ناگفته‌های نجات یک خبرنگار از چنگال داعش در تلویزیون

تلویزیون به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار روایتی از «نجات» مستندسازان حشدالشعبی و نجات از میان داعش خواهد داشت.

ناگفته‌های نجات یک خبرنگار از چنگال داعش در تلویزیون

سی و چهارمین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «نجات» به کارگردانی امیرحسین نوروزی از شبکه مستند پخش خواهد شد.

در این قسمت و پس از پخش مستند، بیژن نوباوه و تهیه‌کننده مستند «نجات» مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع خبرنگاری جنگ و اهمیت رسانه‌ در بازتاب اتفاقات مهم صحبت خواهند کرد.

علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «نجات»، ماجرایی متفاوت از جنگ با داعش در شهر موصل عراق است. سید مرتضی موسوی که در مستند «پل» ـ فیلم قبلی امیرحسین نوروزی ـ نقشی محوری داشت، پس از گذشت سه سال، یک گروه تبلیغاتی را از حشدالشعبی درست کرده است. وظیفه آنان، پوشش تصویری و رسانه‌ای عملیات است اما چه کسی خبر دارد که در جنگ چه اتفاقی روی می‌دهد؟

این گروه رسانه‌ای برخلاف وظیفه همیشگی خود، به ناگاه وارد یک فعالیت انسانی می‌شود که باید تعدادی از مردم محلی را در مدتی کوتاه از چنگال داعش نجات دهند. پوشش تصویری این عملیات و ماجرای «نجات»، سوژه این مستند شده است.

مستند ۴۵ دقیقه‌ای «نجات» که به کارگردانی امیرحسین نوروزی و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی ساخته شده است، برای اولین بار در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمد.

اکنون و به مناسبت روز خبرنگار، این مستند برای اولین بار از تلویزیون و برنامه «به اضافه مستند» پخش خواهد شد.

این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه (۱۵ مرداد ماه) ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه (۱۶ مرداد ماه) ساعت ۹ و جمعه (۱۸ مرداد ماه) ساعت ۱۳:۳۰ است.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها