عضو جامعه روحانیت مبارز  در گفت‌وگو با خبرفوری:

صداوسیمای انحصاری در جامعه مقبول نیست/ عملکرد دولت در حوزه فرهنگ را متوسط می‌دانم/ فیلترینگ و حراست یک امر طبیعی است

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه عملکرد دولت در حوزه فرهنگ را متوسط می‌دانم و در واقع در همه امور متوسط است، گفت: من صداوسیما را در توسعه کمی موفق می‌بینیم، اما صداوسیمای انحصاری در جامعه مقبول نیست.

صداوسیمای انحصاری در جامعه مقبول نیست/ عملکرد دولت در حوزه فرهنگ را متوسط می‌دانم/ فیلترینگ و حراست یک امر طبیعی است

سید رضا اکرمی با بیان اینکه من عملکرد دولت را در حوزه فرهنگ متوسط می‌دانم، گفت: در واقع همه امور ما متوسط است. ظرفیت‌های کشور بسیار بالا است. این ظرفیت هم مردمی است و هم دولتی. در بخش فرهنگ باید متولیانی مثل صداوسیما، ائمه جماعات، سازمان تبلیغات، مساجد، آموزش پرورش همه و همه باهم متحد شوند تا مسائل فرهنگی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که مسائل فرهنگی از خانه شروع می‌شود، پدر، مادر، معلم و مربی هستند که در رابطه با تربیت باید درست عمل کنند و زمانی هم که فرد به جامعه می‌آید متولیان فرهنگی باید به او کمک کنند تا در جامعه ما علم و اخلاق رشد پیدا کند.

حجت‌الاسلام اکرمی افزود: من معتقد هستم بشر رها نیست، قرآن مجید می‌فرماید: "شما مراقب و نگهبان دارید، از فرشتگان مراقب شما است". پدر و مادر باید مراقب باشند، معلم، مربی، همسایه همه باید مراقب باشند. تا در جامعه عدالت، امانت و انسانیت به وجود بیاید.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مسئله فیلترینگ و حراست یک امر طبیعی است. منتهی نباید افراط و تفریط به وجود بیاید. شاید دانشمندان از مسائل حساسی آگاه باشند. امروز متاسفانه قلم، ماهواره و چیزهای دیگر رهاست و ما نتیجه آن را در جامعه می بینیم.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات در جاده‌ها و خیابان‌های کشور خاطرنشان کرد که ما در این تصادفات به اندازه دوران جنگ کشته می‌دهیم. به خاطر اینکه مراقبت نمی‌کنیم.

اکرمی در رابطه با صداوسیما گفت: من صداوسیما را در توسعه کمی موفق می‌بینیم، ببینید ما الان چندین شبکه تلویزیونی و رادیویی داریم، این دو رسانه به همه جا می‌رسد. از نظر کمی خیلی رشد کردیم، اما از نظر کیفی آنطور که باید اندیشمندان و نخبگان ما زمینه برایشان وجود ندارد و چون متاسفانه صداوسیما انحصاری هم هست واقعا آنطوری که باید در جامعه مقبول نیست. صداوسیما باید توسعه پیدا کند، بخش خصوصی و عمومی داشته باشد تا بیشتر به کنکاش و تفحص انجام بگیرد تا فهم، فقه و اخلاق رشد کند.

افزایش سگ گردانی در تهران مثبت نیست
عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به افزایش فرهنگ نگهداری از سگ در تهران تصریح کرد: شما ببینید متاسفانه در همین تهران موضوع سگ گردانی و سگ داری اتفاقی است که مثبت نیست. این افراد هزینه‌ای که برای سگ خود می‌کنند، کمتر به فکر فقرا و تهیدستان هستند، این منفی است باید بیشتر توجه شود.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • صدا
    0

    مردم چهل سال پیش این حرف را زدند .حالا شما فهمیدید

  • صالح
    0

    واقعا افکار قرون وستا هم ازاین افکار سطحش بالاتر بوده. با این طرز فکر کاری از پیش نخواهد رفت

  • کاربر ناشناس
    0

    در دولت اصلاحات باید سگ داشته باشند وقتی یک بازی گر سگ دارد وقتی دراین دولت بابی حجابی مبارزه نمی شود وقتی در این بازار زنان عفیف ونجیب یک مانتو جلو بسته پیدا نمی کنند ایا از رساله ملی چنین چیزی گفته می شود بنابراین فساد در دولت اصلاحات است

  • نعیم
    0

    آقا کاش واعظ می ماندی خودت را باحکم گرفتن ازروحانی خراب نمی کردی البته زمانی هم به میرحسین موسوی رای دادی نمی دانم چرا شخصی مثل شما که پدرشهید هم هستی خودت را ارزان فروختی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها