شاسی‌بلند چینی با ظاهری متفاوت! (+فیلم و تصاویر)

مکسوس در واقع زندگی دوباره شرکت LDV متعلق به کمپانی لیلاند داف انگلیس است که با توجه به رکود اقتصادی و مشکلات مالی در سال 2009 ورشکسته شده (تاسیس 1993) و سرانجام توسط سایک موتور خریداری شد.

شاسی‌بلند چینی با ظاهری متفاوت! (+فیلم و تصاویر)

در صنعت خودروی چین، برندهای بومی متعددی فعالیت دارند که حتی تلفظ نام برخی از آنها در نوع خود یک چالش بزرگ محسوب می‌شود! اما در این میان برخی کمپانی‌ها نیز فعالیت دارند که برای بازارهای خارجی یا حداقل در کشور ما (ایران) شناخته‌شده‌تر هستند. شرکت صنایع خودروسازی شانگ‌های یا سایک موتور یکی از همین موارد است. البته این گروه خودروسازی باتوجه به فعالیت‌های تجاری مشترک با خودروسازان بزرگ دنیا مانند جنرال موتورز، ایوکو، فولکس واگن، اشکودا و ... به سرعت در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفت. از این رو کمپانی مذکور همواره میان 5 خودروساز برتر کشورچین یک جایگاه را به خود اختصاص داده است.

محصولات ام‌جی جزو محبوب‌ترین تولیدات گروه سایک هستند، ام‌جی یک برند باسابقه انگلیسی است که به مالکیت سایک درآمده است. محصولات این برند در ایران نیز عرضه و برای مدتی نیز به خط تولید داخلی وارد شدند.

یکی دیگر از برندهای متعلق به سایک موتور "رووی" است که خط تولید محصولات لوکس این گروه را تشکیل داده است. اما این کمپانی بزرگ چینی یک زیرمجموعه دیگر دارد که همانند ام جی اصالت انگلیسی دارد که شاید کمتر در ایران شناخته شده باشد؛ سایک مکسوس اتوموتیو با نام تجاری مکسوس که از سال 2011 متولد شده است.

مکسوس در واقع زندگی دوباره شرکت LDV متعلق به کمپانی لیلاند داف انگلیس است که با توجه به رکود اقتصادی و مشکلات مالی در سال 2009 ورشکسته شده(تاسیس 1993) و سرانجام توسط سایک موتور خریداری شد. چینی ها LDV را احیا کرده و خط تولید آنرا دوباره فعال کردند. عنوان برند مکسوس نیز از تنها محصول این کمپانی انگلیسی پیش از ورشکستگی، گرفته شده که یک ون به همین نام بود. البته گروهی از محصولات این خط تولید همچنان با نام LDV در برخی بازارها مانند استرالیا عرضه می شوند؛ یعنی سایک باتوجه به بازار هدف از هر دو برند استفاده می کند.

اداره کنندگان مکسوس تلاش دارند تا در زمینه تولید؛ چیزی متفاوت از سایر خودروهایی باشند که با نام محصول چین در بازارهای مختلف عرضه می شوند. به همین دلیل در زمینه طراحی سرمایه گذاری بیشتری داشته اند.

برای امروز مکسوس دی60 را انتخاب کرده ایم تا به بررسی و معرفی آن بپردازیم. دی60 اولین بار در نمایشگاه بین المللی خودروی شانگ های(چین) بطور رسمی معرفی شد. این خودرو در سه مدل 5، 6 و 7 سرنشین تولید می شود(با شکل صندلی ها 2+3 /2+2+2 /2+3+2 ) و به عنوان یک اس یو وی متوسط(از نظر اندازه) امید زیادی به موفقیت آن در بازارهای مختلف وجود دارد.

نمای ظاهری

همانطور که عنوان شد؛ سایک تمام تلاش خود را متوجه آن کرده تا محصولاتی متفاوت و زیبا را با برند مکسوس روانه بازار کند. بنابراین به جزئیات دی60 در نمای ظاهری توجه ویژه ای شده است و این موردی است که در ادامه بیشتر بدان می پردازیم:

مکسوس اعلام کرده که این خودرو براساس مدل مفهومی تارانتولاخود که پیشتر نمونه اولیه آنرا ارائه کرده بود، ساخته شده است. با این رویکرد تلاش شده تا طراحی این خودرو به عنوان یک پروژه اختصاصی برای برند حفظ شود اما اگر مقداری اهل دنیای خودرو باشید به‌راحتی می توان ژن‌های مشترکی با شورولت بلیزر، لندروور دیسکاوری و هیوندای سانتافه 2019 را تشخیص داد.

اما به هر ترتیب دی60 خودرویی زیبا از آب درآمده و برای لحظاتی مخاطب را درگیر طراحی خود می‌کند. در بخش جلوی خودرو مدیریت نما را چراغ‌ها و گریل توسعه یافته در عرض و ارتفاع، بدست دارند. بافت پوشش دهنده گریل را نیز طوری انتخاب کرده‌اند که از دور و با کمک انعکاس نور می‌توانید به نوعی لوگوی مکسوس را در آن مشاهده کنید. طبیعتا با حضور چنین گریل بزرگی دیگر نمی‌توان انتظار یک بامپر مجزا را داشت؛ از این رو در دی60 بامپر جلو را بیشتر باید به آن بخش زیر گریل و ورودی‌های هوای خطی روی آن محدود دانست.

خط محل بازشدن درپوش موتور از فندرها شباهت نزدیکی با خطوط و زوایا در دیسکاوری دارد. وقتی به سمت نمای کناری خودرو متمایل می شوید کیفیت رنگ به کار رفته و همچنین قطعاتی مانند رکاب و بخش های کرومی کاملا مطلوب به نظر می‌رسد و خبر از یک محصول باکیفیت می‌دهد.

در نمای عقب دی60 از هیجان و جسارتی که در طراحی جلوی خودرو مشاهده کردیم خبری نیست. البته این به مفهوم نقص و کمبود برای مکسوس نیست. چراغ‌های عقب ساده و در عین حال زیبا هستند، فونت مکسوس نیز با اندازه درشت خودنمایی می‌کند که فاصله بین دو چراغ را به خوبی پر کرده است. خروجی های سیستم اگزوز با نمای کرومی و طراحی 6 ضلعی را می توان نقطه اوج این بخش دانست که حس یک خودروی سریع را به بیننده انتقال می‌دهد.

صندوق عقب دی60 ظرفیتی برابر با 900 لیتر در تیپ 5 صندلی دارد و در تیپ 7 صندلی این عدد به 170 لیتر کاهش می یابد.

چراغ های جلو و عقب مکسوس دی60 دارای حالت‌های مختلفی است که در نوع خود جالب هستند.

مکسوس از دو رنگ قرمز و مشکی برای بخش‌های داخل کابین استفاده کرده است (بر اساس اطلاعات کمپانی، ترکیب رنگ‌های آبی/مشکی و مشکی کامل نیز قابل سفارش است). هر چند این ترکیب به نظر مناسب می‌آید اما حضور یک نمایشگر لمسی بزرگ 14 اینچی در مرکز کنسول جلو مقداری اغراق آمیز جلوه می‌کند دقیقا شبیه آن است که یک تبلت بزرگ را آنجا قرار داده‌اند. نمایشگر آمپر نیز کاملا دیجیتالی است و خبری از نشانگرهای آنالوگ در آن نیست. این طراحی برای داخل کابین از منظر جزئیات کمبودهایی را همراه دارد اما برای خریدار مکسوس دلزدگی ایجاد نمی کند. جنس بیشتر بخش های کنسول جلو از مواد نرم کار شده که حس خوبی را به کاربر خودرو انتقال می‌دهد.

این خودرو از یک سیستم هوشمند که با حمایت هلدینگ علی‌بابا توسعه یافته با نام "بانما" استفاده می کند. قابلیت دریافت فرمان های صوتی و هدایت هوشمند از جمله ویژگی های سیستم هوشمند مذکور است. برخی از امکانات خودرو از طریق فرمان های صوتی امکان مدیریت دارند. نمایشگر هدآپ، کروز کنترل تطبیقی(فقط فعال در بزرگراه) و سیستم پارک هوشمند با استفاده از ریموت برای این مدل تایید شده است.

موتور

برای دی60 گزینه های مختلفی در بخش موتور پیش روی مشتریان قرار دارد. نمونه 1.3 لیتری توربو 3 سیلندر با 163 اسب بخار خروجی و گشتاور 230 نیوتن متر و همچنین نمونه 1.5 لیتری توربو 4 سیلندر با 169 اسب بخار خروجی و گشتاور 250 نیوتن متر. براساس اطلاعات موجود قرار است این خودرو یک نمونه پلاگین هیبرید نیز داشته باشد که دارای المان های آبی رنگ در بخش گریل، چراغ جلو و هواکش‌های بامپر خواهد بود.

در بخش جعبه دنده نیز دو گزینه مقابل مشتری قرار می گیرد: 6 سرعته دستی و 7 سرعته دی سی تی(دو کلاچه)

برچسب قیمت این محصول بسته به آپشن های مورد انتخاب مشتریان از 13600 دلار تا 24400 دلار متغیر است.

منبع: عصر ایران

24

حجم ویدیو: 22.88M | مدت زمان ویدیو: 00:02:34 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها