نخستین داروی «عقب انداختن عادت ماهیانه»

زنان اکنون می‌توانند از داروخانه «قرص عقب انداختن عادت ماهیانه» بخرند.

نخستین داروی «عقب انداختن عادت ماهیانه»

این قرص که با نام «نُرِتیستِروُن» به بازار عرضه شده، تنها با نسخه پزشک قابل خریدن است که قبلا از طریق خدمات پزشکی آنلاین و با سفارش قبلی از داروخانه خریداری می‌شد.

این قرص باید سه روز پیش از آغاز عادت ماهیانه خورده شود تا تاثیر کند. بدین صورت، عادت ماهیانه به مدت سه روز عقب خواهد افتاد. این دارو برای زنانی که قرص ضدبارداری مصرف می‌کنند، مناسب نیست.

«نُرِتیستِروُن» نوع آزمایشگاهی یک هورمون است که به طور طبیعی در بدن وجود داشته و متعلق به گروه هورمون‌های موسوم به «پروژسترون» است. این هورمون، همچنین، در قرص‌های کوچک و نیز قرص‌های ترکیبی ضد بارداری به کار می‌رود.

دکتر پیکسی مک کِنا، دکتر عمومی و مدیر یک کلینیک پزشکی در لندن می‌گوید: «قرص عقب انداختن قاعدگی به زنان گزینه بیشتری در مورد روز شروع عادت ماهیانه‌شان می‌دهد. پیش از مصرف هر دارویی، فرد باید بروشور اطلاعاتی مربوط به آن را بخواند، و من همیشه توصیه می‌کنم هرگونه سوال یا نگرانی را با پزشک یا متخصص درمیان بگذارید. این قرص، یک داروی ضد بارداری نیست».

دراین میان، دکتر لوسیندا فارمِر، سخنگوی نهاد «بهداشت جنسی و تولید مثل» گفت: هرچند عقب انداختن قاعدگی می‌تواند یک گزینه مورد توجه باشد، اما بسیاری از روش‌های ضد بارداری خود باعث شرایطی موسوم به «اَمِنُریا» می‌شود که قاعدگی را بند می‌آورد و درنتیجه، «مصرف «نُرِتیستِروُن» اضافه بر آن لازم نیست».

فارمر افزود: «تصور نمی‌شود استفاده مرتب «نُرِتیستِروُن» بر دارو‌های ضد بارداری تاثیری داشته باشد، بنابراین، زنان می‌توانند با خیال راحت این دارو را همراه با دارو‌های ضد بارداری مصرف کنند».

اداره بهداشت عمومی بریتانیا، اما، می‌گوید زنانی که قرص‌های ترکیبی ضد بارداری مصرف می‌کنند، باید برای عقب انداختن عادت ماهیانه‌شان، درعوض یک هفته فاصله میان دو بسته قرص، آن‌ها را بدون وقفه مصرف کنند.

«اگر مطمئن نیستید چه نوع قرصی مصرف می‌کنید، یا از مصرف کدام قرص خودداری کنید، با مدیر داروخانه‌تان، پزشک‌تان یا کلینیک ضدبارداری محله‌تان مشورت کنید. از مصرف بیش از دوبسته قرص بدون وقفه خودداری کنید مگر به تجویز پزشک».

منبع: ایندیپندنت

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها