حداد عادل: دوتابعیتی‌های بخش خصوصی می‌توانند سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی باشند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا برجسته کردن تابعیت دوگانه فعالان بخش خصوصی، تضعیف اقتصاد کشور گفت: به نظر بنده برای آنکه در این خصوص جنجال به پا نشود باید از قانون متابعت کرد.

حداد عادل: دوتابعیتی‌های بخش خصوصی می‌توانند سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی باشند

موضوع"دوتابعیتی" از جمله موضوعات داغی است که این روزها بر سر زبان ها افتاده است. هرچند که طبق قوانین عموما واژه"دو تابعیتی" در خصوص مقامات حاکمیتی و دولتی محل سوال است. ولی به طور معناداری علاقه مند هستند تا پای بخش خصوصی را نیز به این عرصه بکشانند.

بر هیچ کس پنهان نیست که در دوران جنگ اقتصادی و تحریم اولا بخش خصوصی در خط مقدم مبارزه قرار دارد و ثانیا چند تابعیتی بودن مزیتی است که در دور زدن تحریم‌ها کمک حال اقتصاد کشور است.

در این باره دکتر حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا برجسته کردن تابعیت دوگانه فعالان بخش خصوصی، تضعیف اقتصاد کشور و هراسان کردن بخش خصوصی در شرایط حساس کنونی نیست، گفت: به نظر بنده برای آنکه در این خصوصجنجال به پا نشود باید از قانون متابعت کرد

وی گفت: باید از مجلس این سوال بشود آیا مراد غیردولتی‌ها نیز بودند یا خیر؟

حداد عادل ادامه داد: راه حل این است که اشخاص اظهار نظر نکنند و افرادی که مسئولیت دارند در تفسیر قانون اظهار نظر نمایند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی که دارای تابعیت دوگانه هستند، در دوران تحریم ها می توانند سربازان صف اول جنگ اقتصادی باشند، گفت: اگر قبل از آنکه مجلس قانون دو تابعیتی ها را تصویب می‌کرد از من راجع به به دو تابعیتی های بخش خصوصی سوال می پرسیدید، قطعاً به این سوال پاسخ می دادم اما هم اکنون که مجلس آن را تصویب کرده است بهتر است به قانون احترام بگذاریم.

منبع: خط بازار

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ذوالقرنین
    0

    احتمالا خاوری هم میشه سردار جنگ اقتصادی

  • ع.ف
    0

    بله توبخش دولتی گل کاشتن برن خصوصی رو هم آباد کنند. واقعا شماها به اصطلاح رجال سیاسی مغزتان منجمد هست. دوتابعیتی تو ایران یعنی وطنفروش. چراکه ثابت کردند‌. حتما از قوم و خویش هات دوتابعیتی تشریف دارند.

  • کاربر ناشناس
    0

    هر شخصی در این رابطه نظر منفی،دارد جای سوال دارد ولی یک راه حل دارد اگر در راس کار است میتواند ما خود و فرزندان و بستگانش را باطل کند !!!! البته اگر دلش بیاید

  • کاربر ناشناس
    0

    مگر دو تابعیتی هم در کارهای مدیریتی مهم داریم ؟ مگر اصلا میشود؟ چون در خارج از کشور اصلا به این افراد اجازه ورود در پستهای مهم نمیدهند.

  • كاربر
    0

    حتما ريگي به كفشت است

  • فرهاد
    0

    اخ اخ اخ بازم تبصره دوباره پای یه عده امد وسط وای که هر چی قانون نوشته میشه فقط به ضرر مر دم بدبخت بیچاره است پیشنهاد میکنم سریال هیولا را ببینید

  • محمد
    0

    قرار است ما جلو دو تابعیتی ها بگیریم تا در. جاهای کلیدی کشور نباشند تا خاوری ها بوجود نیایند

  • احد
    0

    جناب حداد نا عادل داماد شما دراین خط مقدم درجه سرداری دارد وای که هر گندی هرجا هست پای امثال شما حتما درمیان است

  • عبد الله
    0

    تو را به خدا اظهار نظر نکنید ، مثل این در ایران در جاهای دیگر از قانون تبعیت نمیشه . جناب حداد لطفا .....

  • محمد
    0

    واقعا چرا باید افراد ایرانی داری مقام تابعیتی غیر از کشور خودشان را بخواهند ؟!!! و این چه حسی می تواند به آنها بدهد! ایا افتخار ؟ آیا امنیت؟ تازه تعدادشان روز به روز بیشتر میشود؟ طیف وسیعی که خودشان اینجا مشغول هستند فرزندانشان در خارج تحصیل و زندگی میکنند!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها