دلایل آیت‌الله مکارم شیرازی برای مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه‌ها

«جو حاکم در ورزشگاه‌ها برای حضور زنان مناسب نیست و شکی نیست که اختلاط جوانان سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی می‌شود. به خصوص این که این برنامه‌ها را از رسانه‌ها می‌توانند ببینند و حضور آنها ضرورتی ندارد.»

دلایل آیت‌الله مکارم شیرازی برای مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه‌ها

منع رفتن زنان به ورزشگاه باعث شد تا فدراسیون فوتبال ایران از جانب مراجع بین‌المللی مثل فیفا و AFC تحت فشار قرار گیرد. این موضوع می‌تواند به تعلیق فوتبال ایران نیز بینجامد. در ادامه پاسخ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در باره رفتن زنان به ورزشگاه را می‌خوانید:

بسمه تعالی

حضور محترم حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی

مرجع تقلید معزز جهان اسلام

سلام‌علیکم. احتراماً با توجه به این که موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها و تماشای دیدارهای فوتبال یکی از موضوعات این روزهای ورزش ایران است، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده، این فدراسیون باید شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم کند، در غیر این صورت فوتبال ایران تعلیق خواهد شد. وزیر محترم ورزش هم اعلام کرده‌اند شرایط برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها فراهم است و جایگاه ویژه زنان در استادیوم‌ها تعبیه شده و راه ورودی و خروجی و حتی سرویس‌های بهداشتی این جایگاه‌ها هم از جایگاه مردان جدا شده است. لذا با توجه به شرایط بالا و شور و نشاطی که فوتبال در بین مردم ایران ایجاد می‌کند، نظر آن مرجع عالی‌قدر شیعه در موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها چیست؟ آیا زنان ایرانی می‌توانند برای تماشای بازی‌های فوتبال مردان از جمله تیم ملی و تیم‌های باشگاهی ایران به ورزشگاه بروند یا خیر؟ پیشاپیش از بذل عنایات آن مرجع عالی‌قدر تشیع کمال سپاسگزاری را دارم.

مشروح پاسخ دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به این سوال چنین بود:

«جو حاکم در ورزشگاه‌ها برای حضور زنان مناسب نیست و شکی نیست که اختلاط جوانان سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی می‌شود. اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند. بنابراین لازم است از حضور در این برنامه‌ها خودداری کنند؛ به خصوص این که این برنامه‌ها را از رسانه‌ها می‌توانند ببینند و حضور آنها ضرورتی ندارد.»

دلایل آیت‌الله مکارم شیرازی برای مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه‌ها

منبع: خبر آنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • محسن
    0

    آقایون مراجع یه زمونی ویدیو هم حرام بود وجرمش شلاق وزندان بود اما وقتی آزادشد خیلی مشکلاتی هم ایجادنشدبلکه بعضی مشکلات هم حل شد چراهمش حرام و جلوگیری ازکاری میکنید؟؟والله هیچ مشکلی پیش نمیاد مگراینکه یکسری خودشیرینا بخوان جوبدن بگن فلان وبهمانه وگرنه کسی باخانواده بیاد مطمن باشید جوورزشگاهها آرومتروبهترمیشه

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      بنظره من اگر زنان ب ورزشگاه بیان نمیگم تماشاگران بی فرهنگ بودن ولی باورودزنان ب ورشگاه خودبخودازاون حرفایه رکیک دیگه زده نمیشه چون یک ایرانی غیرت داره جلوناموسش حرف رکیک نزنه لطفااجلوگیری نکنین همین جلوگیریهاباعث خرابی میشه مردومه بدبین خودتون بیشترازاین نکنین.بایدجلودزدیواختلاصوحرامخواری گرفته بشه نه جلوزنان به ورزشگاه..

  • شایسته
    0

    باسلام خدمت شما.فکر کنم حاج آقا میخواد کل ورزش ایران تعطیل کنند حاج آقا عصر حجرکه نیست این دستور فراسیون فیفاست.ملت ما پس کی باید پیشرفت کنند .ملت ما 100سال از هرنظر که بخواهید ازدنیا عقب هستن.اتقاقا اگر خانمها به ورزشگاه بروند ادب ونظاکت آقایان بیشتر میشود چرا که به احترام خانمها رعایت میکنند هرحرف وسخن بدی رابرزبان نمیآورند.

  • علی
    0

    آقای شیرازی مگر قرون وسطی است یا عصر حجر بیدار شو عصر عصر تکنولوژیست شما طرز تفکرت اینه واین نظر شخصی شماست هرکی خدای ناکرده کارناشایستی بخواد انجام بده میده .مردحسابی زن شوهردار سرپرست خانواده بخاطر فقر تن فروشی میکنه یعنی زنای محسنه .اصل را رها کردی چسبیدی به فرع اگر مسلمانی سرت میشه برو این قضیه را حل کن تو که سرمایه داری دستتم به دهانت میرسه نشستی ارد میدی .مردم که مردم بیسواد صد سال پیش نیستن خیلی ازشما بهتر وبیشتر میفهمند زشته به خدا دیگه نگو پیرمرد

    نظرات شما -
    • یه خانم
      0

      صد رحمت به قرون وسطی...اینها دارن برمیگردن به دوران جاهلیت اعراب...همینجوری پیش بره دخترهارو زنده بگو میکنن و میگن چون فساد دنیا رو فرا گرفته اینها نباشن بهتره!!!!!!

  • حاجی
    0

    جو ورزشگاه ها از جو خیلی از مدارس ومکاتب آموزش قرآن و حوزه ها بهتر وامن تره

  • علی
    0

    دیگر چیزی این مسئولین بی دین برای زنان باقی نگذاشته اند . پس این هم یکی دیگه . خانم یک تکه پارچه نیم بند انداخته روی سرش و اسمشو گذاشته حجاب و با وضعی که تمام اندامش در ملا عام است در مسابقات شرکت میکند و همانطور هم وارد جامعه میشود . فقط با یک تکه روسری . همه به فساد افتاده اند و فکرشان فاسد شده . حتی اکثریت مردم هم دیگر به اسلام محمدی پایبند نیستند و از بد حجابی و بی حیایی دفاع میکنند و اگر نبود اینهمه زور نمیزدند در مورد موضوع بی اهمیتی چون رفتن خانم ها به ورزشگاه . مطمئنا موضوع فیفا را همین امثال ابتکار راه انداخته اند تا به جامعه ورزشی ایران فشار بیاورد . عاقبت مال حرام خوردن میشود همین . از اسلام دور شدن .

    نظرات شما -
    • یه خانم
      0

      زن واسه اینها ماشین جوجه کشیه!!!! هیچ کسبه اندازه این جماعت آخوند و پیوانشون به زنها توهین و بی احترامی نمیکنن!!!

  • سبزواری
    0

    نظر مراجع اسلام برایم محترم قابل اجرا میباشد

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      از همشون بدم اومده...نمیخوام حتی برای یکبار هم ببینمشون

  • من
    0

    ما خودشو قبول نداریم حرفهاشو قبول کنیم؟!

  • هامون
    0

    بس کن دیگه از دید شما که همچی حرامه جز دزدی و اختلاس مسولین

  • علی
    0

    اولیل انقلاب خیلی چیز ها حرام بود نوار کست -ویدئو- شطرنج- بوکس دو چرخه سواری بانوان ولی با آزاد شدن الان می بینیم هیچ مشکلی ایجاد نکرده من فکر می کنم در مورد ورود بانوان به ورزشگاه هم همین مسئله هست مطمئنم در این مورد هم هیچ مشکلی پیش نمی آید

  • علی نژاد
    0

    ایکاش حاج آقا ممانعت نمی‌کردند لا اقل حساب مردهای بی غیرت دستمان میومد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها