فرمانده انتظامی یزد خبر داد:

انهدام باند مخوف مواد مخدر در یزد

فرمانده انتظامی یزد از دستگیری و شناسایی یک باند مخوف که سال های سال به انتقال مواد مخدر مشغول بود، خبر داد.

انهدام باند مخوف مواد مخدر در یزد

سردار محمدرضا میرحیدری ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در استان یزد شاهد کاهش 18 درصدی سرقت مغازه، کاهش 10 درصدی سرقت منزل به لحاظ آمار و کاهش بسیار محسوس‌تر در حوزه نوع و خشونت آن، کاهش 34 درصدی کیف زنی، کاهش 25 درصدی سرقت اتوموبیل و یک درصدی اماکن خصوصی، 7 درصدی داخل خودروها، 100 درصدی سرقت محموله‌ها، 33 درصدی جیب بری و در حوزه سرقت احشام هم کاهش 21 درصدی بودیم.

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به اینکه امسال سرقت مسلحانه در استان یزد هیچ موردی انجام نشده گفت: سرقت زیرپوشش هم 50 درصد کاهش یافته است.

میرحیدری ادامه داد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر هم از اول سال تا 14 مرداد امسال، 11 هزار و 906 کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان دریافت شد و امروز صبح هم 107 کیلوگرم مواد کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: باند مخوفی که سال‌های سال مبادرت به انتقال مواد مخدر داشت، در استان همجوار یزد مورد شناسایی قرار گرفت و با تعقیب و مراقبتی که صورت گرفت، در یکی از محورهای استان شناسایی و با پیگیری مجاهدانه همکاران ما این افراد و تمام اشخاصی که در ارتباط با این باند بودند دستگیر شدند.

فرمانده ‌انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: همکاری و همراهی مردم در کمک به پلیس، جلوگیری از ورود آنها به داخل محلات و محور و جامعه واقعا قابل تحسین بود و از مردم شریف یزد و عزیزانمان در پایگاه‌های بسیج مناطق تشکر و قدردانی می‌کنیم.

این مقام انتظامی از 83 درصد افزایش کشفیات قاچاق سوخت خبر داد و گفت: مجموع کاهش جرایم و افزایش کشفیات در استان یزد محصول همراهی و تلاش همه دستگاه‌ها، مشارکت مردم و همراهی خوب و بالای رسانه‌ها با نیروی انتظامی استان بوده است.

وی افزود: در حوزه ترافیکی آمار فوتی ما در برون شهر با کاهش 2 درصدی روبرو بوده اما در حوزه درونشهری متاسفانه با افزایش 14 درصدی فوتی‌های تصادفات روبه‌رو بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان یزد تصریح کرد: در این حوزه تاثیر اصحاب رسانه نقش بسیار مهمی در کاهش آمار تصادفات فوتی و فرهنگ‌سازی در حوزه راهنمایی و رانندگی دارند و باید همه تلاش کنیم که به این مهم دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تصادفات رانندگی برای مردم عادی شده گفت: در ایام نوروز سیل کشور 19 نفر را به کام مرگ کشانید ولی تمام کشور و حتی از سایر کشورها تحت تاثیر این مصیبت همدردی کردند ولی در ارتباط با تصادفات آمار ما بسیار زیاد است و اما متاسفانه آن حساسیتی که باید داشته باشیم در جامعه نمی‌بینیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه حتی یک نفر فوتی را در تصادفات نباید داشته باشیم گفت: متاسفانه مطالبی که برخی افراد غیر مسئول و غیر متخصص بیان می‌کنند در جامعه اثر بسیار منفی می‌گذارد.

وی با بیان اینکه اکثریت جرایم خشن و مهم یزد توسط غیریزدی‌ها انجام می‌شود گفت: یکی از اصلی‌ترین عللی که سبب وقوع این حوادثمی‌شود، اجاره دادن خانه‌ها به افراد ناشناس و سوئیت‌ها و اجاره‌های موقتی است که در نقاط مختلف شهر بدون هیچ شناختی از شخص انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: لازم است مردم نسبت به این موضوع حساسیت لازم را داشته باشند و مصالح شخصی را به مصالح عمومی ترجیح ندهند و خانه‌های خود را به هر شخصی بدون ارائه مدارک اجاره ندهند.

فرمانده انتظامی استان یزد افزود: تاکید ویژه‌ای که به شهروندان داریم این است که اگر فرد مشکوکی به آنها مراجعه کرد و یا از ارائه کارت شناسایی معتبر از جمله شناسنامه یا کارت ملی پرهیز کرد، حتما نسبت به ارائه اطلاعات لازم به پلیس اقدام کنند تا پلیس بدون بیان محل کسب اطلاعات، نسبت به مراقبت دقیق از آن افراد مشکوک اقدام نماید.

میرحیدری گفت: در برخی موارد مشکوکیت مالک و اطلاعاتی که به پلیس از سوی مالک ارائه شده، از وقوع جرم قتل جلوگیری و افراد مسلحی که در آن منزل حضور داشتند توسط پلیس دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: برخی افراد هم هستند که به عمد ملک خود را در اختیار افرادی برای انجام جرم قرار می‌دهند و یا با وجود اطلاع از مشکل داشتن افراد به پلیس اطلاع نمی‌دهند، که پلیس در ارتباط با برخورد با این افراد به صورت جدی تاکید دارد.

فرمانده انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: در بحث مهاجرین هم از مردم تقاضا داریم که منزل خود را به مهاجرین غیرمجاز اجاره ندهند و علاوه بر آن از حمل و نقل آنها و وسایلشان و به کارگیری در مشاغل خودداری کنند.

منبع: رکنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سعيد
    0

    آقا كل اخبار يزدو زير و رو كردم به جز انهدام باند و خلاف و زيست محيطي و چه چه چه چيزي ديگه نديدم..يكم از اخبار عمران و بازسازي و ....بدرد مردم بخور پخش كنيد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها