نماینده مردم سنقر در مجلس: جهاد دانشگاهی در کشور مظلوم و تا حدودی گمنام باقی مانده است

نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به توانمندی‌های بسیار جهاد دانشگاهی، گفت: با وجود دستاوردهای عظیم و ارزشمند این نهاد، جهاد دانشگاهی در کشور مظلوم و تا حدودی گمنام باقی مانده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس: جهاد دانشگاهی در کشور مظلوم و تا حدودی گمنام باقی مانده است

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در آستانه سالروز تشکیل جهاددانشگاهی (۱۶ مرداد) با اشاره به وضعیت اقتصادی و شرایط تحریم کشور، گفت: امروز بیش از هر زمان به استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تکیه بر استعداد جوانان خود نیازمندیم.

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و افزود: دولت باید به این واقعیت برسد که چشم داشتن به خارج از مرزهای کشور ما را به جایی نمی‌رساند و تنها راه برون رفت از این وضعیت خودکفاشدن و رونق تولید داخلی است.

حسینی کیا از جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد خودکفا و خودساخته یاد کرد و افزود: این نهاد، به معنای واقعی به ارزش و اهمیت استفاده از توان داخل و ظرفیت جوانان نخبه پی برده و در این چند دهه بعد از انقلاب، عملکرد این نهاد انقلابی، کشور را از بسیاری وابستگی‌ها رهایی داده و امروز در بسیاری حوزه‌های علمی حرف برای گفتن دارد.

وی از مرکز رویان به عنوان برند جهاد دانشگاهی یاد کرد و افزود: جهاددانشگاهی به واسطه داشتن این مرکز امروزه در حوزه پزشکی حرف برای گفتن دارد، فعالیت جهاد دانشگاهی در عرصه صنعت هم قابل تقدیر است و می‌توان از ظرفیت این نهاد در خودکفایی بسیاری حوزه‌ها استفاده کرد.

این نماینده مجلس رسالت جهاد دانشگاهی در شرایط تحریم را ورود به عرصه دانش‌های ناشناخته عنوان کرد و افزود: این نهاد با توجه به ظرفیتی که دارد باید در حوزه‌هایی که پیش از این کسی ورود نکرده وارد شود و دانش علمی و فنی این حوزه‌ها و صنایع ناشناخته را به دست آورد.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی جهاد دانشگاهی رسالتی عظیم بر دوش خود دارد و باید بتواند در حوزه علمی و کسب فناوری‌های نوین و دانش فنی به کمک کشور بیاید که تاکنون نیز چنین بوده است.

نماینده سنقر و کلیایی بر لزوم ورود جهاد دانشگاهی به حوزه خودروسازی نیز به عنوان یکی از صنایع مهم کشور تاکید کرد و افزود: در ساخت بسیاری قطعات نیازمند دانش فنی هستیم و این نهاد می‌تواند در این زمینه به کمک بیاید.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه بر حمایت همه جانبه دولت و نمایندگان از این نهاد انقلابی تاکید کرد و افزود: استفاده و حمایت از توان داخل تنها راه برون رفت از شرایط فعلی است و اگر چند سالی که فرصت‌های کشور را به خاطر مذاکرات با کشورهای خارجی از دست دادیم را صرف کمک به نهادهای مقدسی مانند جهاددانشگاهی می‌کردیم، اکنون به خیلی جاها رسیده بودیم و از خیلی واردات بی نیاز شده بودیم.

حسینی کیا از جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد مظلوم و گمنام یاد کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از مدیران شناخت اندکی از جهاد دانشگاهی و فعالیت‌های آن دارند و ضروری است توانمندیهای این نهاد بهتر به جامعه شناسانده شود.

وی افزود: این نهاد باید بتواند خدمات خود را به نحو مؤثری به جامعه معرفی کرده و ارتباط خوبی با مدیران برقرار کند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس در پایان با تاکید بر حمایت همه جانبه مجمع نمایندگان از سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: از هیچ کوششی برای کمک به این نهاد دریغ نخواهیم کرد و تمام توانمان را برای ایجاد فضای بهتر فعالیت برای شرکت‌های دانش بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان به کار خواهیم بست.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها