سناتور سندرز: به اسرائیل پول بدهیم تا سیاست‌هایش را تغییر دهد

سناتور سندرز پیشنهاد کرده که به اسرائیل میلیاردها دلار پول داده شود تا برخی از سیاست‌هایش را تغییر دهد.

سناتور سندرز: به اسرائیل پول بدهیم تا سیاست‌هایش را تغییر دهد

به گزارش خبر فوری به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور برنی سندرز که منتقد شدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است، گفت: این کمک مالی می‌تواند برای تغییر سیاست‌های اسرائیل و راه‌حلی برای درگیری اسرائیل و فلسطین مورد استفاده قرار گیرد که برای دو طرف هم جواب می‌دهد.

وی روز سه شنبه گفت:‌ هدف ایالات متحده این است که مردم منطقه، فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهد تا یک صلح قابل اجرا را که برای دو طرف و نه فقط برای یکی از طرف‌های درگیر به وجود بیاورد. ایالات متحده تمامی این پول را به اسرائیل می‌دهد و فکر می‌کنم ما می‌توانیم از این پول به عنوان یک اهرم برای پایان دادن به نژادپرستی که اخیرا در اسرائیل شاهد بودیم، استفاده کنیم.

آمریکا و اسرائیل در ۲۰۱۶ توافقی را امضا کردند که درباره کمک نظامی ۳۸ میلیارد دلاری به قدس در یک بازه زمانی ۱۰ ساله است و به عنوان بزرگترین بسته کمک مالی در تاریخ ایالات متحده محسوب می‌شود. فعالان مدت‌هاست که مخالف این توافق هستند و می‌گویند، نباید پول مالیات دهندگان آمریکایی کمکی برای اشغالگری اسرائیل در کرانه باختری یا محاصره نوار غزه باشد.

سندرز که خود یهودی است، به رای دهندگان این اطمینان را داد که موضعش در قبال اسرائیل وی را ضد یهودیت قرار نمی‌دهد و انتقاد از دولت تل‌آویو را نباید ضد یهود دانست.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها