عرضه پیکان 98؛ قابل رقابت با بازار آسیایی

سرمربی باتجربه فوتبال ایران با پیکان به دنبال شکل دادن تیمی است که بتواند بار دیگر تجربه حضور در رقابت‌های بین المللی و آسیایی را کسب کند.

عرضه پیکان 98؛ قابل رقابت با بازار آسیایی

حسین فرکی با سابقه قهرمانی در سپاهان و فولاد خوزستان، اینبار با هدایت پیکان از امیدواری بزرگ خود برای دستیابی به سهمیه آسیا می‌گوید. موضوعی که در صحبت‌های دیگر بازیکنان این تیم به وضوح قابل مشاهده است و آنها که فصل گذشته را با فراز و نشیب زیادی به پایان رساندند، در میان مدعیان کنونی و پیش از شروع فصل از پتانسیل خود برای این مهم خبر می‌دهند.

در ادامه به شرایط یکی از تیم‌های تهرانی حاضر در فصل جاری لیگ برتر خواهیم پرداخت و ستاره‌های این تیم را زیر نظر خواهیم گرفت.

دروازه‌بان؛ جنگ بزرگ برای قفس توری

پیکان در این فصل سه دروازه‌بان مدعی دارد؛ وحید شیخ ویسی، مهدی امینی. شماره یک این تیم به شیخ ویسی رسیده که در فصل گذشته نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت بدرخشد و در برخی از دیدارها با اشتباهات عجیب دروازه‌ تیمش را باز شده دید. شیخ ویسی امیدوار است در این فصل اشتباهات گذشته را پاک کند و البته رقیب قابل توجهی را برای دروازه تیمش می‌بیند و مهدی امینی نیز در بازگشت از پیکان در دیدارهای پیش فصل توانسته عملکرد مثبتی از خود به جا بگذارد.

دفاع میانی؛ سد دفاعی و پرترافیک پیکان


پیکان در خط دفاعی خود بازیکنان صاحبنام و مدعی زیادی در اختیار دارد که از جمله آنها می‌توان به علی حمودی، حجت حق وردی، شیخ سلیمانی، حسین پورامینی، محمد ستاری، مهران موسوی، ابوالفضل رزاق پور، مارکو ووکچویچ و ... اشاره کرد.


یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان خط دفاعی پیکان علی حمودی است؛ بازیکنی که سابقه بازی در تیم‌های مطرح استقلال، سپاهان، تراکتور و فولاد را در کارنامه دارد و اکنون جزو باتجربه ترین بازیکنان حاضر در لیست حسین فرکی محسوب می‌شود که بازوبند کاپیتانی را نیز در اختیار دارد.

مارکو ووکچویچ، مدافع اهل مونته نگرو پیکان نیز دیگر چهره‌ای است که حسین فرکی امیدوار است در این فصل بتواند انتظارات کادرفنی را برآورده کند. بازیکنی که فصل گذشته در لیگ کرواسی حضور داشته و توانسته در 32 بازی برای اینتر زاپرزیچ 2 گل نیز به ثبت برساند.


رزاق‌پور که سهمیه زیر 23 سال پیکان محسوب می‌شود از نساجی و در فصل گذشته به این تیم پیوست، در نقل و انتقالات موردتوجه چند تیم قرار داشت اما در نهایت به کار خود در این تیم ادامه خواهد داد و رقابت در سمت چپ را دنبال خواهد کرد. محمد ستاری دیگر بازیکن سمت چپ دفاعی پیکان است که در فصل گذشته نمایش جالب توجهی در پارس جنوبی داشت، اکنون به تهران بازگشته و امیدوار است بتواند نظر کادرفنی این تیم را جلب کند. ستاری که با فیزیک مناسب و قابلیت نفوذ و ارسال قابل توجهی دارد، در این فصل شاگرد حسین فرکی شده و باید دید قادر است جناح چپ این تیم را راه بیندازد یا خیر.

جمع مدعیان در خط میانی جمع است


در خط میانی پیکان نفرات قابل توجهی در اختیار دارد که قادر خواهند بود در طول فصل نیازهای کادرفنی را برآورده کنند. واسعی، کریمی، رحمانی، علی محمدی، محمد خدابنده‌لو و... جزو نفراتی هستند که در این فصل فرکی در اختیار دارد و با پتانسیل فیزیکی و فنی و تکنیکی خود بنا به تاکتیک‌های کادرفنی به دنبال دستیابی به اهداف باشگاه خواهند بود. امیرحسین کریمی در پایان فصل گذشته به اردوی تیم ملی نیز دعوت شد و در کنار او ماهان رحمانی با عملکرد فیزیکی و جنگندگی قابل توجه خود نقش قابل توجهی در توپگیری این تیم داشته است. علی محمدی، بازیکن سابق سپاهان نیز با انگیزه بالایی در دیدارهای پیش فصل حضور داشته و به رضایت بالایی نزد کادرفنی دست یافته است. در کنار این بازیکنان باید به پورامینی اشاره کرد که دیگر بازیکنی است که در این فصل از پارس جنوبی به پیکان پیوسته و خط میانی این تیم را در پست تدافعی قدرتمند کرده است.


توپچی‌ها به دنبال گلزنی


پیکان طی فصول اخیر بیشتر با نوع فوتبال تدافعی شناخته می‌شود. با این حال آنها نفرات باکیفیتی در خط حمله خود در اختیار دارند که قادرند جشن گل‌های این تیم را در طول فصل به نام خود کنند. فراز امامعلی، شهریار مغانلو و ...


فراز امامعلی، مهاجم 24 ساله که فوتبال را از آکادمی این باشگاه استارت زده و سابقه حضوری کوتاه در تیم امید استقلال را نیز در کارنامه دارد، در پنجمین سال حضورش در پیکان به پختگی لازم دست یافته و انتظار می‌رود در این فصل بار هجومی اصلی تیم را برعهده داشته باشد. بازیکنی که در فصول گذشته توانسته گل‌های حساسی برای پیکان به نام خود کند. او که سابقه آقای گلی در رده امیدها را در کارنامه دارد، فصل گذشته تنها 3 گل به ثبت رسانده و امیدوار به افزایش این آمار است.

مغانلو، مهاجم زنجانی و 24 ساله پیکان که بعد از پایان دوران سربازی‌اش در ملوان به پیکان پیوسته، در آخرین بازی تدارکاتی تیمش برابر استقلال نیز زننده یکی از گل‌های این تیم لقب گرفت و با سابقه دعوت به اردوی تیم ملی، از انگیزه فوق العاده‌ای برای فصل جدید برخوردار است. او که سابقه حضور در پیکان را پیش از این نیز در کارنامه دارد، در ملوان و طی دوران سربازی‌اش 18 گل به ثبت رساند و باید دید قادر به تکرار این عملکرد در جمع شاگردان فرکی نیز خواهد بود یا خیر.


در میان بازیکنان جوان پیکان باید به جابر انصاری باتجربه نیز اشاره کرد که فصل گذشته به این تیم پیوست اما به دلیل پارگی رباط نتوانست به میدان برود. بازیکن سابق استقلال اکنون با پشت سر گذاشتن دوران نقاهت خود را مهیای فصل جدید کرده و رقابت در خط حمله پیکان را جذاب‌تر خواهد کرد. ابراهیم صالحی نیز که فصل گذشته با حضور در سپاهان و بازگشت به پارس جنوبی خبرساز شده بود، بالاخره از پیراهن شماره 9 در جم دست کشید و به خط هجومی پیکان اضافه شده و باید دید عملکرد گربه سیاه استقلال و پرسپولیس در جمع پیکانی‌ها به چه شکل خواهد بود

میلاد پورصف شکن، ستاره فصل گذشته داماش گیلان بود که تجربه حضور در فینال جام حذفی را نیز در کارنامه دارد. او در این فصل به پیکان پیوسته و باید دید قادر است در اولین تجربه لیگ برتری‌اش نمایش مدنظر فرکی را به اجرا بگذارد یا خیر.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها