راه‌اندازی قطار گردشکری تهران-آنکارا و تهران-عراق در آینده‌ای نزدیک

معاون مسافربری شرکت راه آ‌هن ایران گفت: به زودی برای جذب گردشگر قطار گردشگری تهران – آنکارا و تهران – عراق را راه اندازی خواهیم کرد.

راه‌اندازی قطار گردشکری تهران-آنکارا و تهران-عراق در آینده‌ای نزدیک

حسن موسوی معاون مسافربری شرکت راه آ‌هن ایران ، با بیان اینکه طی رایزنی‌هایی که با کشور ترکیه انجام شده است به زودی قطار گردشگری مسیر تهران تا آنکارا را راه‌اندازی خواهیم کرد، گفت: در این مسیر گردشگری، قطار تفریحی آنکارا مسیر‌های اصفهان، مشهد و شیراز را طی کرده و مجددا مسافران را به کشور خود باز می‌گرداند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی قطار گردشگری با کشور عراق را هم در دستور کار خود قرار داده‌ایم گفت: یکی از شرکت‌های حمل و نقلی طی رایزنی‌هایی که با اورژانس‌ها را داشته قصد دارد قطار گردشگری و زیارتی را راه‌اندازی کند و مسافران عراقی را به شهر‌های زیارتی از جمله قم و مشهد ببرد.

معاون مسافربری شرکت راه‌آ‌هن اظهار کرد: به زودی با نهایی شدن این قطار‌های گردشگری جزئیات آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

موسوی با اشاره به برنامه‌های شرکت راه‌آهن و ایجاد قطار‌های ترکیبی همانند سال گذشته برای مسافران راهپیمایی اربعین هم اشاره کرد و گفت: طی برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته همانند سال گذشته قطار مسافربری برای مسیر راهپیمایی اربعین در نظر گرفته‌ایم که جزئیات آن در آینده نزدیک اعلام می‌َشود.

وی توضیح داد: برای قطار تهران - آنکارا یک روز در هفته قطار در نظر گرفته شده است که طول مدت زمان این زمان ۶۰ ساعت همراه با انجام امورات گمرکی و مرزی است.

معاون مسافربری شرکت راه‌آ‌هن کشور بیان کرد: مدت زمان مسیر حرکتی قطار تهران - وان هم ۲۰ ساعت است که این مدت زمان با توجه به انجام تعداد امورات گمرکی و مرزی در نظر گرفته شده است.


موسوی افزود: قطار تهران - آنکارا شانزدهم مرداد راه اندازی می شود و پیش فروش بلیط آن از چند روز گذشته آغاز شده است. خوشبختانه تا به امروز استقبال مسافران از این مسیر بسیاری خوب بوده است.

وی بیان کرد: قیمت بلیط قطار تهران آنکارا ۴۳ یورو یعنی ۵۸۵ هزار تومان است که بر اساس مقررات بین‌المللی، شرکت‌های حمل و نقل ریلی می‌توانند تخفیفاتی را برای این مسیر به مسافران ارائه دهند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها