رئیس پلیس راهور تهران:

آمبولانس‌های خصوصی مریض بدحال جابجا نمی‌کنند، پس آژیر نکشند

آمبولانس هایی که بدون بیمار یا جسد اقدام به آژیر کشیدن می کنند، توقیف می شوند.

آمبولانس‌های خصوصی مریض بدحال جابجا نمی‌کنند، پس آژیر نکشند

سردار تیمور حسینی گفت: خودروهای امدادی همانند خودورهای آتش نشان ی و خودروهای پلیس، برای تردد در خطوط ویژه با محدودیت هایی مواجه هستند.

وی افزود: این خودروها تنها در زمان ماموریت مجاز به تردد در خطوط ویژه بوده و سایر زمان ها اجازه آژیر کشیدن و حضور در خطوط ویژه را ندارند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تخلفات آمبولانس های خصوصی اظهارکرد: میزان تخلف های آمبولانس های خصوصی به نسبت سایر آمبولانس ها بیشتر است و گاه شاهد هستیم که یک خودرو بدون بیمار و یا جسد اقدام به آژیر کشیدن می کند و چنین نمونه ای اگر مشاهده شود، خودرو را توقیف می کنیم.

حسینی ادامه داد: بر اساس قانون، هر گونه استفاده غیر درمانی از جمله مسافر کشی از آمبولانس ها ممنوع و غیرقانونی بوده و با نمونه‌های آن برخورد می شود.

وی از نظارت‌های شدید پلیس بر خطوط ویژه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام خطوط ویژه تهران که مخصوص تردد اتوبوس های BRT هستند یا با دوربین یا به صورت استقرار نیروهای فیزیکی رصد می شوند و اجازه تخلف در این خطوط را نمی دهیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص عبور آمبولانس ها از چراغ قرمز اظهارکرد: خودروهای آمبولانس که در ماموریت باشند، اجازه عبور از چراغ قرمز را داشته و تردد آنها تخلف محسوب نمی شود.

2956

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها