واکنش رئیس اداره میراث فرهنگی طرقبه شاندیز به دریافت هزینه ورودی به روستاها

رئیس اداره میراث فرهنگی طرقبه شاندیز گفت: مبالغی که در روستاها از گردشگر اخذ می‌شود اگر صرف ارائه خدماتی شود، اقدامی مناسب در جهت ارائه خدمت به گردشگر است در غیر این‌صورت صد‌در‌صد باعث اسباب نارضایتی گردشگران می‌شود.

واکنش رئیس اداره میراث فرهنگی طرقبه شاندیز به دریافت هزینه ورودی به روستاها

به گزارش مشهد فوری ،علی‌اکبراحمد‌زاده در رابطه با تاثیرات و تبعات دریافت وجه در ورودی‌ روستاهای هدف گردشگری طرقبه بیان کرد: این مبالغی که در روستاها از گردشگر اخذ می‌شود اگر واقعا صرف ارائه خدماتی که گفته شده همچون دفع زباله و ساخت سرویس بهداشتی و استراحتگاه برای گردشگران شود، اقدامی مناسب در جهت ارائه خدمت به گردشگر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری طرقبه شاندیز متذکر شد: اما اگر این هزینه‌ها در کانال درست مدیریت و سامان دهی نشود، صد‌در‌صد باعث اسباب نارضایتی گردشگران می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که ما در اداره میراث فرهنگی برای سامان‌دهی به وضعیت گردشگری تا چند روز دیگر انجام می‌دهیم بحث تربیت لیدر و راهنمایان محلی است.

احمد‌زاده در توضیح این طرح بیان کرد: یکی از موارد دیگری که می‌توان از محل اخذ وجوهات از گردشگران انجام داد بحث ساماندهی، تربیت، ایجاد کار و اشتغال برای جوانان این روستاها است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری طرقبه شاندیز ادامه داد: جوانان این روستاها با شرکت در کلاس‌های آموزشی زیر نظر میراث فرهنگی و فراگیری اطلاعات و آموزش‌های لازم در بحث لیدر و راهنمای گردشگر می‌توانند بعد از اتمام دوره آموزشی در ورودی‌های روستاها و همراه با کارت حاوی مشخصات به عنوان لیدر و راهنما در ایامی که حضور گردشگر در این روستا‌ها زیاد است، حاضر شوند و راهنمایی و اطلاعات لازم را از روستا و مکان‌های دیدنی آن در اختیار گردشگر بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: با این کار هم برای جوانان اشتغال ایجاد می‌شود و هم رضایت گردشگران از جهت هزینه‌هایی که در ورودی روستا‌ها متقبل می‌شوند تامین می‌شود.

احمد‌زاده تصریح کرد: در همین خصوص ما در اداره میراث فرهنگی تا چند روز آینده، دوره‌های آموزشی خود را جهت آموزش لیدر و راهنما به صورت حرفه‌ای برای روستاهای هدف گردشگری طرقبه و شاندیز آغاز می‌کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری طرقبه شاندیز ادامه داد: در این طرح تعدادی جوان به صورت قانونی، خدمات به گردشگران ارائه می‌کنند و بر اساس سیستم قانونی و اداری خیلی خوب است، یک قسمت از مبلغی که در ورودی این روستاها از گردشگران جمع‌آوری می‌شود در این بحث و جهت هزینه خدماتی که این جوانان ارائه می‌کنند به آنها اختصاص یابد.

احمد‌زاده یادآور شد : ثبت‌نام‌ها از جوانان روستاها شروع شده است و بعد به حد نصاب رسیدن آن دوره‌های آموزشی از چند روز دیگر آغاز می‌شود.

منبع: فارس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها