اصلاح طلبان، دلواپس مشارکت پایین انتخابات / کدام کاندیدا به عدد طلایی 16 میلیون می رسد؟

درحالیکه آخرین برآوردها نشان می دهد که دست کم 57 درصد واجدان شرایط رای در انتخابات روز جمعه شرکت می کنند، اصلاح طلبان نگرانند که مشارکت پایین در انتخابات باعث شود که حسن روحانی نتواند بر رقیب اصلی خود پیروز شود.

اصلاح طلبان، دلواپس مشارکت پایین انتخابات / کدام کاندیدا به عدد طلایی 16 میلیون می رسد؟

به گزارش خبر فوری ، در همین راستا مجید انصاری از اعضای مجمع روحانیون مبارز گفته است: تجربه نشان داده، عدم مشارکت در انتخابات فاجعه به بار آورده است.

همزمان محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفته، اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند آن چیزی که نمی خواهند اتفاق می افتد.

تاکید اصلاح طلبان بر مشارکت بالای مردم درحالی است که با ائتلاف محمدباقر قالیباف و سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ، عملا حسن روحانی در شرایط سختی از نظر رای آوری قرار گرفته و اگر با فرض مشارکت 57درصدی (مشارکت حدود 32میلیون نفر در انتخابات)، 16 میلیون رای در مرحله اول انتخابات کسب کند، نخواهد توانست در مرحله اول به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.

همزمان اصولگرایان نیز امیدوارند که مجموع آرای رئیسی و قالیباف بیش از عدد 16 میلیون شده و سید ابراهیم رئیسی در مرحله اول انتخابات پیروز شود.

اگر مشارکت مردم در انتخابات به بیش از 57درصد برسد، ممکن است سید ابراهیم رئیسی نتواند به عدد 16 میلیون برسد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مردم
    0

    سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴ وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ﴿۵۴﴾ و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها