327کودک افغان در شش ماه اول 2019 کشته شدند+ عکس

بر اساس آمارهای سازمان ملل، یک سوم غیر نظامیان کشته شده در افغانستان کودکان هستند. در شش ماه اول سال 2019 ۳۲۷ کودک کشته و ۸۸۰ کودک دیگر زخمی شدند.

327کودک افغان در شش ماه اول 2019 کشته شدند+ عکس

نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرده که در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ میلادی شمار غیرنظامیان افغان که به دست نیروهای مخالف دولت افغانستان کشته شده‌اند، ۴۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. اما این گزارش می‌گوید تلفات غیر نظامیان توسط نیروهای طرفدار دولت ۳۱ درصد افزایش یافته و بیشتر این تلفات به حمله‌های هوایی مربوط می‌شود.

در گزارش سازمان ملل آمده است که در سال جاری میلادی هزار و ۳۶۶ غیر نظامی به دست طرف‌های درگیر در افغانستان کشته شده‌اند که عامل کشته شدن ۷۱۷ غیرنظامی نیروهای دولتی و عامل مرگ ۵۳۱ غیر نظامی شورشیان مخالف دولت بوده‌اند.

در گزارش یوناما که امروز سه‌شنبه هشتم اسد/مرداد نشر شد، نوشته شده که دو هزار و ۴۴۶ غیر نظامی نیز در سال ۲۰۱۹ زخمی شده‌اند. از این تعداد ۶۸۰ نفر توسط نیروهای دولتی و هزار و ۴۳۷ غیرنظامی از سوی شورشیان مخالف دولت هدف قرار گرفته‌اند.

سازمان ملل افزوده که یک سوم غیر نظامیان کشته شده کودکان هستند. در این مدت ۳۲۷ کودک کشته و ۸۸۰ کودک دیگر زخمی شدند.

در این گزارش توضیح داده شده که تلفات غیرنظامیان در شش ماه گذشته در مقایسه به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۷ درصد کاهش یافته است.

سازمان ملل افزوده که مقایسه تلفات غیرنظامیان در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ و سه ماه دوم این سال نشان می‌دهد که تلفات غیرنظامیان در دوره دوم ۲۷ درصد نسبت به سه ماه اول افزایش یافته است.

در گزارش سازمان ملل آمده که در شش ماه گذشته ۳۲۷ کودک کشته و ۸۸۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها