کاهش ۱۸ درصدی قتل در جنوب کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در ۴ ماهه نخست امسال کاهش ۱۸ درصدی وقوع قتل در جنوب و کاهش ۱۷ درصدی وقوع قتل در شرق استان را نسبت به ۴ ماهه سال قبل شاهد بوده ایم.

کاهش ۱۸ درصدی قتل در جنوب کرمان

محمدباقر اسلامی امروز ۲۲ مردادماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، اظهار کرد: از سال ۹۶ مناطق جنوب و شرق استان مورد پایش دقیق در بحث جرائم خشن قرار داده گرفت و برنامه های عملی پیشگیری از خشونت با تمرکز بر این نواحی اجرا شد.

وی افزود: اولین همایش پیشگیری از خشونت در سال ۹۶ برگزار شد و میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در جنوب و شرق با حضور اعضای شورای تامین و سران طوایف به امضاء رسید و این همایش همچنان ادامه دارد و به موضوعات مختلف می پردازد ضمن آنکه ۲۸ شهریورماه امسال سومین همایش پیشگیری از خشونت را در شهرستان عنبرآباد برگزار خواهیم کرد.

اسلامی تصریح کرد: پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی، همکاری با دستگاه قضائی، ترویج عقاید دینی، حفظ حرمت خانواده، رعایت حقوق کودکان، بهره برداری از منابر و مجالس مذهبی و دینی و ... از جمله محورهای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیان اینکه از سال ۹۶ یک هزار و ۵۵۵ فقره از پرونده های سیستم قضائی در جنوب و شرق استان کرمان به صلح و سازش ختم شده است، افزود: در ۴ ماهه نخست امسال کاهش ۱۸ درصدی قتل در جنوب و کاهش ۱۷ درصدی قتل در شرق استان را نسبت به ۴ ماهه سال قبل شاهد بوده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به به تجمع افراد معتاد و کارتن خواب در خانه های مخروبه در بافت قدیمی شهر اظهار کرد: اقدامات دستگاه های مسئول باید در محل های قدیمی سرعت بیشتری بگیرد و قانون وضعیت معتادان متجاهر را مشخص کرده و باید دستگاه های متولی در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها