نیویورک‌تایمز درباره خودکشی دوست ترامپ در زندان افشاگری کرد

دو نگهبان سلول «جفری اپستین» میلیاردر آمریکایی و رفیق «دونالد ترامپ»، حین خودکشی وی خواب بودند و بعد گزارش تحریف شده ای را برای سرپوش گذاشتن اشتباه خود ارائه دادند.

نیویورک‌تایمز درباره خودکشی دوست ترامپ در زندان افشاگری کرد

روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از برخی مقامات زندان و پلیس آمریکا درباره ماجرای مرگ اپستین نوشت: نگهبانان همچنین برای مدت سه ساعت از بررسی وضعیت او خودداری کرده بودند.

این افشاگری روز گذشته(سه شنبه) در حالی مطرح شد که بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا دو نفر از کارکنان زندان مجبور به مرخصی اداری و سرپرست زندان مرکز اصلاحات متروپولیتن در منهتن تا زمان مشخص شدن تحقیقات درباره علت مرگ اپستین به طور موقت به کار دیگری گماشته شده بود.

دو نفر از نگهبانان محل نگهداری اپستین سرمایه دار آمریکایی که متهم به ارتکاب قاچاق جنسی است در گزارش خود اعلام کرده بودند که طبق مقررات هر 30 دقیقه یکبار او را کنترل می کردند.

اما به گفته سه نفر از مقامات آگاه در این زمینه، آنها به خواب رفته و حدود سه ساعت از نظارت بر اپستین خودداری کرده بودند. ثبت مطالب خلاف واقعیت در گزارش آنها می تواند بر اساس قوانین فدرال جرم محسوب شود.

«ویلیام بار» دادستان کل آمریکا روز دوشنبه به بازرس کل وزارت دادگستری دستور داد نحوه خودکشی توسط اپستین حین بازداشت را بررسی کند.

وی همچنین خواستار مشخص شدن علت لغو نظارت ویژه بر این متهم بویژه پس از تصمیم چند وقت گذشته او برای خودکشی شد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، سرپرست این زندان به اداره دفتر زندان ها در فیلادلفیا منتقل خواهد شد که بازجویان پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری این کشور تحقیقات مربوطه را انجام خواهند داد.نیویورک‌تایمز درباره خودکشی دوست ترامپ در زندان افشاگری کرد

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه ممکن است اقدامات تنبیهی بیشتری را علیه خاطیان اعمال کند.

جسد جفری اپستین 66 ساله روز شنبه در محل نگهداری وی در مرکز اصلاح متروپلتین پیدا شد و به نظر می رسید که او خود را حلقه آویز کرده است.

اپستین در انتظار رسیدگی به اتهاماتش در خصوص سوء استفاده جنسی از دختران نوجوان بسر می برد.

او ظاهرا یک بار در 23 ژوئیه پس از اینکه وثیقه اش مورد پذیرش قرار نگرفت، برای خودکشی اقدام کرده بود و به همین دلیل تحت نظارت ویژه قرار داشت.

6 روز بعد مقام های زندان به این نتیجه رسیدند که ممکن است او دیگر تهدیدی برای پایان دادن به زندگی خود نباشد و او را به سلول خود و در کنار زندانی دیگری بازگرداندند اما هم سلولی او جمعه شب به جای دیگری منتقل شد و اپستین آن شب تنها بود.

برخی رهبران اتحادیه کارمندان زندان ها از تصمیم ویلیام بار برای اجازه دادن به سرپرست زندان برای ادامه فعالیت خود در پست دیگری ابراز نارضایتی کرده اند.

مرگ اپستین انتقادهایی را از سوی قانونگذاران جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی برانگیخته است.

روز دوشنبه رئیس و عضو ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای به سرپرست اداره زندان های آمریکا از او خواست درباره این موضوع توضیح دهد که به چه علت اپستین برای مدت طولانی که برای گرفتن جان خود کافی بوده است، بدون نظارت باقی مانده است.

در این نامه بیان شده که خودکشی ظاهری اپستین، کاستی ها و سوء عملکرد شدید را نشان می دهد؛ مساله ای که باعث شده متوفی در نهایت از مواجهه با عدالت فرار کند.

همچنین خودکشی اپستین در زندان از یک سو عملکرد دولت فدرال در نگهداری و مراقبت از وی را زیر سئوال برده و از سوی دیگر به بهانه‌ای برای ترامپ تبدیل شد تا خانواده کلینتون را هدف انتقادات تازه‌ خود قرار دهد.

ترامپ روز شنبه توئیت یک کاربر توئیتر را بازنشر کرد که در آن بیل کلینتون و همسرش «هیلاری کلینتون» را مقصر مرگ اپستین معرفی می کرد.

اپستین متهم بود که دختران نوجوان را در اختیار مقام های سیاسی آمریکا، از جمله سناتورهای سابق و افراد ثروتمند و با نفوذ در این کشور گذاشته که با توجه به آنچه که درباره رفاقت قدیمی او ترامپ و بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح است، گمانه زنی ها درباره ارتباط این دو سیاستمدار آمریکایی با این پرونده را افزایش داده است.

مرگ اپستین نه تنها به جنجال درباره روابط پنهانی وی با سران سیاسی این کشور پایان نداده، بلکه ارتباط وی با دولت های خارجی بویژه سازمان جاسوسی موساد را دستمایه گمانه‌زنی‌های تازه‌ای قرار داده است.

منبع: ایرنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها