ترامپ: بیش از این به نفت و گاز خاورمیانه نیاز نداریم

رئیس جمهوری آمریکا که برای تبلیغات انتخاباتی به منظور جذب طبقه کارگر پنسیلوانیا به این منطقه سفر کرده است، گفت آمریکا بیش از این به نفت وگاز خاورمیانه نیاز ندارد.

ترامپ: بیش از این به نفت و گاز خاورمیانه نیاز نداریم

دونالد ترامپ روز سه شنبه در شهر موناکای پنسیلوانیا درباره انرژی و مراکز تولیدی سخن می گفت به ایران هم اشاره کرد و افزود: من توافق با ایران را شکستم، آن کار خوبی بود و اکنون ایران به کشوری کاملا متفاوت تبدیل شده است.

وی با اشاره به رهگیری یا توقیف برخی از نفتکش‌ها در خلیج فارس اظهار کرد: هیچ یک از کشتی‌ها یا قایق‌های ما توقیف نشده است.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: ما نیازی نداریم که کشتی‌های بیشتری در آنجا داشته باشیم چرا که خودمان نفت و گاز داریم. ما بیش از این به نفت وگاز خاورمیانه نیازی نداریم.

ترامپ هدف آمریکا در مساله انرژی را اینگونه برشمرد که آنچه را که برای آینده دنبال می کنیم نه فقط استقلال انرژی که شما سال‌های سال درباره آن شنیده اید و ما به طور واقعی استقلال انرژی ایجاد کردیم، بلکه تسلط انرژی آمریکا است.

وی همچنین به رقابت با چین هم اشاره کرد و در عین حال گفت در صورت نیاز از سازمان تجارت جهانی هم خارج می شویم.

خروج آمریکا از پیمان‌ها و نهادهای بین المللی در 2 سال و نیم گذشته با روی کار آمدن دونالد ترامپ یک رویه شده است به گونه ای که برخی صاحب نظران بر این باورند که آمریکا به دنبال برتری یکجانبه گرایی بر چندجانبه گرایی است.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بهزاد
    0

    گربه دستش به گوشت نرسید گفت بو میده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها