نشنال اینترست: جنگ با ایران کابوسی طولانی خواهد بود

یک دریادار بازنشسته آمریکایی گفت: اگر ایران مسیر جنگ را انتخاب کند، بسیارقوی عمل خواهد کرد. توانایی‌های ایران در قدرت نظامی بسیار قوی است و آن‌ها به‌ویژه در حوزه‌های مختلف از توانایی قدرتمندی در جنگ نامتقارن برخوردارند.

نشنال اینترست: جنگ با ایران کابوسی طولانی خواهد بود

به نقل از نشنال اینترست، وقتی پهپاد آمریکایی توسط سپاه ایران سرنگون شد ترامپ مدعی شد که پس از ساقط شدن پهپاد آمریکایی، تصمیم گرفته بود به ایران حمله کند اما در دقایق آخر، دستور حمله را لغو کرد. وی گفت که هر لحظه امکان درگیری نظامی وجود دارد آمریکا از قدرت هوایی و دریایی عظیم خود در جنگ بهره خواهد برد. ترامپ تأکید کرد که چنین جنگی زیاد طول نخواهد کشید. اما ایران کشوری نیست که به راحتی نابود شود و این ادعای ترامپ نشان از این دارد که گویا او به قدرت ایران پی نبرده است .

«جیمز استاوریدیس»، دریادار بازنشسته آمریکایی در این خصوص گفت: اگر ایران مسیر جنگ را انتخاب کند، بسیارقوی عمل خواهد کرد. توانایی‌های ایران در قدرت نظامی بسیار قوی است و آن‌ها به‌ویژه در حوزه‌های مختلف از توانایی قدرتمندی در جنگ نامتقارن برخوردارند. حملات سایبری، یگان قایق‌های تاکتیکی تندرو، زیر دریایی‌ها، نیروهای ویژه و موشک‌های کروز سطح به سطح، همه از تجهیزات و امکانات پیشرفته ایران هستند. آن‌ها همچنین در استفاده از این تجهیزات در محیط غرب آسیا بسیار ماهر هستند.

از سوی دیگر ایران می‌تواند از متحدان سیاسی و نظامی هم‌پیمان خود در خاورمیانه بخواهد که با آنها در جنگ با آمریکا متحد شوند و ایالات‌متحده را ویران کنند. ایران روابط بسیار نزدیکی با حزب‌الله لبنان و برخی گروه‌های شبه‌نظامی عراقی دارد.

به راه انداختن جنگ با ایران، موضوع کم‌اهمیتی نیست حمله به ایران می‌تواند کابوسی طولانی و پر هزینه از نظر مالی و جانی به شمار رود و هزاران آمریکایی را به کشتن دهد. «تولسی گابارد»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌بینی کرده که جنگ علیه ایران آن‌چنان سخت است که جنگ عراق پیش آن بسیار ساده و به تعبیری آب خوردن است.

منبع: جماران

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها