درخشش خبرنگاران تجارت‌نیوز در جشنواره امین‌الضرب

دومین جشنواره فرهنگی امین‌الضرب با حضور جمعی از فعالان اتاق بازرگانی تهران و استادان حوزه ارتباطات برگزار شد که در این جشنواره خبرنگاران پایگاه خبری تجارت‌نیوز با کسب چهار رتبه بیشترین جایزه را کسب کردند.

درخشش خبرنگاران تجارت‌نیوز در جشنواره امین‌الضرب

دومین جشنواره فرهنگی امین‌الضرب با حضور جمعی از فعالان اتاق بازرگانی تهران و استادان حوزه ارتباطات برگزار شد که در این جشنواره خبرنگاران پایگاه خبری تجارت‌نیوز با کسب چهار رتبه بیشترین جایزه را کسب کردند. پیش از تقدیر از برگزیدگان این جشنواره محمد فاضلی، جامعه‌شناس درباره اهمیت رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف خصوصا مقابله با فساد اظهاراتی را بیان کرد. مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز در این مراسم سخنانی را بیان کرد. در پایان مراسم خوانساری به همراه تعدادی دیگر از اعضای هیات نمایندگان این اتاق از جمله علاء میرمحمدصادقی از برگزیدگان این جشنواره تقدیر کردند.

برگزیده نخست در دومین جشنواره امین‌الضرب در بخش مقاله از آن ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز شد.

مقام نخست در بخش مقاله و یادداشت از آن ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز شد. اثر وی «پایان امین‌الضرب‌‌ها؛ منتظر چه اتفاقاتی باید بود؟» بوده است.

در بخش گزارش‌های تصویری نیز سه منتخب از سوی هیات داوران معرفی شدند که دو اثر متعلق به خبرنگاران تجارت‌نیوز بود. گزارش ویدئویی «از قضا تا غذا» که به زندگی زنده‌یاد شاهرخ ظهیری، از فعالان بخش خصوصی با سابقه پرداخته و گزارش ویدئویی «آغاز موج تعطیلی در بنگاه‌های صنعتی» که به مشکلات بخش خصوصی پرداخته دو اثر مورد تقدیر بودند. آقایان میلاد حاتمی و علیرضا جعفری بابت این دو اثر مورد تقدیر قرار گرفتند.

گزارش ویدئویی «از قضا تا غذا» ساخته میلاد حاتمی مستند و روایت زندگی مرحوم شاهرخ ظهیری، بنیان‌گذار صنایع غذایی مهرام بود که برگزیده این جشنواره شد.

همچنین تجارت‌نیوز در بخش گزارش خبری و تحلیلی با عنوان «بنگاه‌هایی که به انبار تبدیل شده‌اند» نوشته سمیه سایش مقام سوم را کسب کرد.

آغاز موج تعطیلی در بنگاه‌های صنعتی ساخته علیرضا جعفری از دیگر گزارش‌های ویدئویی تجارت‌نیوز بود که به دغدغه و دل مشغولی صنعتگران کشور پرداخته و در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت.

باید یاد آور شد که گزارش ویدئویی «از قضا تا غذا» مستند و روایت زندگی مرحوم شاهرخ ظهیری، بنیان‌گذار صنایع غذایی مهرام و پدر صنایع غذایی از زبان شاهین ظهیری، پسر مرحوم ظهیری، بهروز فروتن، بنیان‌گذار صنایع غذایی و ولی‌الله داوودآبادی، رئیس انجمن صنایع کنستانتره و آبمیوه است. جزئیات زندگی، سختی‌ها و تلاش‌های این مرحوم را در این ویدئو تجارت‌نیوز ببینید.

در همین حال؛ رییس اتاق بازرگانی تهران در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی امین‌الضرب گفت: در ابتدای دوره هشتم اتاق با نظرسنجی که صورت گرفت متوجه شدیم که اتاق وضعیت مناسبی در افکار عمومی ندارد و بیش از ٩۰ درصد کسانی که حتی کارت بازرگانی داشتند نمی‌دانستند که ما نهادی دولتی نیستیم و متعلق به بخش‌خصوصی هستیم.

مسعود خوانساری با اشاره به نوسانات ارزی سال گذشته اظهار کرد: با اقداماتی که در طول سال‌های گذشته انجام دادیم، دیدیم که نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ٨۰ درصد فعالان اقتصادی و مردم بین اقدامات دولت و فعالیت‌های اتاق تفکیک قائل هستند.

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ٨۰ درصد فعالان اقتصادی و مردم بین اقدامات دولت و فعالیت‌های اتاق تفکیک قائل هستند.

خوانساری از تلاش برای برگزاری چهارمین دوره اعطای لوح و نشان امین‌الضرب به فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: با برگزاری این مراسم به دنبال آن هستیم از کسانی که در عرصه های اقتصادی فعال هستند و حق آنهاست، تقدیر کرده و آنها را به مردم معرفی کنیم.

مسعود خوانساری از تلاش برای برگزاری چهارمین دوره اعطای لوح و نشان امین الضرب به فعالان اقتصادی خبر داد.

وی افزود: در دی ماه قصد داریم در جشنواره فیلم مستند شرکت کنیم و مستندهایی را در خصوص کارآفرینی به این جشنواره معرفی کنیم.

رییس اتاق تهران همچنین با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: قصد ما از برگزاری جشنواره فرهنگی امین‌الضرب نیز آن است تا از تمامی کسانی که در عرصه های خبری تولیدات برتری دارند قدردانی کنیم زیرا قلم آنها در روشنگری جامعه بسیار موثر است.

بنگاه‌هایی که به انبار تبدیل شده‌اند نوشته سمیه سایش، نیز از دیگر گزارش‌های خبری -تحلیلی تجارت‌نیوز بود که توانست مقام سوم را در دومین جشنواره امین الضرب کسب کند.

باید گفت هر ساله از برگزیدگان جشنواره فرهنگی امین الضرب از سوی اتاق بازرگانی تهران معرفی می‌شوند.

منبع: تجارت‌نیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها