
    0

    باباچی داری میگی یکی میمورد ازبی نوایی یکی میگفت خانم زردک میخواهی مشکل مردم راحل کنن که اکسران به داخل واقازاده ها وباندهاست که پدر مردم دراوردن مشکل جنگ درست میشه هیچ کس خونه اش رابه بیگانه نمیده

    نظرات شما -
    • ارش
      0

      مردشاهی وجود نداره ک بجنگه مردهای خوب یا با شاه رفتن یا در جنگ بی دلیل با صدام ب کشتن دادین یا معتادشون کردن یا افسرده خدا بده برکت داداش

    • ایرانی
      0

      شاه؟ مرد؟!!!!!!! خخخخخخخ

  • وطن
    0

    باسلام. 100% شرکت می کنم. اونای که بهانه نرفتنشون به جنگ دزدی های تو کشوره. حضرات می خواستید به حرف رهبری گوش کنید رای غلط ندید تا مملکت به این اوضاع نرسه بعدشم ما کاری که تکلیف میشه انجام میدیم. مطمئن باشید اگه دشمن به کشور مسلط بشه همین روزها میشه آرزوتون. والا ماهم تو این مملکت مثل شما داریم زندگی می کنیم. مشکلات اقتصادی و مستاجری و رفاهی هم داریم . من دلم می خواد با همسر و فرزندم سالی یه بار برم مسافرت. امام نمیشه. دوستان بعضی منافقین هم تو نظرات، مثل شما نظر می دن مراقب باشید. مطمئن باشید که جنگ با ایران دروغگی بزرگه. شما از توان نظامی کشورتون خبر ندارید. اگه داشتید به گزینه جنگ خندتون میگرفت.

    نظرات شما -
    • استقلال
      0

      ریس جمهور را مردم انتخاب کردند مسولین اجرایی درد شدند که از قبل هم بودند ولی مسولین قضایی را که مستقیم رهبری انتخاب میکند اون ها چرا همگی دزد هستند از معاون قوه قضائیه تا قاضی های که سالی ۶۰ نفرش اخراج میشه

    • وطن
      0

      امام خمینی ره با اون همه عشقی که مردم نسبت بهش داشتند. تو قطعنامه 598 گفت من جام زهر را نوشیدم..... آقای استقلال پاسخ این حرف رو بده..... پس از اون زمان حتی امام هم به خاطر اینکه اوضاع مملکت به سمت پرتگاه نره تصمیماتی می گرفت که شاید خودش 100 درصد موافق نبود. رهبرمون هم همینطور.... در ضمن بیشترین ضربه رو فعلا برجام زده. دری اصفهانی هم که تو تیم برجام بود و بعد گفته شد جاسوس بوده رهبری انتخاب کرده بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ رجوع کن به تاریخ طبری دوران امامت امام حسن ع.

  • عباس پور
    0

    نه ادم گرسنه نمیتونه جنگ کنه

  • رضا
    0

    من باکسی کاری ندارم چی میکنه چیکار میکنه بخاطر خاک وطنم وشرفمون تااخرین قطره خون میجگم

    نظرات شما -
    • رشید
      0

      ما مثل کشور های دیگه بی غیرت نیستیم.تا آخرین نفس می جنگیم ان شاءالله مسلمانان و شیعیان در هر جای دنیا طبق آیات قرآن از صدر اسلام پیروز بودن.تا سایه اهل بیت ع و حضور رهبر قدرتمند ایران امام خامنه ای هست ما پیرو ایشان و پیروز تمامی میدان های مبارزه هستیم

  • حاج حسین
    0

    مطیع امر رهبریم

  • رشید
    0

    من با ندای هل من ناصر رهبری تا آخرین نفس از ناموس و شرف و خاک وطنم دفاع میکنم.کاری به هیچی ندارم.غیرتم اجازه نمیده دست بیگانه به خاک کشور و ناموس ما برسه اگه بچه های آقازاده ها و ۴ درصدی ها هم‌نیان من میرم البته به لطف خدا و اهل بیت ع و رهبر قدرتمند جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله پیروز میدانیم

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      فقر فساد میاره بی غیرتی میاره بی ناموسی میاره حرف مفت نزن

  • زارع کاظمی
    0

    با تمام قوا به میدان نبرد با آمریکای جهانخوار خواهیم رفت و تا سرحد جان خواهیم جنگید.

  • یعقوب
    0

    درود ما از جان خودمون بیزاریم در این مملکت از این وضع،دیگه جنگ رو کجای دلمون بزاریم،بابا نون نداریم بقران بخوریم، اگه حقوق خوبی میدن میریم میجنگیم!!! اوناییی باید برن بجنگند که الان دارن میخورن نه ما بدبختها،که تا جنگ شد همین بدبخت بیچاره ها باید برن جنگ،چرا مسئولانی که الان روی تبل می کوبند نمیرن با آقا زاده هاشون جنگ کنند،اونها برن نه مردم عادی!!!! میدونین جنگ چه چیزهایی دنبال خودش میاره، قحطی،کشت و کشتار،نابودی،خرابی،آوارگی،دربه دری،جهنم میاره جهنم!!!!!

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      عزیزم صحبت این نیست که ما بریم جنگ راه بندازیم. بحث بر سر اینه که اگر امریکا حمله کرد و جنگ راه انداخت, ما از خودمون دفاع کنیم.

  • علی
    0

    جنگ با مظهر استکبار آرزوی همه انسانهای آزاده است.

  • اسیر
    0

    حتی یک نفر هم نخواهد جنگید .وجنگ داخلی ‌تسویه حساب‌ها می‌شود

  • بیچاره وطنم دلم برات میسوزه
    0

    وقتی قرار باشه آقا زاده ها و ... در صف اول جبهه و جنگ باشند و بروند برای عملیات و جان بدهند و مردم درصف آخر باشند آقایون برای صلح تلاش میکنن و جنگی رخ نخواهد داد ... البته هر کی نسبت به سهمش از دزدیها و بخور بخورها و اختلاسها باید تو انتحاریها شرکت کنه تا دینشو به مملکتش ادا کنه ...

  • علی قدیری
    0

    قطعا مردم وارد جنگ خواهندشد. شک نکنید

    نظرات شما -
    • افسانه
      0

      شک دارم

    • کاربر ناشناس
      0

      افسانه خانم شما ها بفکر خوشگذرانیتون باشید و این کارا دخالت نکنید لطفا

  • سیداقانعمتی
    0

    بادستوررهبری حتما دفاع ازارمانهای کشورمان خاهیم جنگیدبماندهرکسی جوابگوعمال خودش هست به وظیفه شرعیمان عمل خاهیم کرد

  • غلام رضاتاجیک
    0

    سلام وعرض ادب خدمت تمام ملت سلحشور ایران زمین .من ازکشور افغانستان هستم ودرایران زندگی میکنم.به نظر من مردم ایران همانطوریکه درتاریخ به ثبت رساندند.درموقعیت های حساس پشت هم راخالی نمیکنند.وبه روایتی اگر گوشت همدیگر رابخورند استخوان شان را دور نمی اندازند .از همه این حرف ها هم که بگذریم.کشور من هم(افغانستان) تاحدود ۳۰ سال قبل از لحاظ امکانات چیزی کم نداشت ومردم بااسایش وارامش بهترین زندگی راداشتند.اماافسوس با دخالت شیاطین زمان وتفرقه انداختن بین ملت افغانستان روزگارمان به اینجا کشیده.پس شما بزرگواران هم باچشم ودل باز به این موضوع نگاه کنید.تاخدا‌ی نکرده همانند افغانستان،عراق،پاکستان،سوریه،یمن ودیگر کشورها که به خاطر مسلمان بودنشان به خاک وخون کشیده شدند دچار نشوید.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      تو چه حقی داری در مورد موضوعی که به کشور ایران ربط پیدا میکنه نظر بدی ...در ضمن خدا مرگتون بده عراق رو ببینید به اونجا هم حمله شده ولی الان تولید نفتش دو برابر ایران هست و مردمش در رفاه بسیار خوبی هستند صدها شرکت چند ملیتی در عراق کار میکنند و به زودی در ده ساله اینده عراق دست نیافتنی خواهد شد...اشکال از مردمتون هست

    • کاربر ناشناس
      0

      آقای نسبتا محترم (محمد) بهتره یکم اطلاعات کسب کنی بعد صحبت کنی،، حق امثال تو زندگی کردن در شرایط کشور افغانستان و عراق هست که نمیدونن میرن بیرون، زنده برمیگردن یا نه

    • قاسم پور
      0

      آقای(محمد)! نه سواد سیاسی داری، نه سواد رسانه ای، نه ادب، نه درک موقعیت، ضمناً یک نژاد پرست هستی با افکار متعفن...! محض اطلاع باید بگم مردم نجیب افغانستان از ما ایرانیها آریایی تر و ایرانی تر هستند(برو مطالعه کن)، ضمناً غیرت و دلسوزی و صداقت برادران افغان برای ما خیلی وقته به اثبات رسیده... آقای(غلامرضا)، من از شما معذرت میخوام...

  • جکی چان
    0

    سلام. به کسی نیاز نیست بجنگه. امروز جنگ رو سلاح پیش میبره فقط فکر سوراخ موش باشین مثل مسیولین این کشور که در داخل و خارج برای خودشون سوراخ موش های لاکچری ردیف کردن. اره قربونت جنگیدن کار شما ها نیست. دشمن شما رو خوب شناخته بلده چه کار کنه. خوب نگاه کنین

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      آی دمت گرم

  • خدا
    0

    خدا کنه جنگ بشه ‌،یکسره آش کنیم تا اخوندها بروند توی منبر دنبال یک لقمه نون حلال .نه بی افتند توی حرام ودزدی ودروغگویی واسلام را بد کنند ‌مردم ایران را ناراحت

  • رضا مهدوی
    0

    مردم ایران همیشه از کشور و وطن خود دفاع میکنن چه گرسنه باشن چه سیر

  • ناشناس
    0

    ایندفعه نوبت آقازاده هاست که خوب چریده و تو خارج آموزشهای چریکی دیده اند ، مردم دیگه رمق جنگیدن ندارن

    نظرات شما -
    • مهدی زرسینه
      0

      وای دهنت بیست

  • فری داریوش
    0

    همه اونایی که خوردن و بردن ودزدیدن بیان برن بجنگن

  • شهرام .ک .چ
    0

    من میجنگم با آمریکای بی شرف .... مرگ بر آمریکا...

  • محمد
    0

    من بعنوان یک بسیجی قدیمی و مستمری بگیر در هیچ انتخاباتی شرکت نمی کنم در این سیستم و در جنگ که اصلا خدایا نسل اینها را از روی زمین بر دار تا ملتی روی آرامش ببینند.

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      بنظر نمی رسه بسیجی باشی. همون مستمری بگیر برات مناسبتره مستمری از کی می گیری؟ جمهوری اسلامی ؟ آمریکا؟ عربستان؟

  • امرانی
    0

    سلام ملت را دزدها بیچاره کرده زمان دفاع مقدس فقرا جنگیدن شهید شدند امروز امسال روهانی یک اده دزد را جم کرده اطرافش ثروت مملکت را غارت میکنند همیشه یا در انتخابات ویا در راهپیمای ملت را نیاز دارن با دروغ قول بزنند

  • حسام
    0

    جانم فداي وطن

  • Sat
    0

    من فرار میکنم مگه مغذ خر خوردم واسه دزدان فداکاری کنم

  • بيكار
    0

    جنگ الان با نيروى انسانى نيست ما جهان سومى هاچرا اينو درك نميكنيم امريكا اينهمه ميجنگه واس ادماش ارزش قائل هست ولى ما تاحرف جنگ ميشه ادماروميفرستيم جلو يعنى واسمون مهم نيستن

  • قربانی
    0

    اول از همه شک نکنید با غیرتها و ناموسشونو نمیزارن مثل کشورای دیگه که در گیر جنگن تو بازار برده فروشا ببینن که دارن دست به دست میشن دوم فرهنگ شهادت درخیلی ها هنوزم زنده اس که با چیزی قابل قیاس نیست سوم آدما مردم ایران رو خیلی بهتر از خودما میشناسن که تا این لحظه درگیر نشدن برعکس تعداد خودشان که بشدت از مرگ میترسم چهارم بعد نظامی و عدم شناخت کافی از سلاحهای بومی کشور که خیلی هاش هنوزم رو نمایی نشده وقتی شناختی نباشه مسلما رهگیری و به دنبال اون درگیر شدن و انهدامی هم صورت نمیگیره و موجب به وجود آمدن خسارت و تلفات جانی و زیرساختی دشمن خواهد شد چیز ی که اونها دوست ندارن. پنجم اگر کشوری مانند آمریکا و یا هر کشور دیگه ایی بخواهد به ایران حمله کند این ریسک بزرگی برایش خواهد بود چرا که ایران ...افغانستان یا عراق نیست که پر از دشت باشد و به راحتی بمباران صورت بگیرد وتمام ..ایران از لحاظ سرزمینی و جغرافیایی بسیار گسترده و از رشته کوه های متعددی مانند کمربندی قدرتمند برخوردار است و این خصوصیت در کمتر کشوری وجود دارد و همین عدم شناخت آنها برای کشور متجاوز سمی مهلک و موجب بروز خسارت سنگین میشود.پس خوب به این درک رسیده اند اگر جنگی صورت پذیرد چند روزه تمام نمیشود فرسایشی خواهد بود خسارت و هزینه زیادی خواهد داشت و کشور های اطراف هم درگیر خواهند شد که اونها این فرایند رو دوست ندارن ششم ویقینا از حیث صدای مردم اگر جنگی اتفاق بیفتد مسئولین و افراد خانواده آنها شک نداریم در این کشور نخواهند بود چه بسا که الانم فقط خودشان در ایران هستن و خانواده محترمشان اونور آب تشریف دارن. و اعتمادی که بین مردم و مسولین وجود ندارد و زیر صفر است ..اگر جنگی هم شود مردم دفاع میکنم اما نه برای مسئولین بلکه برای حفظ خون شهدا و ناموس و خاکشون نه چیز دیگه ایی البته در این جنگ ثروتمندان و مسولین یقینا شرکت نخواهند کرد مگر در پشت جبهه برای گرفتن سلفی منو دشمن همین الان یهویی نمونه عرض کنم همین سیب وزلزله همه بودن عکسم گرفتن فیلمم گرفتن و وووو رفتم الان کجان با پنج میلیون میشه خونه ساخت ؟؟؟جنگم همینه یا حق

  • هانیه
    0

    هر وقت مسئولین و آقا زاده ها و ظریف رفتن بجنگن من هم میرم فقط شرطش اینه که اول اونا شهید بشن

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      هانیه تو اشپزخونه سیب و پیاز پوست بکن واسه دلیران تنگستان

  • مردم
    0

    نه ما ملت دیگر جنگ نمی کنیم اونهای هم که جنگ کردنند و دیدن چه به روزه ما ملت آوردن گرانی بدبختی خوارشدن جلوی زن و بچه هیمان مهریه به اجرا گذاشتن طلاق دروغ وحده نامردی حقه مردم را جاهای دیگر هزینه کردن دوزدی غارت مردم را نابود کردنند به اسم اسلام حیف از شهیدانمان حیف چه کردید با ما مردم دیگر باید آنهای که حقوقه خوب میگیرند وزرا ریس مجلس و برادرانش که پدره مردم را در آوردن آنها باید برونند جنگ دیگر هیچ کس گوله حرفهای این دروغوهای کثیف را نمی خورد لعنت خدا برهمتان نه شادی داریم کتک بخوریم نفس نکشیم جوانها بی آینده باشند کار نداشته باشن مردم نان خوش بخورنند گرانی همه را خفه کنه اسیرامان کردید مهریه به اجرا بگذارند از گرانی سکه بچه های طلاق زیاد بشوند بازنشسته ها خجالت زده باشند و دارونداشته باشیم ووووووووووووووووحقه این مردم برود برای حسن نصراله ووو عذاب بکشیم با چه کنم چه کنم زندگی کنیم احاره خونه نداشته باشیم حقوقهای کم نامردیها تون شماها رحم به مریضها هم نکردید به خاطره سوریه فلسطین یمن عراق دیگر اعتمادی نداریم ما مردم به هیچ کستان و خودتانم مردم را خفه کردید انتظار دارید جنگ بشه پشتتان باشیم نه دیگر گذشت ائن روزها دلمان به حاله جوانهای شهید رفتند زیره خاک که شماها مملکت به تاراج غارت دوزدی اختلاس و حقه مردم را به کسانی دیگر بدهید دیگر اون مردمی وجود ندارنند با شماها باشند شماها ستمی به ما مردم کردید که هیچ کشوری به مردمانش نکرد چه بودیم چه شدیم چه کشوری داشتیم چه به روزش آوردید و نام اسلام عزیز را خراب کردید شماها خدا از همتان نگذرد زندگی مردم نابود کردید جوانهای را نابود کردید چهل ساله است مردم بوی زندگی کردن را به مشامشان نخورده از همه دنیا عقب افتاده تر ما ملت جز آدمهای خودتان ما ملت هستیم طناب دوره کردنه همه مردم انداختید و مردم را خفه دارید می کنید لعت خدا برا همتنان اینجوری نخواهد ماند نه ما در هیچ جنگی نخواهیم شرکت کنیم و در پای هیچ صندق رای نخواهیم رفت

  • رضایی
    0

    با این کامنت ها مشخص شد این جامعه شناس زر مفت زده من یکی که جونمو از سر راه نیاوردم ک برای این مفت خورا بجنگم

  • محمد
    0

    هر کشوری مردمش هر مرام و مسلکی داشته باشند از کشور خودشان دفاع میکنند و شکی در ان نیست و لی این سوال باعث شده عده ای که گول خورده اند و نه راه پیش دارند ونه راه پس و در خارج از کشور نشسته اند و نظریه سازی میکنند یک زمانی حتی به صدام هم کمک کردند و نفرین مردم ایران رو برای خودشان خریدند و اگر بعضی ها هم در داخل نظریه میگذارند ما جنگ نمی کنیم وضعیت اقتصادی و اجتماعی فعلی باعث است و زمان جنگ مگر غیرت ایرانی اجازه دست درازی به هر کسی میدهد والسلام

  • سینان
    0

    وقتی نصف جنگلای شمال دود شد باید میجنگیدیم. وقتی سهم خزر شد 11 درصد باید میجنگیدیم. وقتی ارومیه خشک شد باید میجنگیدیم. وقتی از خاکمون کم شد به کشورهای حاشیه خلیج اضافه شد باید میجنگیدیم. وقتی اثار باستانی تخریب شد باید میجنگیدیم. وقتی سدسازی های غیراصولی و حفر چاه منابع ابی رو به فنا داد باید میجنگیدیم. دیگه چیزی نمونده برای جنگیدن عزیزم!

  • رضا
    0

    ماهیت جنگ از دفاع میاد،دفاع از ارزشهایی که ممکن برای هر فرد متفاوت باشه.زمان جنگ یه عده بخاطر اسلام میجنگیدن یه عده بخاطر کشور یه عده بخاطر زن و بچشون و یه عده هم به خاطر فرمان امام.یعنی چندین عامل برای تحریک هرفرد وجود داشت تا بره بجنگه.درکشورهای دیگه هم همین موضوع هست،مثلا کشوری مثل آمریکا انگیزه بیشتر افراد وطن پرستی و پول،در عربستان که نیروهاش رو از کشورهای دیگه میگیره انگیزه اصلی فقط پول.اما سوالی که باید اینجا مطرح کنیم اینه که "اگر الان جنگی اتفاق بیوفته ایرانی ها با چه انگیزه ای میرن میجنگن؟"اسلام؟پول؟وطن پرستی؟ناموس؟فرمان رهبر؟اگر دقت کنید میبینید هرکدوم ازاین انگیزه ها الان تو ماها بسیار کم رنگ شده یا حداقل بهتر بگم دارن کم رنگش میکنن.اینجاست که باید ترسید.

  • Meysam
    0

    در صورت حمله ی آمریکا بحث فراجناحی و فرا حزبی خواهد شد...که گر یک به یک تن به تن جان دهیم،از آن به که کشور به دزدان دهیم

    نظرات شما -
    • رضا اسدي
      0

      كدوم دزدا؟؟

    • پویا
      0

      فعلا که به دزدان دادیم

    • اهوازی
      0

      خاک بر سرمون ، با این مسئولای دزدی که برتخت ریاست نشستن .

  • Amir
    0

    آمریکا کجا سرباز گیری میکنه بریم ثبت نام کنیم ؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      ای وطن فروش

  • گوشت قربونی
    0

    البته که میجنگیم و کشور رو حفظ میکنیم از شر دشمن انوقت دو دستی تقدیم میکنیم به ژن های خوب،اقازاده هائیکه مملکتو ارث پدرشون میدونن،قدرت طلبها و دزد هاییکه امارش و حساب کتابش از دستمون در رفته مثل خاوری،عروساشون داماداشون هزار فامیل اونوقت برای اینکه ثابت کنیم جانبازاحتمالی اون دفاع هستیم یکجفت کفش اهنی و بقیه عمر ناقص خود را در راه بیمارستان و بنیاد و .... تلف میکنیم پس چی فکر کردی یا گمان کردی مثل بچه های رفسنجانی بچه هامون رو میفرستیم انگلییس درس بخونن بیان با کلی ادعا رئیس بشن برو اغابرو نگزار دهنمو واکنم برووووو

  • امید
    0

    خیــــــــر به هیچ عنوان. در صورتی که کشور آزادی های اجتماعی و سایر آزادی های مدنی همانند کشورهای دیگر را در این کشور لحاظ میکردند میشد کاری کرد

  • ارمان
    0

    سال ۶۰ زمان آهنگران بود مردم جنگ میکردن

  • رضا
    0

    ماهیت جنگ از دفاع میاد،دفاع از ارزشهایی که ممکن برای هر فرد متفاوت باشه.زمان جنگ یه عده بخاطر اسلام میجنگیدن یه عده بخاطر کشور یه عده بخاطر زن و بچشون و یه عده هم به خاطر فرمان امام.یعنی چندین عامل برای تحریک هرفرد وجود داشت تا بره بجنگه.درکشورهای دیگه هم همین موضوع هست،مثلا کشوری مثل آمریکا انگیزه بیشتر افراد وطن پرستی و پول،در عربستان که نیروهاش رو از کشورهای دیگه میگیره انگیزه اصلی فقط پول.اما سوالی که باید اینجا مطرح کنیم اینه که "اگر الان جنگی اتفاق بیوفته ایرانی ها با چه انگیزه ای میرن میجنگن؟"اسلام؟پول؟وطن پرستی؟ناموس؟فرمان رهبر؟اگر دقت کنید میبینید هرکدوم ازاین انگیزه ها الان تو ماها بسیار کم رنگ شده یا حداقل بهتر بگم دارن کم رنگش میکنن.اینجاست که باید ترسید.

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      این چه حرفیه میرنی،همه ایرانیها پای هیچ چیزی نایستن پای وطن ناموسشون می ایستن،موقع عمل حتما خواهیددیدکه چطوربرای اسلام هم جان میدهیم، وعده خداونداست انقلاب خمینی به ظهورامام زمان متصل خواهدشدواین یعنی مردم پای آرمانهایشان محکم ایستادن

    • رضا
      0

      برادرمن یکم واقع بین باش.وضعیت جامعه رو ببین.من منکر مواردی که شما میگید نیستم.همه ما برای هیچی نجنگیم حداقل برای ناموسمون میجنگیم اما چیزی که هست اینه که قالب مردم چجوری فکر میکنن.من حرف از انگیزه زدم چیزی که قابل سنجش نیست و تو دل هرفرد نهفته است و تا زمانی که موقعیتش پیش نیاد امکانی برای سنجش میزانش وجود نداره.حرف از آرمان میزنید.میشه بگید کدوم آرمان؟دیگه چیزی مونده؟این گوری که شما دارید بالاسرش گریه میکنید توش مرده نیست

  • رحیم
    0

    در صدر اسلام حضرت محمد. حضرت علی حضرت حسین و...خود و اقوام نزدیکشان در تمام جنگ ها حضور داشته اند. اگر جنگی در ایران بوقوع بپیوندد بهتر است تمام مقامات همراه نزدیکانشان به جنگ بروند.

  • رضا
    0

    خيلى عجيبه نظر اين كارشناس مگه ميشه خانواده حالش بد باشه و اعضا خانواده حالشون خوب باشه؟! اينكه مردم ساكت هستن كارشناستون خوب ميدن مردم مريض حال هستن

  • امید
    0

    سلام اینقدر دنبال گرفتاری وخرج زندگی ومریض داری هستیم که وقتی نمیمونه برای پوشیدن لباس رزم وجنگیدن.

  • حسین
    0

    وطنم پاره تنم،مگه میشه خاک پاکی روکه ثمره هزاران شهیدبخون خفته اس رهاکرد؟ایرانی عرق ملی داره برای وطنش غیرت داره وهرگزاجازه تجاوزبه یانکیهانخواهند،ما منتظریم که غلطی بکنن تا ببینن چطوربرسرشان آوارمیشیم وخلیج همیشه فارس روگورستانشون خواهیم کرد به حول وقوه الهی

  • مهدی
    0

    الکی شلوغش نکنید جنگی در کار نیست، بزارید مردم زندگی شونو بکنن، ایران جایی برایه آدم بزدل و ترسو نداره

  • مهدی زرسینه
    0

    زمان جنگ مردم شهرهایی مثل ایلام با وجود بمباران مداوم و نزدیک شدن ارتش عراق تا ۵۰ کیلومتری ایلام، باز شهرشون رو رها نکردن، میدونید چرا؟؟؟ چون یه رهبر داشتن که خودش از مبارزه خسته نمیشد، چون همه برابر بودیم، چون به آینده امید داشتیم، چون برا نوامیسمون رگ گردنمون رو میزاشتیم، چون بعضی ها برابر تر نبودن، چون دلامون پاک بود، چون ارمان داشتیم، چون به امام حسین و نهضتش اعتقاد داشتیم اما حالا بریم واسه چی؟؟؟ نه شما بگید بریم از چی دفاع کنیم؟؟؟ از دزدا؟ از ژنای خوب؟ از ران خوارا؟ از چند تابعیتی ها؟ از جوونای سر خورده و معتاد؟ از دخترا و نوامیس به غارت رفتمون توی مشهد و دبی؟ از زاهدان برخوردار؟ از کردستان که اخرش معلوم نیس ایرانی حساب میشن یا نه؟ از شهر پر از فساد و نکبت تهران؟ از قم که به جای اینکه صدای مردم مظلوم باشه شده محل جولان لاریجانیها؟؟؟ از خوزستان نفت خیز ولی نفت ندیده؟؟ از کرمانشاه و ایلام و لرستان سر خورده با جوونای پیر؟؟؟ از نا امیدی و ترس از فردا؟؟ بقیه رو نمیدونم، من یکی دست زنو بچم رو میگیرم و میزنم به کوه و کمر و عین اجدادم زندگی میکنم و جون عزیزمو به خاطر یه عده مفت خور بی شرف به خطر نمیندازم دیگی که برای من و مردمم نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه دیگه گذشت اون زمانی که با صدای آهنگران جوونا تهییح میشدن و با کله میرفتن روی مین...

  • کاربر ناشناس
    0

    بله . اما خدا لعنت کند مسئولینی که خیانت میکنند به کشور را .

  • جعفر
    0

    گرانی هست تبعیض هست حقوقهای نجومی هست آقازاده هست . اما رهبری فرزانه داریم . سپاهی مقتدر داریم . با اینکه 55 سالمه رهبرم دستور بده لبیک گویان به جنگ استکبار جهانی میروم و جنگیدن با آمریکا را یک افتخار برای خودم میدانم

  • علی
    0

    من به شخصه هیچوقت نمیرم جنگ اولین کاری که میکنم اینه که دست زن و بچم رو میگیرم و بعنوان آواره جنگی میرم یه کشور درست و درمون خودم که زندگی و جوونیم سوخت بخاطر این از خدا بیخبرها حداقل بچه هام آینده شون بهتر باشه اقایون هم بچه هاشونو از اقصی نقاط دنیا جمع کنن بیارن از منافعشون دفاع کنن البته اگه اون زمان خود اقایون هم تو مملکت باشن و در نرفته باشن که خیلی بعیده چون همه منابعشون رو دلار کردن و فرستادن اونور آب که اگه خدای نکرده خواستن برن گرسنه نباشن و کاسه چه کنم چه کنم دست نگیرن قیافه هاشون اونور آب دیدنیه بدون ریش و لباس و .... این مملکت بی پناه ترین مملکت دنیاست چون هرکسی اومده توش فقط برای کسب منافع شخصیش بوده و نه مملکت و مردمش

  • یحیی
    0

    نه نمی جنگند.همانهایی بجنگند که خوردند و بردند و دارن میخورند.مقامات با تمام نزدیکانشان بروند جنگ .مثل صدر اسلام.مردم له شده اند

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    اگرایران را صد تیکه کنند دیگه نمیریم بجنگیم چرا .چون هشت سال جنگیدیم وبهترین جوانترین عزیزانمان راازدست دادیم واونایی که بهترینها بودند شهید شدند .ی روز خمینی گفت جنگ برای ما نعمت است درست گفت .ازبرکت خون شهدا عده ای زیا مسلمان نمای لامذهب که همه حکومتیان نماز اول وقت خوان هستن وآه در بساط نشدند ترلیاردی شدند کاخهایی دارند که کاخ شاه که از قاجاریه به ارث رسیده گردشونم جمع نمیکنه وچندین برج ویلا های میلیاردی دز بهترین جاهای ایران دارند ماشینهای میلیاردی تک تک تعضای خونوادشون دارند صاحب شرکتهای پول درار شدن عروسیهای میلیاردی برای بچه هاشون میگیرنند پوا وثروتشان برای هفت پشتشون زیادی هم هست .اینانه رنگ جبهه دیدن نه زجر انقلاب را کشیدند من 43ماه جبهه بودم ولی دیگه نمیرم زجر بدبختیش وشهید وزخمی واسیری مال ما بخور بخورش ما دزدا .انشاله که ترامپ یه بمب اتم بزنه توایران تا همه نابود بشن وی نسل نوین وبدرد بخور بیاد سرکار تا این حکومت هست وضع ما بدتر میشه که بهتر نمیشه

    نظرات شما -
    • MEHRY
      0

      آدم باید ابله و دیوانه باشه که بره بجنگه اونم به خاطر یه مشت دزد و خائن به مملکت به نظرم اونایی هم که میگن ما میریم میجنگیم حتما تو نظام هستن و یه منفعتی براشون داره به نظر من به جای جنگیدن با آمریکا باید با هم متحد بشیم و دشمنای داخلی رو که مثل زالو دارن خون مردم رو میمکن بجنگیم

    • ناشناس
      0

      شما مطمئنی رزمنده بودی؟ تو کدوم جنگ می جنگیدی و برای کی جنگیدی؟ ادبیاتت بیشتر به برو بچه های کمپ اشرف تو آلبانی می خوره ها!

  • قاسم پور
    0

    بعد از انقلاب هشت سال جنگیدیم... فکر میکنید از بین جمعیت سی و چند میلیونی اون سالها، چند نفر در جنگ شرکت داشتند؟؟ «زیر چهارصد هزار نفر»! دوستانی که با هر عذر و بهانه ای نمیخوان توی جنگ احتمالی شرکت کنن، زیاد خودشون رو ناراحت نکنن، جمعیت کشور نسبت به اون موقع بیش از دو برابر شده... بماند که در جنگهای امروزی تعداد نیروی انسانی ملاک اصلی توی برد یا باخت جنگ نیست... بماند که هنوز روحیه ی سلحشوری و دفاع تا پای جان از خصوصیات ژنتیکی جوان ایرانی محسوب میشه و این یکی از بزرگترین عوامل بازدارندگی برای دشمن خواهد بود... (نه ژن خوب دارم، نه آقازاده هستم... راننده ی اسنپ هستم و مطیع صلاحدید نائب امام زمان)

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      دمت گرم با غیرت

    • امیرحسین
      0

      درود بر این حرف حساب

  • سجادحقیقت گو
    0

    من به شرط اینکه اقایانی که فرزندانشان دراروپا -امریکا-کانادا -استرالیا مشغول به تحصیل هستند فراخوان شوند از طرف پدر بزرگوارشان ولباس رزم بپوشند دوش به دوش آنها خواهم بود واین یک وظیفه شرعی ووطنی است تاکید میکنم درخط مقدم باشند البته

    نظرات شما -
    • جواد
      0

      اونایی که منفی دادن یعنی چی ؟یعنی شما کارگر و عمله مدیرانی هستید که خودشون و خونوادشون تو خارج از کشور عشق کنند و شما بروید برای اونا بجنگید و بمیرید ؟

  • عرفان مرسلی
    0

    مگه مغز خر خورده باشم برم برا یه مشت دزد و اختلاس گر بجنگم.

  • احمد
    0

    صد در صد بدانید ایرانیها مثل بعضی از مردمان کشورهای منطقه نیستند که بایستند و نظاره گر این باشن تا جلوی چشمانشان کودکان را دار بزنند و به نوامیسشون تجاوز کنند

  • رضا
    0

    بله میجنگم اول هم از داخل شروع میکنم ریشه کن کردن تا خط مقدم

  • adel
    0

    من بعنوان یک برادر شهید و جانباز و خواهر زاده اسیر جنگ لا جنگ نه جنگ NO چرا ما سهم خودمون رو رفتیم حالا از سال ۸۰ هم با ۵ سر عائله بیکارم و برای حفظ آبروی زندگیم می جنگم الان هم دیسک کمر گرفتم و بدون بیمه نمیتونم مخارج زندگیمو تامین کنم اونایی که از موقعیتهای انقلاب استفاده کردن برن از همان بالا گرفته تا مسئولان ادارات بایستی برن چون وقتی خوردن هست پیشتازند واسه جنگ هم بایستی پیشتاز بشن از هیچ احدیم ترس ندارم حتی از تریبونم که باشه حرفم همینه لبیک یا صاحب الزمان عج

    نظرات شما -
    • ایده ال
      0

      منافق. کلکت نگرفت.. من برادر شهیدم و جنگ نمی رم و لبیک یا صاحب الزمان عج ..... مرگ بر منافقین کور دل. شماها دلتون نه به مملکت میسوزه نه به مردمش فقط دنبال منافع خودتون هستید.

  • بينام
    0

    ما بجنگيديم وديگران خوردند ... باز هم ما بجنگيم وديگران بخورند خيلي هم عاليه

  • ایرانی
    0

    این همه خون دادیم بچه پولدارها دنبال دخترای مردم می افتند وبی عفافی را رواج میدهندو راحت در خیابان ها بی ناموسی وبی غیرتی میکنند و هم اینکه هر روز شاهد اختلاس های کلان هستیم ، پس نتیجه اینکه کاش 200000 شهید در بین ما بودند و با پاک وصالح بودنشان خیلی از امورات ومشکلات مردم را حل می کردند . عموی شهید وپسر خاله شهیدم در زمان حیات مقابل خیلی از ناجوانمردی ها وبی اخلاقی ها می ایستادند والگو بودند وخیلی از شجاعت آنها شنیده ام . به جبهه رفتندو خونشان را دادند والان نیستند که مانع بدتر شدن اوضاع باشند

  • سهیل
    0

    به نظر من در این زمان هیچ کس برای جنگ نیمرود اگر حقوق بگیران نجومی وزمین خواران و منصب داران آقازاده ها وژن های خوب توان دارن حالشو دارن برن نه مردم ک ه زیر بار تورم له شدن

  • اصغر
    0

    من نمیرم جنگ هرکی که پولشو میگره بره خودشون شغل خوبا لا ورداشتن خرحمالیش باشه برا ما شما ها برید از آمریکا مردم دارشو یاد بگیرید

  • پوریا
    0

    جوانان ایرانی از جمله شخص خودم ذاتا غیرت داریم و حتما از کشورمون دفاع میکنیم در برابر ظالم اما خداشاهده از یه طرفم فکرشو میکنی بهت زور داره که بری بجنگی واسه اینا! اینایی که ذاتا ایرانی نیستن و عمداََ دارن مملکت رو به تاراج میدن! من برم واسه کی بجنگم؟؟ اینایی که دارن خوشحال خوشحال دریای خزر رو واگذار میکنن، من برم بجنگم که چی؟؟؟ اینایی که مملکت و قاپیدن و فرار کردن رفتن اونور آب، من چرا بجنگم؟؟! اگرچه جواب هشت سال جنگیدن رو هم گرفتیم هااااااا.... این شد جوابش!! ولی به هر حال غیرت و تعصب ایرانی و مخصوصا قوم کرد و لر، تعرض رو به هیچ عنوان نمیپذیره

  • مسلم خسروی
    0

    میجنگیم

  • Milad
    0

    نه نمیجنگم بجنگم که راحت تر بیت المالو چپاول کنید قبلیا که کشته شدن تهش این شد

  • اشكان
    0

    اول اقا زاده هاي خودشون برن. بريم بجنگيم كه اخرش اونا لذتشو ببرن؟ عمرا شركت نميكنم.

  • ادم
    0

    روحانی جهانگیری و..................بزوند جنگ مردم را بدبخت کردند وفرزندانشان

  • ایمان کارنما
    0

    هر ایرانی دفاع می‌کنه از خاک وطن ، ولی یه داستانی داره این بار اره الان خط مقدم بچه های آقا زاده هستن ، خط مقدم خرج کردن ، حقوق الکی گرفتن ، ماشین و خونه لوکس و.... اگه جنگ شه اونا هم خط ما هستن ، نمیگیم مقدم تر از عامه مردم

  • ناشناس
    0

    ما دهه شصتی هاتا بدنیا اومدیم جنگ بود و بعداز جنگ هم آرزو همه چی تو کودکی داشتیم و بهش نرسیدیم...الانم بجز تورم و گرونی و اختلاس و کلاهبرداری ورانت و اجاره نشینی و بیکاری و بی پولی هیچی نصیبمون نشد... فقط موقع انتخابات و جنگ مارو میخوان که خوشون راحت باشن و بعدش هم دوباره بخور و بخواب کنن ...ما که افسرده شدیم و بس و هیچ امیدی نداریم....هرچی میخواد بشه

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      چرا میگی ما دهه شصتی ها تو که از گفتن اسمتم میترسی پس برو شیرتو بخور بزرگشی از قول دهه شصتی ها هم حرف نزن که من خودم دهه شصتیم و آماده نبرد

  • علی
    0

    نه جنگ نمیکنیم واسی چی کیه جنگیم

  • امیر
    0

    حمله که هیچ، اگه حتی خواب حمله به ایران رو ببینن کاری باهاشون میکنیم که دیگه از خواب بیدار نشن

  • علی تنگستانی
    0

    برای حفظ ایران و ناموس ایرانی باهر بیگانه ای می‌جنگم

  • مودی
    0

    چو ایران نباشد تن من مباد. اگر امریکا به ایران حمله کند به حکم شرع و به حکم عقل دفاع بر ما واجب می شود و قطعا با تمام قوا با دشمن خواهیم جنگید . در این صورت اگر کشته شدیم شهید هستیم و اگر پیروز هم شدیم تا زمانی که زنده باشیم سرافراز خواهیم بود

  • محمود
    0

    امیدوارم که جنگی شروع نشه ،، ولی اگر جنگ شد من شخصا حتما میرم تا بی غیرت از دنیا نرم ،،اگر تو جنگ هم کشته نشم مطمن باشید با اومدن اون آمریکایی های عوضی ، (البته آرزوی اومدن به ایران رو به گور خواهند برد ) به فرض محال اگر بیان حتما تو یه انفجار یا بمب گذاری کشته خواهیم شد ،، اونا فقط نفت میخان ،،اگر بیان فقط نا امنی با خودشون میارن تا مردمو سرگرم کنن و نفت و بکشن و ببرند ،، دوست دارم یه جایی رو به من بگید که آمریکا رفته اونجا و با خودشون امنیت برده باشن ،؟ عراق ، افغانستان ، لیبی ، سودان .... کجا آخه ؟ ما پاهاشونو حتما قلم میکنیم به یاری خدا

  • احمد
    0

    به قول فروغ حال همه ی ما خوب است اما تو باور نکن این که یک نفر در حال روز امروز این مردم ستمدیده بگه حال مردم خوبه یا بی درده یا کج فهمه یا پولکی قلم میزنم مردم از اعتراض بی فایده خسته اند از آشفتگی داخلی هم می‌ترسند حق هم دارند برای همین سکوت کردند دوره ی قول چراغ و لولو خورخوره هم گذشته نمیخواهد آمریکا رو لولو کنید که مردم غیرتی بشن

  • نورالدین دولتیاری
    0

    سلام من به عنوان یک ایرانی با سن ۴۳ سال آماده ام در صورت هر گونه حمله از طرف امریکا با جان دل با نیرو های متجاوز تا جان دارم بجنگم

    نظرات شما -
    • سالاری
      0

      فکر کنم شام ده سیخ کوبیده زدی شارژی . خوش به حالت خوشمزه بوده به نظرم

    • امیر
      0

      سالار جون کسی که ده سیخ کوبیده بزنه دیگه حال جنگ نداره. ده سیخ کباب رو شما زدی که نشستی و حال تکان خوردن نداری و فقط متلک می ندازی جیگر

  • adel
    0

    بعضیا یه جوری دم از غیرت و ناموس وطن میزنند میگی باقیه شلغمند آخه اون زمانی که ماها اشک و ماتم چاشت زندگیمون بود شما کجا بودین حس از دست دادن ۱۵ ساله رو اونم تو فجیع ترین عملیات کربلای ۵ رو داشتین یا میدونین جانباز یعنی چه که الان برادرم با شدت عصبانیت همیشه زن و بجه رو به باد کتک میگیره از دست موج و انفجار اینو بدونین غیرت نزد ماست ولی تو راه حق میرم نه در راه یه عده دروغگو اختلاسگر فاسد پس خواهشا غیرت وطن ناموس خاموش کدوم ناموسی ناموسی که همه جاشو در معرض نا محرم قرار داده یا وطنی که فقط بدبختی و جنگش بیکاریش مال ما بوده بخور بخوراش مال یه عده که زمان جنگ سوراخ موش بودن پس ببندید خواهشا با روان ملت بازی نکنین از بی کفنی زنده ایم

  • ارش
    0

    با نام یاد خدا ایشالا که هیچ وقت جنگ نشه. ولی اگه شد شرکت میکنم.

  • حجت نجفی
    0

    سلام ما آماده جنگ هستیم آماده هستیم تا تمام خاورمیانه را به آتش کشیده و آن را قبرستان آمریکایی ها میکنیم

  • سارا
    0

    جنگ که انشاء الله نمیشه....ولی تحلیل های این اقای جامعه شناس واقعا آبکی بود..برای خنده بدنبود

  • رضاابراهیمی
    0

    شایدازخیلی چیزا راضی نباشم ولی برای دفاع از تمامیت عرضی کشورم وناموسم تاپای جون می‌جنگم چون غیرت ایرانی دارم⁦☺️⁩

  • کامبیز معرفت
    0

    دیگی که واسه من نجوشه بزار سر سگ توش بجوشه

  • ناشناس
    0

    ۲۰ ماه خط مقدم برای وطنم جنگیده ام ولی افسوس که چپاول گران به نام دین و دفاع از وطن آنچنان مردم محروم به غلو وزنجیر فقر کشیده اند. شرم دارم بلی با آمریکا نبرد می کنم ولی اول تمام دزدها از دم تیغ وگلوله آتشین از داخل به جهنم می فرستم تا بعد از نبرد با آمریکا به زن و دختر مردم با پول هی کثیف شان تجاوز نکنند. چپاول وغارت ورانت وژن برتر واقا زاده فاسد و خانم زاده دزد وداماد زاده همه فن حریفی در غیابم در کشور وجود نداشته باشد اول ریشه دشمن نامرد داخلی چون خطر شان خیلی بیشتر از شیطان خارجی که پیاده نظام همان شیطان هستند میباشد.بعد نبرد اصلی با آمریکا خونخوار است.

  • ایرانی
    0

    اگر هدف از جنگیدن حفظ نظام باشد بنده قطعا نخواهم جنگید چون این نظام که نظام مردمی نیست اما اگر هدف حفظ آب و خاک باشد قطعا هزار بار جان ناقابلم را فدای خاک پاک ایران خواهم کرد در دفاع از نظام به مدافعین حرم و ملا ها بگوید بروند آنهایی که چشم بستند به کودکان کاری که شب و روز در پی تکه نانی هستند چشم بستند به این همه زندانی کشتند و دریدند وسوزاندند زندگی ملت را به آنها بگویید بجنگند جالب است که کسانی که خدمت سربازی هم نمی روند جنگ را آغاز می کنند اما زمان جنگ به سوراخ موشها پناه می برند آری مردم خسته شدند از دست دروغ گوها... #پاینده_باد_ایران

  • احمدی
    0

    دریغ از،یه کیلو گوشت که تو این ماه خورده باشم حالا با کدوم توان و انرژی برم جنگ .

    نظرات شما -
    • بامشاد
      0

      یک کیلو گوشت میخوری تنهایی؟ بیا واست کارت به کارت کنم

  • ناهید
    0

    آقا مگه جنگ تن به تنه مگه زمان روم باستانه که بکی میگه من میرم یکی میگه نمیرم الان جنگ تسلیحاته جنگ تکنولوژی های پیشرفتس بمب های دور زن و موشکهای دور برده الن دیگه سرباز اسلحه بدست به درد نمیخوره حالا از ربوتها استفاده میکنن از تکنولوژی هایی که ما به عقلمون هم نمیرسه

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      آخه روشنفکر اگه این جوری باشه خود آمریکا که مهد تکنولوژیه باید کمترین تعداد نیروی انسانی رو داشته باشه ولی این طور نیست

  • عباس نیشابوری
    0

    ۱۰۰در۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ که شرکت میکنم هم برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی هم برای دفاع از آب و خاک و ناموس

    نظرات شما -
    • ...
      0

      داداش این که تو گفتی خیلی رقم ناچیزیه ریاضی نخوندی

    • مهدی زرسینه
      0

      برو اول سوادتو درس کن بعد از نظام مقدست دفاع کن ۱۰۰ در ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیارد میری؟؟؟ میدونی این تناسب یعنی چی؟؟؟؟ یعنی احتمال شرکت تو یک ده میلیونم هستش، عملا اونی که میگه من شرکت نمیکنم امکان شرکتش توی جنگ بیشتره خدایا با کیا شدیم ۸۰ میلیون

    • ترابی
      0

      آفرین به غیرتت، البته باید جای اونایی هم که ناموسشون را میذارن و فرار میکنند،بجنگی، مثل دفاع مقدس، مردم غیرتی همیشه پای خاک شون هستند

  • سمیه چهاردانگی
    0

    اگر دولت از مکیدن خون ملت دست بکشه و ارزونی بیاره مذاکره کنه سهم نفت هر نفر ک حودودا نفری ده ملیون تومن است بجز گاز و برق و غیره و ذالک ملت سرشونو میدن چه برسه ب جنگ چه فایده مسولین و بالاسری های مردم فقط به فکر پر کردن جیب هاشون خستن نمیدونم تو این چهل سال پر نشدن یعنی ؟بابا دیکه بزارید ملت مثل عربستان سهم نفتشو بگیره دیگه بسه بخدا هفتاد هزار پشتتونم بخورن سیرن دلتون یکم برا ملت بسوزه

  • امیر عباس هویدا
    0

    نه نمیجنگیم.اونایی برن بجنگ که از کنار این انقلاب به جایی رسیدن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو رو که اعدامت کرده بودن. از کجا پیدات شد؟!!!

  • عبدالعریز عزیزپور
    0

    سلام من جانمو برای ایرانم میدادم مسولین بخدا ظلم حق نفت ما رو حق مارو میدین به کشورای عربی از جمله فلسطین سوریه عراق یمن و غیره بخدا جنگ بشه یکدوم از اینا نمیان برا دفاع مگه پولی ولی اگ دولت حقمونو بده ارزونی بیاره حق نفت کل ملت رو بده به اندتزه کتفی برا خودشون مسولین جمع کردن دیگ نوبت مردمه بخدا اینکارو بکنید من حاظرم انتحاری برم وسط امریکا اگه همینجور ما گشنگی بخوریم اعرتب سیر باشن هرگز نمیرم حاظرم بمیرم

    نظرات شما -
    • ترابی
      0

      تابحال هم اگر دشمن حمله نکرده علت زیادش بخاطر دخالت عربها مثل فلسطین و لبنان و عراق و..است چون میدونه اگر به ایران حمله کنه تمام منطقه از ایران دفاع میکنند،همین دوهفته پیش که ترامپ میخواست بخاطر پهباد حمله کنه بخاطر ترس و سفارش اسراییل که اولین موشک ها از طرف مقاومت به اسراییل شلیک میشه،منصرف شد، حتی خود اسراییل ازش خواست که منصرف بشه، حداقل رسانه های خارجی را مطالعه کنید

  • عبدالعریز عزیزپور
    0

    جنگ و نبرد وظیفه هر مسلمونیه تا دستی که بطرف خاکش دراز میشه قطع کنه وای دولت عزیزمونم باید قدر بدونه و نزتره زیرمشکلات کمرمون بشکنه از وقتی گرونی شده ۳فرزند کوچیک دارم یه همسرضایع نخایی معلول هرچی نامه دادیم به رهبری و ریاست جمهوری فایده نداشت تا یک ماه پیش همسرم صبر کرد فرجی بشه نشد ترکمون کرد از بی پولی بخاطر اینکه یک کیلو گوشت نبود توخونه بخاطراین ک هفته دوسه بار شرینی و میوه سر سفره نبود کی دلش بحاال انثال من میسوزه خانومم تا یک ماه دیگ درخاست طلاق میده منو بچه ها بدون اون نمیتونیم زندگی کنیم من اقدام خودکشی کنم پشت سرم ۳ بچه من تلف میشن جواب این دل شکسته منو کی میده دولت که به‌کشورای عربی کمک میکنه منی که ملتشم حاظرم سرمو در راه کشور و دولت بدم چرا باید تو این وضعیت باشم خرجی ک دولت برای کشورای عربی میکنه یک سومش و خرج ما ملت میکرد امریکا هیچی کلا تا اروپا پیشروی میکردیم من بشخصه اگ دولت بدادم برسه حاظرم انتحاری برم

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      من خودم بشخصه برا جنگ زمینی باشه میرم ک از ناموس و خاکم دفاع کنم ولی قبلش ی طناب میندازم گردن اون مسئولی ک بخواد فرار کنه از جنگ تا باخودم ببرمش اگه هرجوان ی مسئولو باخودش ببره دوتا تیر کنار گوشش دربره میفهمه ک بعد جنگ چطور حرف بزنه و چطور قدر مردم ایران بدونه بدون مسئولین عزیز بهشتو جهنم مزه نداره پس اقایون بدون شما نمیریم جنگ پس اگه میخواین اونجا هوای شمارا داشته باشیم الان ک امنه هوای مارو نگهداری بعدآ نگین ک نگفتین

  • حسین
    0

    برخلاف تصور رایج, در هیچکدام از جنگهای گذشته در این مملکت از جمله در دفاع مقدس اینطور نبوده که همه مردم پای کار دفاع باشن. بهرحال عده زیادی به دلایل مختلف از جمله ترس, منفعت طلبی, بی تفاوتی و ... پا در این عرصه نمی ذارن ولی در مقابل عده ای هستن که با انگیزه های قوی مثل غیرت, باورهای دینی و وطن دوستی و بیگانه ستیزی و ... تا آخر پای کار هستن. این طیف در جنگ 8 ساله به خوبی ایفای نقش کردن و بنظر من الآن هم با وجود همه مشکلات و فشارها و گله مندی ها همچنان پای کار دفاع از وطن و اعتقادشون هستن همین آدم ها داوطلبانه در عراق و سوریه مقابل داعش ایستادن, پس بدیهی است که به طریق اولی مقابل حمله احتمالی آمریکا به ایران خواهند ایستاد. سایر دوستان هم که حال جنگیدن ندارن نگران نباشن. مثل دفاع مقدس و سیل و زلزله و ... زحمت هاش مال ما, امنیت و استفاده اش مال شما و ناموستان. عزیزید

  • یه هموطن
    0

    بنظر من این حرف که من بگم در مقابل حمله آمریکا از مملکت دفاع نمی کنم چون مسئولین و آقازاده ها فلانند و بیسارند مثل این می مونه که یه روز ناموسم مثلا مادرم به من اطلاع بده که در معرض خطره و از من کمک بخواد اونوقت من بگم کمکت نمی کنم چون شرکت سه ماهه حقوقم رو نداده. الآن ته جیبم پول نیست. معاون شرکت اختلاس کرده. پسر اون یکی معاون شرکت رفته خارج دنبال عیاشی

  • جمال رمال
    0

    عصر غار نشینان در برج تخیلات. اگه برد و باختی در کار باشد بستگی به تکنولوژی مان دارد نه چوب و چماق.

  • نصر
    0

    متجاوز ازهر کشوری می خواهد باشد مردم از کشور دفاع می کند ومهم نیست چه طیفی وگروه سیاسی سرکار باشد غلط می کند کسی ب کشور ماحمله کند درود برشهیدان هشت ُسال دفاع مقدس

  • محمدصحرایی
    0

    سلام.به هیچ عنوان شرکت نمیکنم. ما جوونهای ۳۰ سال پیش نیستیم که بچه هامون رو یتیم کنیم تا یک عده سود جو وبی دین روز بروز گردنشون کلف بشه؟ بعد از پیروزی بچه های ما زیر مجموعه کمیته امداد بشن وبچه های مسئولین ساکن بهترین کشورهای اروپایی!

    نظرات شما -
    • اميرحسين محمدزاده
      0

      اى محمد صحرايى تو جوون ٣٠سال پيش نيستى خب نباش ولى از خون شهدا هستى كه از وطن اون شهدا هستى كه بعد اگر كسى نره جنگ كه ديگه مردم هم متلاشى ميشن عزيز دل ديگه چه برسه به دولت تازه الان اخر قرن هستيم دولت بعدى شايد ١٠٠برابر بهتر باشن ولى ما بريم تو جنگ اون موقع چى احتمالا مياى مى گى ما مريم جنگ ما مى ريم بعد اون موقع ما مى گيم چى شد تو كه نمى خواستى من بخاطر خون شهدا مى روم جنگ تو ترسويى از جنگ مى ترسى

  • ...
    0

    واقعا انتظار دارید امریکا وقتی با جت جنگی حمله میکنه ما با تفنگ بریم جت هاشونو سوراخ کنیم؟

    نظرات شما -
    • ////////
      0

      عزیز حداقل چندتا خبر بخون (شاید بگی ماله خودمون دروغه خبرای اونور بخون) . پهبادی که فقط 2 تا ازش ساخته شده و مهمتر از زدنش توسط ایران اینکه دمشون گرم چطوری ردگیریش کردن. امریکا اذعان کرده بود که این پهباد اصلا قابل ردگیری نیست. نترس با همون موشک همواپیماشم میزنیم...

  • یعثوب قبادی
    0

    از کامنت ها و رای ها کاملا معلومه که این جامعه شناس مزخرف گفته واز روی شکم سیری حرف زده،،فقط مردم میگن برای دفاع از ناموسشون میجنگن،وگرنه از نظام کسی راضی نیست،چون همچین کشور ثروتمندی باید همه مردمش در رفاه کامل باشن،،ولی الان فقط عده ای دارن میخورن و عده ای جیره خوار اینجا دارن کامنت فداکارانه میزارن،،ما فقط برای دفاع از ناموسمون آماده ایم نه دفاع از اینا،،نباید پول مملکت ما رو ببرن خرج عربا و شاخ آفریقا بکنن باید به ملت خودمون برسن که تا اینا هستن نمیرسن،وسیاستشون 70اونا،،30مردم خودمون،،،نمیخان بفهمن بیکاریه،گرونیه،یکی هست که نون شب نداره،،ای مسول احمق به ملت خودتت برس بعد برو به هر عربی و آفریقایی میخای جونتو فدا کن

    نظرات شما -
    • شایان فر
      0

      یعقوب جان بهت پیشنهاد می کنم کمی راجع به مفهوم ناموس مطالعه کنی. این ناموسی که خیلی ها می گن ازش دفاع می کنیم فقط به معنی زن شون نیست. ناموس برای ما عبارت است از زن و فرزند و خانواده خودمون, همه ی هموطنامون, شهر و میهن مان, اعتقادات مذهبی مان, خون شهدامان, انقلاب مان و ارزش های اون, باورها و غرور ملی مون و خیلی چیزهای دیگه که امیدوارم بتونی درک شون کنی.

    • ایرانی
      0

      گه جنگ بیفته این آقازاده های کشور میسپارن دست فقیرا به قول خودشون مستضعفین میرن کشور های دیگر برای عیاشی اگه جنگ به نفع مردم تمام شد میان ریاست کل کشور به عهده مگیرن زمان 8 سال مردم ساده بودن عقل الان داشتن نمیرفتن

    • مجید باقری
      0

      سلام . با شایان فر موافقم. در ضمن اگه کسی تو جنگ 8 سال شرکت نمی کرد. الان به همین راحتی این نمی نشستیم نظر بدیم. بعدشم تو خونه هامون نشستیم در حد انشتین نظر میدیم. کسانی که میگیر نمیریم جنگ... خب نرید... اونایی هم که میگن امریکا بیاد خوب میشه فقط به فکر خودشون هستند هیچ تعصبی به وطن و هموطنشون ندارن. اگه کسانی که از مرزهامون دارن حفاظت میکنن مثل شما فکر کنن و بگن با این همه دزدی چرا حفاظت کنیم که هر روز باید شاهد یه انتحاری تو یه جای ایران باشیم. انوقت نظراتتون عوض میشه. اونایی هم که میگن بابت حفاظت از مرز پولش میگیرن خوب برن اونا هم حفاظت کنن پولش بگیرن....

  • بهشتی
    0

    ایران وایرانی هیچ موقع تن به ذلت نمی دهد و تا اخرین قطره خون همچون امام حسین در مقابل دشمن تا دندان مسلح می ایستد و انشاالله با یاری خداوند پیروزی از ان ماست

  • حمیدرضا
    0

    ما بریم بجنگیم اقایون بدزدن و بخورن و اختلاس کنن؟ خریم ما؟

  • رضا .ب
    0

    این جنگ جنگ تکنولوژی وطبیعتا انسان بطور مستقیم هیچ دخالتی در اداره ان ندارد.بهتر است صاحب منسبان حکومتی از آغاز ان جلوگیری کنن وگرنه یه فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

  • حقگو
    0

    آره می جنگند به دودلیل یکی اینکه مردم عادی چاره ندارند باید توهمین خاک وآب باشند وزندگی کنند دوم ایرانیهای اصیل غیرت دارند ولی ثروتمندان ومسولینی که دوتابعیتی اند وفقط برای چاپیدن آمدن ایران در میرن یا خیانت می کنند

  • صالحی مهرنجانی
    0

    آماده ایم، آماده

  • امیررضا رضایی
    0

    مردم جمهوری عزیز حتما میجنگند چرا که 8 سال مقاومت دلیلی نداره نجگند بعضیا فک میکنن تحریمه یا گرانیه کسی نمیجنگه اما نه سخت در اشتباهن اگه میخواستن نجنگند که به راهپیمایی نمیرفتند پس حتما میجگند...اگر چند شود که انشاالله نمیشود من خودم اول میرم میجنگم تا این خونی که شهیدا پس از 8 سال سخت طولانی ریختن پایمال نشه یا علی

  • بی نام
    0

    الان امریکا حمله کرده نا با موشک بلکه به افکار مان

  • ماشآالله دادخدایی
    0

    متن پیام خود را بنویسید...می جنگیم بدون اسلحه.با کشتی تکواندو

  • ایرانی
    0

    من حتی حاضرم مثل حججی سرم رو ببرن ولی با هر انسانی چه آمریکا چه داعش میجنگم نیازی هم به دوستان آسیایی نداریم ما خودمون شیر هستیم از دختر بچه و پسر پچه ۵ ساله تا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها