رفیعی: خواسته فیفا حضور زنان در تمام مسابقات فوتبال است

وکیل بین المللی ورزش گفت: براساس مصوبه سال ۲۰۱۸ فدراسیون جهانی فوتبال زنان باید در تمام مسابقات کشور ها اجازه حضور در ورزشگاه را داشته باشند.

رفیعی: خواسته فیفا حضور زنان در تمام مسابقات فوتبال است

غلامرضا رفیعی در خصوص نامه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران در خصوص حضور زنان در ورزشگاه ها، گفت: در نامه رییس فیفا به فدراسیون فوتبال ایران و مطالبی که در آن نوشته شده باید بگویم که این اتفاق با تصمیم شخصی رییس فیفا صورت نگرفته بلکه آنچه را که او در نامه نوشته است در اجرای تکالیف مندرج در اساسنامه سال ۲۰۱۸ فیفا است. این اساسنامه جدید همه فدراسیون های ملی را مکلف کرده تا زمینه مشارکت مساوی آقایان و زنان در ورزش فوتبال را فراهم کنند و هیچ گونه تبعیض غیر موجهی براساس جنس را روا ندارند.
وی ادامه داد: برخی اظهار نظر های نادرست در این باره صورت گرفته که متاسفانه براساس مصالح خود ساخته بیان شده است و سیگنال بسیار زشتی را به فوتبال جهان و فیفا مخابره خواهد کرد. این صحبت ها به شکلی مطرح شده که نشان می دهد ما فقط اگر الزام و زور بالای سر فوتبال مان باشد حاضر به اجرای اساسنامه فیفا هستیم درحالی که در گذشته هم اعلام کردم حضور زنان در ورزشگاه های فوتبال و مدیریت این موضوع توسط دولت جمهوری اسلامی ایران بسیار کار ساده ای است و به راحتی می توان با اتخاذ تدابیری حضور زنان در ورزشگاه ها را مدیریت کرد.
وکیل بین المللی ورزش گفت: اظهار نظر برخی مسئولان به شکلی بود که به نظر می رسد فیفا خواهان حضور زنان فقط در بازی های ملی شده اما در واقعیت این موضوع صحت ندارد. تصدیق می کنم که حضور زنان در ورزشگاه ها چه در بازی های ملی و چه در مسابقات داخلی باید همراه با اتخاذ تدابیر باشد که خیلی از این تدابیر نیاز به تامین بودجه و هزینه های آن توسط دولت دارد و دولت محترم برای تامین امنیت و تفکیک صندلی های زنان و مردان و تامین سایر امکانات لجستیک باید بودجه ای اختصاص دهد و تدابیر فنی را اتخاذ کند.
وی تاکید کرد: مطمئن باشید برای فیفا حفظ امنیت زنان و مردان در ورزشگاه ها بسیار مهم است و همین حالا هم اگر به خاطر برخی مشکلات و نارسایی ها، مشکلی برای هواداران مرد در ورزشگاه ها ایجاد شود به آن ورود و برخورد های لازم را با فوتبال ایران خواهد کرد حتی اگر کمیته محترم استیناف آقایان را بکلی تبرئه نماید.
رفیعی در پاسخ به این سئوال که اگر ورزشگاهی شرایط میزبانی از زنان را نداشته باشد بازهم فیفا تاکید به حضور آنها در ورزشگاه دارد، اظهار داشت: بازهم تاکید می کنم حضور زنان در ورزشگاه ها فقط مربوط به بازی های ملی نیست و آنها خواهان حضور زنان در تمام مسابقات فوتبال در تمام دنیا (نه فقط ایران) هستند. صحیح نیست این موضوع را ایرانی و حساسیت بیخود ایجاد کنیم. اما در خصوص سئوال شما باید بگوم فیفا آنقدر منطقی هست که اگر ورزشگاهی در یکی از شهرستان های ما تا زمان آغاز مسابقات آماده حضور زنان نشود این موضوع را درک و باز هم برای مهیا شدن شرایط به ما فرصت دهد. البته برای این کار باید توضیحات منطقی به فیفا ارایه دهیم و همزمان برنامه عملی را ارائه و بودجه لازم برای اتخاذ تدابیر لازم اختصاص یابد.
وی تاکید کرد: از تمام مسئولان می خواهم نامه رییس فیفا را تفسیر به رای نکنند زیرا صحبت های او مطابق قوانین فیفا و در اجرای الزامات و تعهدات مندرج در اساسنامه ۲۰۱۸ فیفا است.

شروع نکردن لیگ برتر تصمیم شجاعانه فدراسیون فوتبال است
وکیل بین المللی فیفا با حمایت از تصمیم رییس فدراسیون فوتبال در شروع نکردن مسابقات لیگ گفت: تاج شجاعانه در مقابل برگزار نکردن لیگ ایستاده و تصمیم او قابل تحسین است. برای آغاز مسابقات لیگ باید مشکلات ورزشگاه ها برطرف شود و سپس به سراغ شروع بازی ها برویم. اگر قرار است از ورزش برای شادابی مردم استفاده کنیم باید هزینه آن را هم پرداخت کنیم و امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال همچنان به پافشاری خود در این راستا ادامه دهند.


فدراسیون فوتبال به تعهدات خود مقابل فیفا عمل نکرده است
رفیعی در پاسخ به این سئوال که آیا فدراسیون فوتبال اساسنامه های خود را با اساسنامه سال ۲۰۱۸ فیفا هماهنگ کرده است، اظهار داشت: آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال تا حدود زیادی با الزامات بین المللی همراه است اما آیین نامه اخلاق و خود اساسنامه فدراسیون فوتبال هنوز تغییر نکرده و فدراسیون ما ازین حیث در حال حاضر به تعهدات خود مقابل فیفا عمل نکرده است که دلایل آن را قبلا عرض کرده ام.

منبع: ایرنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها