مذاکرات جان بولتون در لندن محورهای ضدایرانی خواهد داشت

مشاور امنیت ملی آمریکا در مذاکراتش در لندن سعی خواهد داشت، مقامات انگلیسی را با سیاست واشنگتن در برابر ایران هم‌سود کند.

مذاکرات جان بولتون در لندن محورهای ضدایرانی خواهد داشت

به گزارش خبر فوری ، به نقل از خبرگزاری رویترز، جان بولتون، امنیت ملی آمریکا که به لندن رفته است، قرار است در مذاکرات خود از انگلیس بخواهد تا اعمال فشار بر ایران را شدت ببخشد.

بولتون قرار است از مقامات انگلیسی درخواست کند تا سیاست خود درباره ایران را با سیاست واشنگتن هم‌سوتر کنند.

یک مقام ارشد دولت ترامپ گفت که استدلال بولتون برای انگلیسی‌ها این خواهد بود که اگر لندن برجام را از بین‌رفته اعلام کند، این کار به اعمال فشار بیشتر بر ایران کمک خواهد کرد، اما انتظار نمی‌رود که چنین تصمیمی به زودی اتخاذ شود.

دولت آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای[برجام] در ماه مه سال ۲۰۱۸ با تکیه بر ادعاهایی علیه ایران از جمله دنبال کردن هدف دست‌یابی به سلاح هسته‌ای و حمایت از تروریسم، علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های پیشین بر ایران در راستای رویکردی موسوم به فشار حداکثری، تحریم‌های جدیدی نیز بر ایران اعمال کرد.

شرکای اروپایی برجام به دفعات بر لزوم حفظ برجام تاکید کرده‌ و حفظ ثبات و امنیت منطقه و همچنین امنیت این کشورهای اروپایی را از دلایل آن برشمرده‌اند. در این میان، دولت آمریکا با تکرار ادعاهای یاد شده علیه ایران، سعی داشته است متحدان اروپایی‌اش را از حمایت برجام منصرف کند که تا کنون کارساز نبوده است.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها