شعار دهه امامت و ولایت و اسامی روزهای آن اعلام شد

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر اسامی روزها و شعار دهه امامت و ولایت را اعلام کرد.

شعار دهه امامت و ولایت و اسامی روزهای آن اعلام شد

حسین ظریف منش که به اتفاق سردار یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر،برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت را تشریح می‌کرد، توضیح داد: از روز دوشنبه ۲۱ مردادماه تا روز ۳۰ مردادماه به ترتیب به عناوین زیر نامگذاری شده‌اند:

« توحید،بندگی،امامت»

«ولایت،ضامن اجرای گام دوم انقلاب»

«ولایت محور وحدت اسلامی»

«ایثار و دفاع از حریم ولایت»

«ولایت و عدالت»

«ولایت،هدایت و عزت اسلامی»

«ولایت و مردم سالاری دینی»

«ولایت،بصیرت و دشمن‌ستیزی»

«قرآن و عترت»

وی همچنین تکریم و تحکیم شعائر اسلامی و بهره‌مندی از واقعه غدیر برای انسجام اسلامی و حدت بین مسلمانان را از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت برشمرد.

به گفته وی،شعاری که برای دهه امامت و ولایت امسال انتخاب شده است،«لبیک یا رسول الله (ص)» است.

ظریف منش، توجه ویژه به جوانان، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نسبت به فلسفه غدیر، تبلیغ و تبیین فضائل حضرت علی (ع)،ترویج زیارت جامعه کبیره،زیارت امین‌الله،و خطبه غدیر را از نیز از جمله سیاست‌های در نظر گرفته شده در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت نام برد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بنده ی گنهکار
    0

    افتخار داشتن نام اسلام بر تارک نظام را چگونه به اثبات برسانیم؟ --- نظامی که به داشتن نام اسلام بر تارک خود افتخار می کند باید با دلایل قاطع انکار ناپذیر علمی بتواند ثابت کند که به مهم ترین وظیفه ی پیامبر گونه ی خود که حفظ دین مطابق با اصیل ترین منابع تحریف ناپذیر الهی آن یعنی قرآن و عقل در مبارزه ی بی امان علیه تحریف گریها و کج رویهای بشری عمل کرده و ثابت قدم بوده تا در محضر خداوند و در نظر جهانیان سربلند و رو سفید بدرخشد. هزینه کردن داراییهای و امکانات ، از هر کجا که باشند ، در نام گذای هفته ها و دهه ها با هر نام و هر عنوانی که باشد اگر با اثبات انجام عملی و جدی و همیشگی وظیفه ی مذکور در مبارزه عملی و فکری علمی علیه تحریف گریها و کج رویهای روز افزون که دین و مذهب را پیوسته بغرنج و غیر قابل درک و اثبات ناپذیر می سازند همراه نباشد بجز هدر دادن داراییها و امکانات و وقت مردم و به دوش گرفتن مسولیت پیامدهای سنگین و خطرناک هلاکت بار آن بازده دیگری نخواهد داشت و بی توجهی به زنگ این خطر عاقبت ما را خوشایند نخواهد ساخت.

  • ناشناس
    0

    سر انجام و سرنوشت دین داری و مذهب داری منهای رهنمودهای قرآن چیست؟ --- با توجه به وجود قرآن و ترجمه آن در اختیار همگان ، مسلمان اگر روش دین داری و مذهب داری خود را به حد و مرزها و بایدها و نبایدهای قابل درک و سرشت نشین شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی عرضه نکند و این روش را با ملاکها و معیارهای قرآنی تطبیق ندهد و هماهنگ نسازد سرنوشت دین داری و مذهب داری خود را به تباهی سپرده دنیا را با فلاکت سپری خواهد کرد و آخرت او بحکم خداوند شوم ابدی خواهد بود و اگر با این وضعیت از دنیا برود در قیامت هیچ رفتار و گفتار و پندار نیکی که در دنیا داشته از او پذیرفته نخواهد شد. مهم ترین و سرنوشت ساز ترین شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی: خدا شناسی ، پیامبر شناسی ، وحی شناسی ، قرآن شناسی ، انسان شناسی و رفتار شناسی هستند که مسلمان برای مصون ماندن از انحراف و کج روی دینی و مذهبی می باید با طبقه بندی موضوعی آیات و تفکیک حد و مرزها و بایدها و نبایدهای هر شناخت از بدو تکلیف تا پایان زندگی آنها را در اختیار و در ذهن خود داشته باشد و خود را عالمانه به پایبندی و عمل به آنها در رفتار و گفتار و پندار مقید سازد. برای گرد آوری و طبقه بندی آیات موضوعات شناختهای قرآنی مذکور تنها چند ده صفحه کافی است و چنین جزوه ای روش دین داری و مذهب داری درست خدا پسندانه و بی آلایش را بگونه ای ساده و شفاف و قابل درک در اختیار هر مسلمان قرار می دهد و او را از هرگونه انحراف و کج روی در دین داری و مذهب داری مصون نگه می دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها