عقب نشینی مصلحتی کاوه و جهانبخش

برخلاف فصل گذشته این بار پنجره تابستانی برای ستاره های فوتبال ایران هیجان خاصی در پی نداشت و برعکس با اخبار نسبتا ناخوشایندی نیز همراه شد.

عقب نشینی مصلحتی کاوه و جهانبخش

یک سال پیش در همین برهه زمانی دو انتقال جذاب و هیجان انگیز نوید روزهای درخشانی را برای ستاره های فوتبال ایران در قلب اروپا داد. ابتدا علیرضا جهانبخش آقای گل آردیویسه با قراردادی رکوردشکن و 17 میلیون پوندی به گران ترین خرید تاریخ باشگاه برایتون آلبیون تبدیل شد تا بعد از سال ها انتظار به یکی از بزرگ ترین و جذاب ترین لیگ های باشگاهی منتقل شود.

چند روز بعد از این اتفاق نوبت به کاوه رضایی رسید تا با مبلغ پنج میلیون یورو راهی بروژ مدافع عنوان قهرمانی بلژیک شود تا عنوان گران ترین انتقال تاریخ ژوپیرلیگ را به خود اختصاص بدهد. طرفداران بروژ در جان بریدل امیدوار بودند با این هزینه گزاف شاهد دیدن یکی از بهترین ستاره های خارجی تاریخ این باشگاه باشند غافل از این که بدشانسی و فشارهای روحی ناشی از این رکوردشکنی آن سوی سکه را برای کاوه و طرفدارانش در پی خواهد داشت.

هر دو بازیکن که جزو بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی هم بودند بعد از این جابه جایی از سطح اول باشگاهی و درخشش فصل گذشته دور شدند. جهانبخش در برایتون نتوانست همان مهره تعیین کننده ای باشد که در آلکمار طرفداران با گل ها و پاس گل های او مدام از جای خود به آسمان می پریدند. نیمکت نشینی های متوالی در کنار مصدومیتی که در اواسط فصل گریبانگیر جهانبخش شد تمامی تفکرات تاکتیکی کریس هیتن سرمربی ایرلندی را به هم ریخت. با برکناری این مربی که علاقه خاصی به جهانبخش داشت و روی کار آمدن پاتر اوضاع برای جهانبخش آن گونه که پیش بینی می شد پیش نرفت به خصوص که باشگاه برایتون با انتقال وینگر راست باشگاه خنک بلژیک عملا از برنامه هایش برای کنار گذاشتن خرید گران قیمت تاریخ باشگاه پرده برداشت.

درست در بحبوحه مذاکرات برایتون برای خرید 15 میلیون پوندی وینگر راست باشگاه خنک، خبری نقل محافل شد که باشگاه فاینورد در هلند قصد دارد به صورت قرضی جهانبخش را به اردیویسه بازگرداند. این خبر اما نه از سوی جهانبخش نه از سوی برایتونی ها تایید نشد تا حضور علیرضا در تمرینات پیش فصل عملا این پرونده را مختومه کند اما بی توجهی پاتر سرمربی برایتون به ستاره ایرانی در بازی های پیش فصل و نیمکت نشینی های متوالی علیرضا دوباره سوژه انتقال قرضی او را به جریان انداخت. از دیشب که خبرنگار مشهور هلندی برایان ویکر از حضور غیرمنتظره جهانبخش و مدیربرنامه هایش در آمستردام پرده برداشت بار دیگر ماجرای انتقال قرضی این ستاره 25 ساله به یکی از چهار غول هلند بر سر زبان ها افتاد.

جالب این که مکس هوبرتس مدیر باشگاه آلکمار که فصل قبل بهترین گلزن خودش را با رقم 17 میلیون پوند به برایتونی ها واگذار کرد در تایید علاقه این باشگاه به بازگرداندن علیرضا مدعی شد اگر پی ببرد که این بازیکن قصد جدایی از برایتون را دارد بلادرنگ با او تماس خواهد گرفت تا این انتقال به صورت قرضی و برای یک سال عملی شود. در این بین فاینوردی ها به عنوان اصلی ترین مشتری جهانبخش از شانس بیشتری برای توافق با برایتون برخوردار هستند و حضور علیرضا و مدیربرنامه هایش در آمستردام نیز بی جهت با همین اتفاق نیست.اما سرنوشت جهانبخش به عنوان گران ترین خرید تاریخ برایتون تا قبل از تابستان امسال به شکل دیگری برای کاوه رضایی نیز رقم خورد تا گران ترین خرید تاریخ ژوپیرلیگ نیز در مسیر بازگشت به خانه اول خود در ماجراجویی اروپایی قرار بگیرد. کلمنت سرمربی جدید بروژی ها تمایل چندانی به استفاده از کاوه نشان نداد تا همان طور که رسانه های بلژیکی به آن دامن زده بودند، این مهاجم گران قیمت در مسیر جدایی قرار بگیرد. در ابتدا یکی دو تیم آلمانی برای همکاری با گلزن ایرانی تمایل نشان دادند اما مذاکرات با بروژ به سرانجامی نرسید تا این بار مهدی بیات مالک شارلروا و رئیس فدراسیون فوتبال بلژیک برای خرید دوباره هموطنش پاپیش گذاشت.

شارلروا که خاطره بسیار شیرین و خوشی از همکاری با کاوه رضایی داشت بعد از این که سه ایرانی به نام های قلی زاده، نورافکن و دلفی را در فهرست نفراتش حفظ کرد این دفعه برای انتقال قرضی کاوه دست به کار شد و توانست موافقت های اولیه را از باشگاه بروژ بگیرد تا جایی که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد کاوه با قراردادی قرضی به ارزش 500 تا 700 هزار یورو برای یک فصل دیگر به جمع گورخرهای شارلروا خواهد پیوست.

این اتفاق می تواند گام به عقب و به نوعی شکست برای دو ستاره فوتبال ایران در اروپا باشد اما در این بین خوش بینی هایی نیز وجود دارد که این بازگشت می تواند دوباره جهانبخش و کاوه را به روزهای اوج بازگردانده و دوباره نام شان را بر سر زبان ها بیاندازد.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها