«اعتماد به آمریکا» هزینه گزافی داشت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای رسیدن به پاسخ این سوال که آیا می توانیم به آمریکا اعتماد کنیم یا نه، هزینه گزافی پرداخته ایم.

«اعتماد به آمریکا» هزینه گزافی داشت

به گزارش مشهد فوری ، سعید جلیلی دوشنبه شب در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در طرح ضیافت رضوی در مشهد وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و اظهار کرد: طبق آنچه می توان از این بیانیه برداشت کرد نیاز به جهش برای پیشرفت کشور است.

وی افزود: تعیین نقش خود از ملزومات و الزامات این جهش است و در همین راستا تعیین مسیر نهادهای مختلف کشور و نقش آفرینی آنها از نیز جز دیگر الزاات حرکت در گام دوم انقلاب محسوب می شود.

جلیلی در بخشی دیگر از سخنانش به گسترش فرهنگ اشتباه توئیتی اشاره و عنوان کرد: تحلیل مسائل کشور با یک جمله یا یک کلمه امکان پذیر نیست و با بی حوصلگی و تحلیل های یک جمله ای نمی توان عملیات تعریف کرد و لذا این عرصه نیازمند کار دقیق و تامل بیشتری است.

وی با بیان اینکه منظومه فکری جوان انقلابی و مومن به‌جای فرهنگ توئیتی به مبانی عمیقی همچون سیره امام خمینی(ره) نیاز دارد، گفت: تحصیلات، مطالعات و تالیف های عمیق امام خمینی(ره) نشان می دهد که منظومه قوی معرفتی انقلاب اسلامی را به ثمر رسانده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام راجع به اینکه آیا پرداختن به بحث عدالت یا مباحث علمی در دانشگاه ها اولویت دارد، اظهار کرد: در موارد بسیاری هر دوی این دو مسئله قابل جمع است.

وی افزود: عدالت مفهومی صرفا ذهنی نیست و در عرصه های مختلف قابل پیگیری است؛ به عنوان مثال؛ دانشجویان پزشکی می توانند عدالت را در حوزه نظام سلامت پیگیری کنند.

جلیلی به شاخصه‌های دولت انقلابی نیز اشاره و بیان کرد: دولت انقلابی باید توسط مردم و با رأی آن‌ها انتخاب شود و این مهم زمانی عملی می شود که مردم نیز جریان و تفکر انقلابی را باور داشته باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه باید با مردم صراحت انقلابی و صداقت داشت گفت: در مجلس گذشته عده ای به بهانه اینکه مردم فعلا از برجام خوش‌شان می آید می گفتند که در حال حاضر از برجام انتقاد نکنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره به کلام مقام معظم رهبری در بحث آتش به اختیار، یادآور شد: معنای این کلام این است که جوان انقلابی و مومن معطل دیگران باقی نماند و در صورتی که جاده صاف بود در آن مسیر گام بردارد.

وی با بیان اینکه امروز جامعه جهانی به چند کشور محدود نمی شود، خاطر نشان کرد: با وجود حضور حدود ۲۰۰ دولت در جهان، تعامل گسترده مد نظر رهبری میسر خواهد شد و این با تعامل بازنده و محدود متفاوت است.

جلیلی با بیان اینکه هوشمندی یعنی استفاده از فرصت ها بااستفادهاز نقاط مشترک در جامع جهانی، عنوان کرد: باید از نقاط اشتراک در جامعه جهانی برای تعامل استفاده کرد و از آن‌ها فرصت ساخت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: قبل از آنکه بپرسیم به چه کسانی قرار است رای بدهیم باید ببینیم به چه چیزی قرار است رای بدهیم.

وی افزود: در صورتی که در این مسیر نقشه راه تعریف شده باشد می توان پاسخ این سوال را متوجه شد در غیر این صورت در مرحله بعد به انتخاب زید و عمر خواهیم رسید لذا برای انتخاب مناسب ابتدا باید جهت درست را تشخیص داد.

وی به فعالیت های انتخاباتی اشاره و از رها کردن مردم در فاصله دو انتخابات انتقاد و بیان کرد: اینکه فقط بخواهیم با ارائه لیست های انتخاباتی بر رای مردم تاثیر گذاشته و سپس آنها را فراموش کنیم یکی از ایراد های مهم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه کار انتخاباتی به یک روز یک ماه ختم نمی شود به انتخابات سال های ۹۴ و ۹۶ اشاره و اظهار کرد: برای پیروزی در انتخابات نیاز به اقناع مردم است و مردم باید بتوانند تفاوت و تمایز شما را با دیگران تشخیص دهند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا برای عموم مردم جامعه گفت: وظیفه ما است تا با استدلال و فعالیت های ابداعی این مسئله را برای مردم و جوانان پرسشگر به درستی تبیین و این مسئله را به باور جامعه تبدیل کنیم.

جلیلی با بیان اینکه هزینه گزافی برای رسیدن به پاسخ این سوال که آیا می توانیم به آمریکا اعتماد کنیم یا نه، پرداخته ایم گفت: از سال های قبل نیز پاسخ نه به این سوال برای ما روشن بود و اگر این پاسخ برای جامعه به باور تبدیل نشد کوتاهی امثال ما در اقناع افکار عمومی بوده است.

وی افزود: سال های قبل عده ای می گفتند اگر با فلان قدرت جهان تعامل کنیم دیگر مشکلات مان حل می شود در صورتی که همین راه حل تبدیل به باور عمومی مردم شود در انتخابات نیز رای خواهد آورد.

منبع: مهر

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها