الله کرم: درباره حجاب بیانیه می‌دهیم/ بدون تماس یا درگیری تذکر می‌دهیم، عبور می‌کنیم و منتظر حصول نتیجه نمی‌مانیم

حسین الله کرم دبیر شورای هماهنگی حزب‌الله در برنامه تلویزیونی دست خط گفت «برخی از حاشیه‌ها و تندروی‌هایی که در انصار حزب‌الله بوده است از جانب نفوذی‌هایی بوده است که با حزب کارگزاران رابطه داشته‌اند».

الله کرم: درباره حجاب بیانیه می‌دهیم/ بدون تماس یا درگیری تذکر می‌دهیم، عبور می‌کنیم و منتظر حصول نتیجه نمی‌مانیم

به گزارش خبر فوری ، حسین الله کرم دبیر شورای هماهنگی حزب‌الله در برنامه تلویزیونی دست خط گفت «برخی از حاشیه‌ها و تندروی‌هایی که در انصار حزب‌الله بوده است از جانب نفوذی‌هایی بوده است که با حزب کارگزاران که بعدها شکل گرفته است رابطه داشته‌اند».

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در واکنش به این صحبت گفت: خوب است این افراد نفوذی را به مردم معرفی کنند تا ما هم آنها را بشناسیم. اصولا به کارگزاران نفوذ نمی‌آید.

حسین الله کرم در گفتگو با نامه نیوز ضمن پاسخ به مرعشی، از برنامه شورای هماهنگی حزب الله برای امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

****

*بعد از صحت های شما در برنامه دست خط، آقای مرعشی خواستار اعلام اسامی نفوذ کرده‌های کارگزاران به بدنه انصار حزب الله شد. آیا شما پاسخی به آقای مرعشی دارید؟

-تقاضای معرفی اسامی برای چیست؟ کنجاوی، برخورد، توبه، اعلام به دستگاه امنیتی یا اعطای جایزه به آن اشخاص، کدامیک از اینها مدنظر است؟ باید دنبال جریان شناسی بود، نه دنبال اسم. به نظرم معرفی شخص مسئله ای را روشن نمی کند ضمن آنکه نیروهای امنیتی اسم این شخص را می دانند و با او برخورد هم کردند. البته من در آن برنامه نگفتم که این شخص از اعضای اصلی، فرعی یا رسمی کارگزاران است بلکه گفتم نیروهایی از کارگزاران به داخل انصار حزب الله نفوذ داده شده بودند که نیروهای امنیتی آنها را می شناسند.

*اخیرا خیلی از علما و سیاسیون نسبت به مسئله حجاب تذکر دادند، شورای هماهنگی حزب الله برنامه میدانی برای امر به معروف و نهی از منکر ندارد؟

-درباره موضوع حجاب ما به زودی بیانیه ای منتشر خواهیم کرد. حجاب از نمادهای نظام اسلامی و یک امر واجب عمومی و اجتماعی است که اجرای آن الزام قانونی دارد بنابراین باید با متخلفان به طور قانونی برخورد شود.

*در واقع شورای هماهنگی انصار حزب الله به طور میدانی با مصادیق بدحجابی یا بی حجابی برخورد نمی کند و فقط از پلیس تقاضا و انتظار برخورد دارد؟

-اگر مجریان قانون برخورد نکنند، شورای هماهنگی حزب الله در چارچوب تذکر لسانی همچون گذشته اقدام می کند. البته نوع برخورد لسانی نتیجه گرا نیست.

*منظور از نتیجه گرا نبودن تذکر لسانی را بیشتر توضیح می دهید؟

-علما معتقدند در این نوع منکر باید تذکر دهیم و عبور کنیم و منتظر حصول نتیجه نباشیم بنابراین تلاش می شود با موضوع منکر به هیچ وجه تماس یا حتی درگیری لفظی صورت نگیرد.

*پس منتظر تأثیرگذاری تذکر نمی مانید؟

-معتقدیم تذکرمان تأثیر می گذارد اما تأثیر به عده عامر به معروف نخواهد بود.

*برای امر به معروف و نهی از منکر در موضوع حجاب فقط در تهران متمرکز هستید یا سراسری طرح خود را اجرا می کنید؟

-جریان های حزب الهی اساسا از بدنه مردم هستند بنابراین سازماندهی آنها براساس تفکر و اندیشه دینی صورت می گیرد. هر کسی معتقد به امر به معروف و نهی از منکر لسانی در قالب «تذکر، عبور و ترک کردن سریع منطقه، پرهیز از هر گونه درگیری و تماس غیرلسانی و منتظر نتیجه نماندن» باشد؛ همان نیروی حزب الله خواهد بود.

*پس سازماندهی تشکیلاتی نخواهید داشت، فقط با صدور یک بیانیه نیروهای حزب اللهی را به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دعوت خواهید کرد؟

- همین طور است. منتها در مواقعی که منکر شکل حکومتی به خود بگیرد، به عنوان مثال منکر به شکل زدودن اندیشه و حکومت دینی باشد، در این حالت آن ساختار و سازمان هم وارد می شود و به دادن یک بیانیه اکتفا نخواهد کرد. امام فرمودند نگذارید انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان بیفتد، این نامحرم و نااهل اگر بخواهند حاکم شوند، جریان های حزب اللهی به شکل سازماندهی شده با مسئله برخورد می کنند.

منبع: نامه نیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها