وزیر فرهنگ: فضای سایبری یک آخر‌الزمان تازه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی‌ها و شاخصه‌های مهم و حساس فضای مجازی در روزگار امروز، گفت: جهان سایبر کوچک و بی‌اهمیت نیست بلکه آینده کودکان و نوجوانان ما در آن خلاصه می‌شود.

وزیر فرهنگ: فضای سایبری یک آخر‌الزمان تازه است

سیدعباس صالحی عصر امروز سه‌شنبه 22 مرداد در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در تالار وحدت، افزود: در دوران خاصی قرار گرفته‌ایم و ورود به جهان سایبری جدید تعاریف خاص خودش را دارد و نوع مواجه ما را و از طرفی عمق برخورد افراد را با این جهان متفاوت می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دوره‌های مختلف تاریخی اعم از پیشا تاریخی، عصر مدرن و پسا تاریخی و مدرن یعنی عصر و جهان سایبری، اظهار داشت: عصر سایبری در واقع یک ورق جدید از تاریخ بشریت است.

به گفته صالحی اگر جهان را به پیشا تاریخ و پساتاریخ تقسیم کنیم پس می‌توان بشریت در فضا مجازی را نیز به پیشا سایبر و پسا سایبر تقسیم کرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم در عین حال تصریح کرد: عصر سایبر یک مقطع جدید در تاریخ بشریت به شمار می‌آید که با سرعت در حال تحول و گذر به جهانی جدید و تحولات نو است که انسان را با سرعت تحولات و تغییرات خود وارد جهانی تازه می کند.

به گفته صالحی در جهان تازه سایبری اشیاء معنای تازه پیدا کرده و روابط انسان با انسان و با اشیا نیز تعاریف خاص خودش را پیدا خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز در فضای وجودی انسان یک خود سایبری در حال شکل گیری است، تاکید کرد: اگر خود را با تحولات و سرعت آن در فضای مجازی هماهنگ نکنیم و با آن به روز نشویم به طور یقین از سرعت تحولات در این فضا عقب مانده و دچار زیان خواهیم شد بنابراین باید خود را با سرعت تحولات این فضا باید هماهنگ شویم.

صالحی یادآورشد: غفلت از انقلاب صنعتی و علمی منجر به عقب ماندگی‌ها شد و اگر نجنبیم و همراه و همگام با تحولات فضای مجازی و سایبری نشویم در این مقطع هم دچار عقب ماندگی شده و دیگران گوی سبقت را از ما می‌ربایند.

منبع: ایرنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها