واکنش عضو کمیسیون بهداشت به موافقت با عرضه سیگار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای: قابل هضم نیست

برایمان غریب است؛ این که فروشگاه‌های بزرگ و مراکزی که تاکنون سیگار عرضه نمی‌کردند، حالا سیگارفروش هم بشوند. عجب ماجرایی است تصمیم گیری های عجیب و غریب آقایان.

واکنش عضو کمیسیون بهداشت به موافقت با عرضه سیگار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای: قابل هضم نیست

براساس پیگیری برخی تشکل‌های صنفی و موافقت تعدادی از دستگاه‌های دولتی در هفته‌های گذشته، مقرر شده پروانه خرده‌فروشی محصولات دخانی، برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در حوزه محصولات غذایی و خواربار فروشی فعال هستند، صادر شود و بر این اساس، پس از انجام اقداماتی چون امضای تعهدنامه و ارسال درخواست، این مجوز طبق موافقت وزارتخانه های صنعت و بهداشت، به متقاضیان اعطا خواهد شد.

تعجب نماینده مجلس

در این باره به سراغ نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس و عضو کمیسیون بهداشت رفتیم. وقتی خبر را برایش می‌خوانیم تعجب می‌کند و می‌گوید: به نظرم بهداشت این کار را انجام نمی‌دهد. پروانه فروش سیگار به وزارت بهداشت چه ارتباطی دارد؟بشیر خالقی افزود: وزارت بهداشت مسئول سلامت جامعه است، چرا باید مجوز فروش سیگار بدهد؟

وی ادامه داد: قابل هضم نیست که وزارت بهداشت اجازه صدور پروانه خرده‌فروشی محصولات دخانی را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدهد.

وی با اشاره به ضرورت پیشگیری از افزایش مصرف دخانیات از سوی وزارت بهداشت، افزود: قابل قبول نیست و باور ندارم که این وزارت‌خانه چنین کاری انجام دهد. در عین حال باید موضوع را از مسئولان مربوط در وزارت بهداشت جویا شوم.

وی تاکید کرد: حتما این موضوع را در مجلس پیگیری می‌کنم.

منبع: خراسان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها