رد شکایت استاندار سابق از یک خبرنگار

رئیس کل دادگستری گلستان از صدور حکم برائت یک خبرنگار در رابطه با شکایت استاندار سابق این استان خبر داد و گفت: تا هنگامی که خبرنگاران به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند از حمایت دستگاه قضایی برخوردارند.

رد شکایت استاندار سابق از یک خبرنگار

هادی هاشمیان در جمع خبرنگاران در این باره، اظهار کرد: تا زمانی که رسانه‌ها در راستای قانون عمل کنند بنده به عنوان مسئول دستگاه قضایی استان اجازه نمی‌دهم کسی مزاحمتی برای کار خبرنگاران ایجاد کند.

وی افزود: خبرنگاران اگر در چارچوب تکالیف و وظایف خود در محدوده قانون اساسی و قوانین عادی کشور عمل کنند نگران شکایت مدیران نباشند.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر این که قضات ما در رسیدگی‌ها بر اساس قانون و بدون در نظر گرفتن مقام و جایگاه افراد عمل می‌کنند، گفت: در یکی از پرونده‌ها که به تازگی رای آن قطعی شده است شکایت استاندار سابق از یکی از خبرنگاران بود که قاضی دادگاه پس از بررسی حکم برائت خبرنگار را صادر و شکایت استاندار را رد کرد.

هاشمیان گفت: این حکم در دادگاه تجدیدنظر هم تایید و قطعی شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود با قدردانی از کمک و تلاش‌های خبرنگاران برای برخورد با فساد گفت: یکی از علل تهدید خبرنگاران از بین بردن حیاط خلوت متخلفان است و تا هنگامی که خبرنگاران به وظایف قانونی خود عمل می کنند از حمایت دستگاه قضایی برخوردارند.

هاشمیان افزود: اختصاص شعبه ویژه برای رسیدگی به جرایم حوزه رسانه و تشکیل هیئت منصفه برای رسیدگی به این جرایم حاکی از نگاه حمایتی قانون از خبرنگاران است.

وی ادامه داد: قبلا هم اعلام کردیم حاضریم هر وقت خبرنگاران اعلام کردند یکی از قضات باتجربه را برای آموزش قانون مطبوعات معرفی کنیم و یک شعبه شورای حل اختلاف هم با حضور خود خبرنگاران برای جلوگیری از قضایی شدن پرونده‌های حوزه رسانه تشکیل دهیم.

نشست صمیمی رئیس کل دادگستری با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار و با هدف پاسخگویی به دغدغه‌ها و مشکلات اصحاب رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها