قیمت دلار به کمترین سطح از بهمن 97 رسید

قیمت دلار با ماندن در کانال ۱۱هزار تومانی، به کمترین سطح در ۷ماه اخیر رسید.

قیمت دلار به کمترین سطح از بهمن 97 رسید

روز چهاشنبه دلار کمترین قیمت 7 ماه اخیر را ثبت کرد؛ پس از چند روز گیر و دار در آستانه کف حمایتی 11 هزار و 700 تومانی، در چهارمین روز کاری هفته ، قیمت دلار سرانجام به سطح پایین تری رفت تا یک رکورد تازه برای این ارز به ثبت برسد.

ساعت 4 بعدازظهر امروز، عدد 11 هزار و 650 تومانی در مقابل نام دلار به ثبت رسید که کمترین قیمت این ارز از اواسط بهمن ماه 97 بود. البته قیمت در تاریخ 26 تیرماه به صورت لحظه ای تا سطح 11 هزار و 100 تومانی نیز پایین رفته بود.

به گفته فعالان، شایعه آغاز به کار بازار متشکل ارزی، کاهش حجم معاملات به دلیل تعطیلی بازارهای همسایه، نبود تقاضای فیزیکی برای اسکناس در بازار و تحرکات خالی فروشان ارزی 4 عامل مهمی بودند که در ثبت رکورد کاهشی بازار اثر داشتند.

عده ای نیز پایین آمدن نرخ حواله دلار در سامانه سنا را به عنوان یک نشانه کاهشی در نظر گرفتند. میانگین نرخ حواله دلار در سامانه سنا برای تاریخ 22 مرداد، 11 هزار و 280 تومان ثبت شده است. البته گروهی از فعالان باور دارند، حجم معاملات حواله ای که در سامانه سنا درج می شود چندان بالا نیست و بیشتر باید تغییرات نرخ ها در سامانه نیما را مدنظر قرار داد.

معادل دلاری قیمت در سامانه نیما تغییرات چندانی نداشته است و در نزدیکی11 هزار و 500 تومان است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • arman
    0

    ولی قیمتها به شدت در حال بالارفتن هست . هم مواد غذایی از چایی و گوشت و برنج و خشکبار بگید تااا قطعات خودرو و ‌.. نشون میده که وضع کشور اصلا ربطی به دلار و تحریم نداره . یک موتور هوشمند تبهکاری همه مملکت و مردم رو داره میچرخونه

  • محمد حمیدی
    0

    عدم درخواست در بازار و تزریق بانک مرکزی در بازار و همچنین نگهداشتن قیمت بصورت دستوری و نه واقعی و همچنین حاشیه های جنگ اقتصادی میان چین و آمریکا

  • آریا ایرانی
    0

    الان دلار 11000 تومانی ارزان است؟؟؟؟؟ دلار از 4 هزارتومان سال 97 به این مبلغ رسیده و همه کالاها قیمتشان وتقریبا خدمات 3 برابر شده و دیگه فایده ای نداره . چهره زشت فقر را قشنگ داریم لمس می کنیم.

  • فاطمه
    0

    چون برای انتخابات مجلس به دلار ده تومنی احتیاج داریم که مردم رای بدن

  • مجید احمدی
    0

    سلام بدهی دولت آنقدر زیاد است که آقای روحانی مجبور است نرخ دلار را بالا نگهدارد.تا با فروش دلار در بازار آزاد گرانی کمر شکنی را برملت ایران تحمیل کرد.

  • منوچهر ذوالفقاری
    0

    انتخابات

  • فهيمه
    0

    واقعا مسخره اس ،تا دلار بالا ميره حتي كش تمبون هم بالا ميره ولي الان انگار نه انگار ،خود مردم حروم خور شدن

  • بهزاد عارفی
    0

    علت کاهش قیمت دلار نزدیک شدن به انتخابات است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها