نشنال اینترست بررسی کرد؛

ایران و انگستان؛ در صورت وقوع جنگ کدام یک پیروز می‌شوند؟

نشنال اینترست مقاله‌ای در رابطه با قدرت نظامی ایران و انگلیس نوشته است و سعی دارد به این جمع بندی برسد که در صورت وقوع درگیری بین دو کشور کدام یک پیروز احتمالی می‌شوند.

ایران و انگستان؛ در صورت وقوع جنگ کدام یک پیروز می‌شوند؟

به گزارش خبر فوری ، مدتی هست که روابط ایران و انگلستان به هم ریخته است. پس از توقیف نفتکش ایران در جبل الطارق توسط نیروهای انگلیسی و پس از آن، توقیف نفتکش انگلیس در تنگه هرمز توسط ایران، تنش میان ایران و انگلستان بالا رفته و دو کشور را در مرز درگیری قرار داده است. با تغییر نخست وزیر انگلیس و به قدرت رسیدن بوریس جانسون که با ترامپ رابطه خوبی هم دارد، روابط ایران و بریتانیا ملتهب تر هم شده است.

در همین رابطه نشنال اینترست مقاله ای در رابطه با قدرت نظامی ایران و انگلیس نوشته است و سعی دارد به این جمع بندی برسد که در صورت وقوع درگیری بین دو کشور کدام یک پیروز احتمالی می‌شوند.

قدرت ایران و انگلیس بر اساس پایگاه گلوبال فرپاور

نشنال اینترست تاکید دارد که طبق اطلاعات پایگاه اینترنتی "گلوبال فر پاور" که قدرت نظامی ایران و انگلیس در سال 2019 را با یکدیگر مقایسه کرده است، در میان 137 کشوری که تاکنون قدرت نظامی‌شان بررسی شده است، ایران در رده هشتم و انگلستان در رده چهاردهم قرار دارد.

آمار این پایگاه نشان می‌دهد که مجموع پرسنل نظامی ایران و انگلیس به ترتیب 873 هزار نفر و 233 هزار نفر است. از سوی دیگر جمعیت ایران بیشتر از انگلیس است. به طوری که بیش از 83 میلیون نفر در ایران زندگی می‌کنند، در حالی که در انگلیس 65 میلیون و 105 نفر زندگی می‌کنند.

قدرت اتمی انگلیس قابل به کارگیری است؟

نشنال اینترست تاکید دارد که این آمار به نفع ایران است هرچند تمام قضیه بر اساس این آمار روشن نمی‌شود. نباید فراموش کرد که بریتانیا بمب اتم دارد و ایران فاقد آن است.

نشنال اینترست در ادامه تحلیل خود تاکید دارد که اگرچه انگلیس از بمب اتم برخوردار است اما نمی‌تواند از آنها استفاده کند. چرا که اصولا در جنگهای جدید استفاده از سلاح اتمی توسط سازمان ملل ممنوع شده و وجهه بسیار بد سیاسی دارد. بنابراین، تقریبا می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از بمب اتم توسط انگلیس علیه ایران کان لم یکن است.

جنگ در دریا؛ ایران قدرت برتر دارد

نشنال اینترست تاکید دارد که اگر جنگی بین ایران و انگلیس رخ دهد، بدون شک این جنگ محدود به درگیری نفتکشها و جنگ دریایی در خلیج فارس خواهد بود. این وبگاه در ادامه تاکید دارد که انگلیس و ایران یک بار هم در دهه 80 درگیری محدود دریایی با هم داشتند، اما در آن زمان انگلیس عملا نتوانست جلوی ایران را بگیرد.

نشنال اینترست در ادامه تاکید دارد که مدل نیروی دریایی ایران به نوعی ترکیب مدل روسیه، کره شمالی و نوع پیشرفته بومی ایرانی است و می‌توان آن را در نوع خود بی نظیر دانست. اگرچه ناوهای انگلیسی به لحاظ اندازه بزرگتر هستند اما ایران مجهز به قایقهای تندرویی است که خاص نیروی دریایی ایران بوده و می‌توانند مجهز به موشک شده و با سرعت خود ناوهای عظیم الجثه را از پا دربیاورند.

نیروی دریایی انگلیس در عوض مجهز به کشتی ها، ناوها، ناوهای هواپیما بر و برخی تجهیزات پیشرفته ناوی است و اکنون در شرایط خوبی به سر می‌برد. هر چند می‌توان گفت اکنون در ضعیف ترین دوران خود به سر برده و شبحی از آن دوران با شکوه خود را دارد. به خصوص اینکه انگلیس اکنون تنها یکی دو ناو برای ساپورت کشتی‌ها و نفتکش‌هایش فرستاده است و این نشان می‌دهد که در خلیج فارس، شرایط خوبی ندارد.

نیروی هوایی بریتانیا قدرتمندتر است یا ایران؟

از نظر نشنال اینترست، در هوا، نیروهای مسلح ایران مجهز به هواپیماهای قدیمی آمریکایی به خصوص اف 14 و اف 4 و برخی جنگنده های روسی و به خصوص برخی جنگنده های داخلی مانند "صاعقه" که طرح و نمونه ای مانند اف 5 آمریکا دارند، می‌باشد.

در مقابل، بریتانیا به تازگی جنگنده های اف 35 خود را تحویل گرفته و به آخرین مدل تجهیزات هوایی به روز و دستگاههای راداری پیشرفته الکترونیکی مجهز شده است.

جنگ در خلیج فارس به نفع ایران تمام می‌شود

با این حال، نشنال اینترست معتقد است که چون محل نبرد نه در آبهای انگلیس بلکه 3 هزار مایل دورتر یعنی در خلیج فارس خواهد بود بنابراین، این تجهیزات به سود انگلیس نخواهد بود و با در نظر گرفتن این نکته که درگیری احتمالی محدود به جنگ نفتکشها و نبرد دریایی در خلیج فارس است، برنده جنگ احتمالا ایران خواهد بود.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • محمد رضا
    0

    چرا هی حرف از جنگ میزنید بابا خاورمیانه کاسه خون شده دیگه بس کنید. به چه تحلیل ابکی می گویند ایران برنده می شود تا سلاح هایشان را بفروشند. مردم الان را با مردم زمان انقلاب مقایسه نکنید . برید در بین مردم و خدایی نظرشان را بپرسید 95 درصد مردم خسته و ناامید هستند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      سلام جنگ یعنی ویرانی و نابودی منابع اقتصادی و انسانی ب نفع هیچکس نیست . دنیای امروز دنیای عقلانیت است ن بربریت پا باید از وقوع جنگ جلوگیری شود

    • ایرانی
      0

      الان مسئولین مملکتمون بایدبجادزدیو اختلاص بفکره مردوم باشن اینهمه گرونی فشاره سختی به مردوم اورده همه عقده ای شدن اگرخدایی ناکرده جنگی اتفاق بیوفته مردوم ازفقروبدبختی وعقده ای ک ازگرونی دارن هیچکدوم پا به منطقه جنگی نخواهم گذاشت همینایی هم ک فقط شعارمیدن ماپشت انقلابیم بخدادروغ میگن همه قایم میشن مث موش.اون زمانیکه انقلاب شد مردایه ایرانی سبیل داشتن الان اکثراا سبیل ک هیچ ابروهاروهم میزنن پس این واقعاامیشه مرده جنگ ی تیرشلیک بشه سکته روزده

    • کاربر ناشناس
      0

      خودش کی حمله میکنه؟

    • ایران وطن من
      0

      ما همون جوونای نسل انقلاب هستیم بلکه از اونا هم بااراده تر مستحکم تر

    • ابو مهدی
      0

      سلام ، بخواهیم یا نخواهیم ، این به هم ریختگی های سیاسی و کش مکش های منفعتی است ، ای کاش که اول ریشه ی اختلاسگران در داخل کنده بشه ، دوم اینکه بلاد مسلمین در حال نابود شدنه ، واینکه ما باید جنگ را به داخل اروپا وامریکا بکشیم ، مثلا ونزوئلا ،یا از جدایی بعضی مناطق در انگلیس حمایت بکنیم ، بگذاریم خون اروپا را در بر بگیرد تا دست از ما بردارند ، با کشورهای همسایه هم دست دوستی بدهیم ، به راستی نه به دروغ

  • هادی
    0

    با درود ، من در سال 66 هم کردستان بودم هم در جنوب .ما با دست خالی با جهان جنگیدیم . امروز که همه چی در دست داریم ، انگلیس مدت 4 تا 5 روز میتواند جلوی ارتش ما مقاومت کند ولی روز ششم دگر خبری از انگلیس نخواهد بود برای همیشه .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      انشاالله

  • احمدی
    0

    اگه منطقی فکر کنیم جنگ تبعات بدی برا ایران داره هر کشوری تو خلیج فارس با ایران درگیر بشه زیر ساخت های ایران هدف میگیره .نهایتش ایران چند تا پایگاه خارجی تو خلیج فارس هدف بگیره.تنها دلیلی که با ایران درگیر نشدن تا الان به دلیل اقتصاد کشورهای خریدار نفت از خاورمیانه است و گر نه ترسی از قدرت ایران ندارند .جنگ زمینی هم در کار نیست جمعیت نظامی ایران تاثیر گذار باشه.به هر صورت حکومت باید قدردان این مردم باشه که با این وضع بد اقتصادی فشاری که رو دولت و حکومت از کشورهای دیگه وارد میشه درک میکنن و برا دفاع از کشور بسیج میشن

  • علی
    0

    واقعا فکر کردید الان اگه جنگی بشه مثل جنگ 8 ساله است ؟‌ یه ژ3 بگیریم و بدویم جلو ؟

    نظرات شما -
    • مملی
      0

      من میدونم ما بدبختیم

    • کاربر ناشناس
      0

      هر گز جنگی با انگلیس در نخواهد گرفت.انگلیس در جنگ. عراق هم به امریکا انچنان فرو کرد که ترامپ انزمان از درد زوزه میکشید

  • علی
    0

    جنگ ویرانی دارد .پیروزی ندارد

  • بی نام
    0

    بابا جنگ خوب نیس

  • محمد
    0

    ما پشت کشور عزیزمان ایران ورهبر کبیر ما هستیم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      تا سید علی هست هیچ غلطی نمیتوانند بکنند

    • سارا
      0

      داریم به وضوح میبینیم!!

  • مالک
    0

    سلام اگر روباه پیر هم چو خطایی کند انتقام چندین سال گذشته را انشاءالله ازش خواهیم گرفت

  • انگليس
    0

    أولا جنگ نخواهد شد ،قبلا إعلام كرده اند به هيچ عنوان جنگي نخواهد شد ،دوما براي دوشيدن عربها است ،سوما بدبخت كردن شيعه ومردم ايران

  • حمید
    0

    انگلیس بیا خیلی وقته منتظر شما هستیم خلیج فارس جهنم میکنیم برای انگلیس حتمابیا اگرجرات داری بیامه نداری فقط دارید مثل کفتارپیر زوزه میکشید فهمیدی انگلیس کفتارپیر

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      سلام من از تمامی نظر دهنده گان تشکر می کنیم ولی این حرف درست نیست که حرف دشمنان ملت ایران را بزبان بیاریم زمان هشت سال دفاع مقدس پنج میلیون نفری نبودند میجنگیدن بی انصافی مال بدخواهان این ملت هست نه شما ایرانی شجاع که شجاعت جنگیدن با ظلم وطالم را به دنیای امروزی اموختیید مازمان دفاع مقدس ازشمال تاجنوب وارغرب تاشرق ایران زمین اززن ومرد وجوان پیرش دردفاع شرکت داشتند حتی پیرزنی با نیم کیلو نخود ابگوشتی که کمک جبهه میکرد میجنگید میشه نزدیک به چهل میلیون نفر. یادمان باشد درسته رانت خواری و حرام زاده ها ی داریم ومخصوصا دراین یکی دوسال دولت ناکارامد روحانی سختی زیادی به این ملت شجاع ودردنیا نمونه ووطن پرست واردکرد اینهم یکی از فکرهای الغای به بیشترین دولتمردان ما ازغرب بود ولی با همت همین شماها موفق نمیشوند .ما وشماها ایرانی هستیم درسته درفشار مبعشتی هستیم اونهم ازبعضی از دولت مردانمان وببشترین تولیدکندگان وتعدادی ازتجار مان سختی وارد کردن انشاءالله با وجود رهبر معظم وریاست قضایه رییسی ریشه انها با کمک ملت ایران زده خوادشد و انگلیس آمریکا سگ کی باشند بخواهند باماها بجنگند این را میدانند با داشتن ملت شجاع ودرراس ارتش وسپاه دوبازی قوی ملت ورهبری بجهای ساحل نشین جنوب باغلاب ماهی گیری بجای ماهی حناره سربازان انگلیس آمریکای به قلابشان گیرمیکند آمریکا و انگلیس برای کشورهای ترسو مثل دولتهای عربی بحساب میآیند نه پیش ملت ایرانی ایرانیان .حالا که نزدیک به نودملیون ایرانی هستیم.بافرماندهی رهبرمعظم خیلح فارس وازهرنقطه ای قصد گناه بد داشته باشند گورستان واقعی سربازان وافسران سوپاپها وکشتیهای انها میکنیم خدا نگهدارتان مرا عفو فرماید مرگ برامریکا اسرائیل وانگلیس عربهای مرتجع وعده ای خاین که برای وعده زندگی جندساله در آن سوی مرزها خیانت به مردمشان میکنند وطبل تفرقه میزنند وبجهایشان پیشاپیش چشم آبی وموبور شدند خبرنداشتند خانمهابشان زودتر قبولی گرفتند مرگ برانها ..ببخشید زیاد پرخرفی کردم عذرخواهی میکنم

  • علی ضیای
    0

    برید آمار سربازارو تو پادگان بگیرید هیچکس خدمت نمیره خخخ گلاب به روتون عده ای پول بگیر خایمال که فقط ععداااا دارن جوانارو بدبخت کردین بابای فعلانیا تو کاررن فقیر نشینا بیکارن انقد ظلم کردین به این ملت که جنگم بیوفته خدا میدونه چه اتفاقی میوفته متاسفم

  • علی
    0

    من امار گرفتم بین دوستام 99 درصد گفتن جنگ بشه میزنن میرن خارج از کشور اون یک درصد هم یکی گفت مجبورم بمونم تو خونه واسه زن و بچم روزی تامین کنم والا ااا شما تنها ترین حکومت تاریخ خواهید بودو شما بسیار زیان کار خواهید بود نفرت عجیبی دارن ازتون مردم ایران

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      تو فکر خودت باشه از اینکه مردم پای نظام باشن یا نباشن به خودشون مربوطه

  • arman
    0

    از نظر قدرت نظامی فکر نمیکنم انگلیس به اندازه ایران باشه. اما مطمئنم مردم همدلی و یکرنگی زمان جنگ ایران و عراق را نخواهند داشت . چون مسئولین خلف وعده کردن . یا بهتر بگم خیانت کردن .

  • Behnam
    0

    روی مردم حساب باز نکنید این جنگ حکومت ایران با بقیه هست زمانی مردم پشتیبان حکومت میشه که رفاه و آسایش مردم روتامین کنند حکومت الکی دشمن تراشی میکنه نه تحریمی بود نه تنشی الکی پشت تریبون نماز جمعه مرگ بر فلان گفتیم درحالی که از نظر جغرافیایی کلی باهاشون فاصله داریم وقتی کسی رو تهدید کنید یعنی تنتون واسه دردسر میخاره نگاه نکنید اوایل انقلاب مردم پشت حکومت بود الان از اون خبرا نیست مردم شب و روز میکنند تا از شر بانی این همه مصیبت راحت بشن

  • عام
    0

    انگلیس

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام جنگ بشه صرف نظر از ناراحتی هامون از حاکمان تا پای جان مثل نسل گذشته مون برای ایران عزیز می جنگیم لطفا اگر آماری هم میدید از طرف خودتون باشه نه از طرف همه مردم.

  • مرگ بر روباه پیر انگلیسی ما توی دهنش میزنیم ما فداییان رهبریم
    0

    مرگ بر انگلیسهای مکار ضد بشر همدست صهیونیست وترامپ بی خاصیت

  • محمد
    0

    اگرجنگی دربگیردبیرتانیا در خلیج فارس مدفون خواهدشددیگرزمان مصدق نیست دوره فرق کر ه و اسلام در ایران حا کم است انگلستان را بیاری خداوند برای همیشه در تنگه هرمزدفن خواهم کروامیدواریم جنگی نشوداگربشودچه خواهدشد

  • جواد
    0

    جنگ به ضرر هرکشوری است . اما انگلیس اگه خطایی کنه با خاک یکسان خواهد شد همون جور که جواب نفتکش رو ایران داد موشک هم جواب موشک خواهد شد ان شااله که چنین اتفاقی نیفته هرگز به یاری حق

  • دانیال
    0

    درسته جنگ خیلی بده ولی اگه جنگ شد ایشالله جوری دم روباهو میگیریم که دیگه این طرفا نیاد یکم تاریخ بخونین بدونین انگلیسی ها چه به سرمون اوردن الان وقت انتقامه دیگه زمون قاجار نیس درسته وضع مردم خیلی بده ولی هنوزم پشت ایرانمون هستیم

  • اصغر
    0

    سلام. انگلیس که عددی نیست اگر آمریکا و اسرائیل هم باشند هیچ غلطی نمی توان بکند تا شیر بچه های این وطن هستند. یا علی

  • جانباز
    0

    آلمان هیتلری هیچی نداشت تا کجا رفت؟وسرانجام؟

  • تشکری
    0

    مابادستخالی بقیر سوری هاکه بماکمک می کردن ما با۳۸ کشور جنگیدیم هواپیماهای آواکس ماخریدبودیم آمریکاخائن داد ب این وهابیهای خون خوار ب صدام گرامی دادن آخر ازمسئولین خائن استفادکردن کدام کشور بی شرف اروپائی بمب شیمیایی ب صدام که ندادن چه قلطی کردن خلیج فارس مهل دفن سربازان انگلیس هست ب توفیق امام زمان

  • ناشناس
    0

    ما از هکومت رازی نیستیم ولی نمی زاریم سربازان انگلیسی بیان در خانه مان در بزنن توکه میگی مردم نمیرن ازترف خودت نزر بده نه ازترف مردم ب خدا نان ندارم بخورم پول قبضام مونده ولی گفتم نمی خوام سرباز انگلیسی درهیاتم را بزنن مرگ برآمریکا وانگلیس

  • ناشناس
    0

    شماها برای خودتان که بچه چشم آبی وبا موهای زرد دوست دارین نزربدین کسانی که اون جنگرا ادره کردن هالا بانارازی بودن ازاین مسئولین خائن همان هاهستن هرچن که پیرشدن هرکدام ۳و۴تاپسردارن اگر امام زمان دستن درکارنبود شب دراز بود آمریکا میامد

  • ناشناس
    0

    جنگ نمبشه اگرم بشه هرکی بچه چشم آبی وموی زرد میخواد نمیرجنگ نگین ۹۹ درصد یکی میگه ۹۵درصد ۸سالجنگ را ۵ملیون ایرانی اداره کردن هالا همان ها هرکدام شان چن تا پسردارن اوزمان هم یک اده میخندیدن هالا همانها دارن کشورا میچاپن فقد ازجانب خودتان نزربدین

    نظرات شما -
    • سارا
      0

      شما اول نوشتن رایادبگیرید بعد نظرات توهین آمیز اونم چندتا چندتا بدهید....

  • ناشناس
    0

    کسانی که میگن مثل اوزمان نیست یازدانقلاب ویا ازاین ولدزناهای پول دارهست براشان فرق ندارد شکل بچها شان چه شکلی باشد

  • نگین
    0

    چرا می خواهیم ثابت کنیم همه کشورها بد بختو و بیچارن فقط ایرانه که همه چیزش گلو بلبله و عالیه باد کردن هم حدی داره چرا در ایران اختلاس دزدی رانت خواری باج دهی و یک مشت کاسه لیس احمق دور هم جمع شدن و مردم را در رنج و تعب انداختند اول انقلاب مردم را همراه خودشون داشتند الان انقدر مردم رو خوار و ذلیل کردید حاضر نیستند حتی برای وطنی که شمالش به دست روس جنایتکار دادند و فردا پس فردا جنوب را می بخشند به انگلیس و حزایرم به عربها کشوری نمی ماند گر چه خود حضرات گفتن وطن معنی ندارد اگر همه او را هم از دست دادیم مهم اون ایدلوژی احمقانه است جنگ به نفع هیچ کس نیست و سالها مانند هر انقلابی پس رفت پیدا می کنیم ان چنانکه شاهد ان هستیم

  • رضا
    0

    نیرو دریایی انگلستان یکی از قوی ترین ارتش های نیروی دریایی است

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اگه حکومت به مردم میرسید و معیشت مردم درست میشد ایران میشد امپراطور واقعی

    • کاربر ناشناس
      0

      مثلا که چی؟؟؟نیروی دریایی آرژانتین را درهم کوبید .

    • مه
      0

      آره ولی از در عقب

    • علیرضا جلیل حسین زاده
      0

      آقای Jack Straw وزیر امور خارجه انگلیس جدیدا کتابی نوشته بنام English Job که در آن راجع به عمل کرد ۲۰۰ سال گذشته روباه پیر و قحطی جنگ جهانی اول وکلا جفایی که در حق مردم غیور ایران زمین بواسطه انگلیس شده است نکات بسیاری را ذکر کرده حال باید ببینیم هدف فعلی ایشان از نگارش این کتاب چه بوده ولی بعنوان یک مسلمان می دانیم که بخشی از توبه اقرار به گناه است ولی امروز بطور علنی بناچار بدلیل فاصله گرفتن از اروپا و Brexit به سیاست آمریکا نزدیک شده است مصداق توبه گرگ مرگ است را یادآور می شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها