عضو کمیسیون برنامه و بودجه: بانک‌ها در پرداخت وام به سیل‌زدگان تسریع کنند/ مجلس پیگیری می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کوتاهی بانک‌ها در پرداخت وام به سیل‌زدگان قابل قبول نیست و باید هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه: بانک‌ها در پرداخت وام به سیل‌زدگان تسریع کنند/ مجلس پیگیری می‌کند

مهرداد لاهوتی درباره علت تعلل بانک‌ها در پرداخت وام به سیل زدگان، اظهار داشت: کوتاهی بانک‌ها در این زمینه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: در این باره زمزمه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه بانک‌ها به علت کمبود نقدینگی وام سیل‌زدگان را پرداخت نکرده‌اند که این توجیه هم قابل پذیرش نیست و بانک‌ها ملزم هستند که هر چه سریعتر پرداخت وام به سیل‌زدگان را در دستور کار خود قرار دهند.

لاهوتی بیان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی به طور جدی پیگیر این قضیه هستیم و با هر بانکی که در اعطای وام به سیل‌زدگان تعلل کند، از طریق وزیر اقتصاد و امور دارایی برخورد خواهیم کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس متذکر شد: ما در قانون همه بانک‌ها و موسسات اعتباری را مکلف کردیم که در مدت سه سال اموال منقول و غیرمنقول مازاد و سهام تحت تملک خود را در بنگاه‌هایی که فعالیت غیربانکی دارند، واگذار کنند اما بانک‌ها در اجرای این قانون تعلل کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری اموال مازاد بانک‌ها نتایج بسیار خوبی دارد از جمله آنکه منجر به خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری و تمرکز آنان بر فعالیت بانکداری می‌شود و در تسهیل فرآیند اعطای وام به مردم هم تاثیرگذار است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها