سیاوشی مطرح کرد:

هشدار درباره ورود پول‌های کثیف به کمپین‌های انتخاباتی

نماینده تهران در مجلس با اشاره به ورود پول‌های کثیف به کمپین های انتخاباتی گفت:معمولا نماینده‌ای که در مدت 4 سال نمایندگی خود از طرق مختلف تلاش‌های زیادی برای جبران هزینه کردهای پیش از انتخابات می کند.

هشدار درباره ورود پول‌های کثیف به کمپین‌های انتخاباتی

طیبه سیاوشی با بیان اینکه باید انتخابات پرشور باشد، گفت: انتخابات پرشور بدین معنا نیست که شرایط را به گونه ای هیجانی کنیم تا مردم نتوانند بر مبنای خرد تصمیم بگیرند. در واقع سیستم انتخاباتی ما به گونه ای است که برخی افراد به راحتی به خود اجازه‌ی‌ دادن وعده های عجیب و غریب می‌دهند و مخالفت خوانی‌هایی جناح های رقیب نیز در آن باعث برهم ریختگی انتخاب مردم می شود.

وی افزود: به نظر من سیستم انتخاباتی باید به شکلی باشد که بتواند فضای عقلایی را در کنار شور کافی ایجاد کند. ما همیشه برای اینکه به دشمنان خود نشان دهیم که این نظام بر مبنای انتخابات و حضور مردم جلو می‌رود، به دنبال هرچه پرشور برگزار کردن انتخاباتیم؛ در حالی که ایجاد فضایی که صرفاً برای کشاندن مردم به پای صندوق های رای تحریک کننده است، نمی‌تواند برطرف کننده نیاز موجود باشد. ولی اگر به مردم گفته شود که یک دوره از مجلس نمی‌تواند به تمام نیاز آنها پاسخ دهد، شاید به نوعی شرایط امروز را برای عقلایی تر کردن فضای انتخابات فراهم می‌کند.

لزوم نظارت بیشتر بر ورود پول‌های کثیف به کمپین های انتخاباتی

سیاوشی در ادامه با اشاره به ورود پول‌های کثیف به کمپین های انتخاباتی گفت: به نظر من این مسأله نظارت بیشتری را می‌طلبد. دستگاه‌های نظارتی باید بر روند هزینه‌هایی که می شود نظارت کنند. متاسفانه سالهاست که این مباحث مطرح می‌شود ولی به نظر می رسد که تلاش‌ها برای نظارت بیشتر بر این مسأله جوابگوی خواست و مطالبات مردم نبوده است. حداقل من تا به حال موردی را ندیدم که دستگاه‌های نظارتی به چنین مسائلی رسیدگی کرده باشند. لذا اینکه بر نحوه هزینه‌ها در انتخابات نظارتی صورت گرفته باشد وجود نداشته، در حالی که این مسأله بسیار ضروری است.

وی گفت: معمولا نماینده‌ای که برای ورود به مجلس پول‌های زیادی خرج کرده در مدت 4 سال نمایندگی خود از طرق مختلف تلاش‌های زیادی برای جبران هزینه کردهای پیش از انتخابات می کند. بنابراین، مدیریت و نظارت بر چنین هزینه‌هایی قبل از انتخابات، کمک می‌کند که حضور افراد در مجلس به نوعی دیگر رقم بخورد.

توصیه انتخاباتی به صدا و سیما

سیاوشی در پایان با اشاره به عملکردی که صداوسیما باید در هر انتخاباتی داشته باشد، گفت: امیدوارم صداوسیما در این دوره انتخابات فرصتی برابر یا عادلانه در اختیار کاندیداها قرار دهد. چرا که یکی از مواردی که می‌تواند مردم را به سمت عقلایی رای دادن سوق دهد و در عین حال به پرشور کردن انتخابات کمک کند، صداوسیماست. این رسانه باید فرصت را در اختیار کاندیداها قرار داده و با برگزاری مناظره‌ها و گفت و گوها به روشن‌تر کردن تصویر ذهنی مردم کمک کند. بی‌تردید این اقدام می تواند به نفع آینده کشور بوده و به پرشور کردن انتخابات کمک کند.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    چرا نظرم را درج نکردید اگرمایل به درج نیستید گزینه راحذف کنید به والا وقت ماهم ارزش دارد

  • حسن
    0

    روزگارعجیبس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها