مرگ توله ببرهای باغ وحش مشهد غیر طبیعی نبوده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: مرگ هفت قلاده توله ببر در باغ وحش مشهد طی خرداد ماه امسال که خبر آن در فضای مجازی منتشر شده است اتفاقی غیر طبیعی نبوده است.

مرگ توله ببرهای باغ وحش مشهد غیر طبیعی نبوده است

به گزارش مشهد فوری ، تورج همتی اظهارداشت: یکی از این هفت توله ببر بر اثر حمله مادر و شش توله دیگر بر اثر عفونت تنفسی درحین تولد تلف شده اند که می تواند اتفاقی طبیعی باشد.

وی با بیان اینکه توله کُشی یکی از خصلت های شیرها و ببرها محسوب می شود و اقدامی عجیب و دور از واقعیت و انتظار نیست ادامه داد: سابق بر این نیز تلف شدن توله گونه های گربه سان در باغ وحش مشهد رخ داده است و البته در همه دنیا می تواند اتفاق بیفتد.

او اضافه کرد: مرگ این توله ها توسط دامپزشک باغ وحش مشهد تائید شده است و بررسی های اداره کل محیط زیست همچنان ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: باغ وحش وکیل آباد مشهد دارای فضایی قدیمی است و زیستگاه ایجاد شده برای انواع گونه ها متعلق به گذشته است و این باغ وحش باید خود را با استانداردهای اعلام شده همراه کند بنابراین نظارت های موجود بر عملکرد این مجموعه توسط این اداره کل با جدیت ادامه دارد.

همتی افزود: هم اکنون تمامی گونه ها تحت نظارت و کنترل هستند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

باغ ‌وحش مشهد در سال ۱۳۳۹ در محدوده خواجه ‌ربیع تاسیس و با ایجاد شرکت باغ ‌وحش وکیل ‌آباد در سال ۱۳۵۶ در ورودی پارک جنگلی وکیل ‌آباد مستقر شد.
این مکان بزرگترین باغ ‌وحش ایران است و بیشترین حیوانات و گونه ‌های جانوری را دارد که از آن جمله می‌ توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانوران دیگر اشاره کرد.
هم اکنون ۱۰۷ گونه و ۶۸۰ نمونه جانوری در باغ وحش مشهد نگهداری می شود.
این گونه ها شامل ۶۴ گونه بومی و ۴۳ گونه غیربومی و نمونه های جانوری نیز شامل ۲۴۰ پستاندار، ۳۹۳ پرنده و ۴۷ خزنده و دوزیست است.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها