لیگ قهرمانان؛ لطفا زودتر شروع شو

جذاب ترین و پر چالش ترین رقابت باشگاهی در سطح فوتبال اروپا و حتی دنیا چند ماه دیگر و پس از شروع لیگ های داخلی کلید می خورد و آن رقابتی نیست جز لیگ قهرمانان اروپا.

لیگ قهرمانان؛ لطفا زودتر شروع شو

رقابتی که با وجود اینکه هر سال تکرار میشود اما نه تنها برای فوتبال دوستان تکراری نمی شود بلکه هر سال نسبت به سال قبل به شور و جذابیت آن اضافه می شود و این دلیلی ندارد به جز "معجزه ی فوتبال"

امسال لیگ قهرمانان اروپا تیم های مدعی و تشنه ی قهرمانی زیادی در خود میبیند که در این جا به تحلیل برخی از آنان میپردازیم

۱-لیورپول

مدافع عنوان قهرمانی را با یورگن کلوب همیشه جذاب و پر شور و با آن سبک بازی جذابش میتوان یکی از مدعیان جدی کسب این جام و دفاع از عنوان قهرمانی خود دانست؛ لیورپول فعالیت عظیمی در نقل و انتقالات تابستانی چه در فروش چه در خرید نداشته و تمام شاکله ی تیم خود را حفظ کرده است.

۲- منچسترسیتی

پپ گواردیولا امسال بیش از هرکسی تشنه ی کسب این جام است؛ این مربی صاحب سبک به دنبال اثبات این است که روش کسب لیگ قهرمانان را فراموش نکرده و می خواهد سیتی را بعد از بارسلونا به دومین تیم فاتح این جام تحت هدایت خود تبدیل کند کاری که با بایرن موفق به انجام آن نشد.
سیتی نیز در فصل نقل و انتقالات بیشتر به دنبال حفظ شاکله ی خود بود هر چند جدایی لروی سانه طی روز های آینده قریب الوقوع به نظر می رسد.

۳- تاتنهام

نایب قهرمان فصل گذشته ی این رقابت ها به همگان نشان داد برای موفقیت در این جام بیش از هر چیز ثبات و امید به زنده ماندن تا لحظه ی آخر اهمیت دارد؛
پوچتینو و تیمش امسال هم به غیر از خرید اندومبله از لیون و فروش تریپیه به اتلتیکو مادرید لحظات آرامی در نقل و انتقالات سپری کردند هر چند بسیاری اریکسن را نیز جدا شده ی قطعی این تیم طی روز های آینده می دانند.

۴-رئال مادرید

شاید بسیاری بعد از دیدن بازی های پیش فصل آوردن نام رئال مادرید را در این لیست نوعی رویا پردازی تلقی کنند اما در مورد رئال با همه ی این فراز و نشیب ها باید توجه داشت این تیم و سرمربیش زیدان متخصص کسب این جام محسوب می شوند و اینکه بازی های پیش فصل را هم نمی توان معیار مناسبی برای قضاوت یک تیم دانست.
رئال مادرید اما فصل شلوغی در تابستان سپری کرد آن ها بازیکنانی نظیر هازارد، یوویچ، مندی، میلیتائو را خریداری کردند و بازیکنانی نظیر سبایوس، یورنته را به فروش رساندند. در ضمن جدایی بیل و خرید پوگبا یا فن دبیک نیز در روز های آینده برای این تیم قریب الوقوع به نظر می رسد.

۵- بارسلونا

شاید بارسلونای امسال را بتوان مدعی اول قهرمانی عنوان کرد، تیمی که بعد از ۲ سال حذف تلخ در این رقابت ها به دنبال جبران مافات و کسب قهرمانی ششم است. بزرگترین صید نقل و انتقالاتی امسال بارسا را می توان گریزمن نامید هر چند بسیاری نیمار را نیز دومین خرید بزرگ بارسا در این تابستان می دانند.

۶-یوونتوس

بانوی پیر امسال پس از سال ها با مربی غیر از آلگری پا به این رقابت ها میگذارد؛ ساری که هدایت این تیم را بر عهده گرفته شاید امسال حتی در سری آ نیز با وجود اینتر کونته راه ساده ای را در پیش ندارند؛رونالدو و یارانش امیدوارند با اضافه شدن بازیکنانی همچون رمزی، ربیوت و دلیخت اولین جام لیگ قهرمانان را به بوفون دروازه بان افسانه ای بانوی پیر که به تازگی از پاری سن ژرمن به این تیم بازگشته هدیه کنند؛ همچنین در مورد یووه جدایی دیبالا و معاوضه با لوکاکوی منچستر، فروش کانسلو به سیتی و مویس کین به اورتون نزدیک به نظر می رسد.

۷-بایرن مونیخ
بایرن، امسال هم با کواچ پا به این رقابت ها میگذارد، تیمی که پس از سال ها زوج جذاب خود ریبری و روبن را در کنار خود نمی بیند و مثل همیشه یکی از مدعیان پر و پا قرص این رقابت ها محسوب می شود.
در مورد مهم ترین نقل و انتقالات امسال بایرن می توان به خرید لوکاس هرناندز، جدایی خامس رودریگز و جذب احتمالی لروی سانه اشاره کرد.

۸-پاری سن ژرمن
پاریس این تیم متمول فرانسوی که هنوز رویای اولین قهرمانی این رقابت ها را در سر می پروراند امسال را بر خلاف سال های گذشته در نقل و انتقالات آرام سپری کرد و به این باور دارد که بتواند با ثبات با توخل جوان و با تکیه بر ستاره هایش بالاخره این جام بزرگ را کسب کند.
جذب آندر هررا، جدایی دنی آلوز و فروش احتمالی نیمار نکات مهم نقل و انتقالاتی ناصر الخلیفی و تیمش محسوب می شود.

۹- سایر تیم ها
این کارناوال فوتبالی جذاب طی سال های اخیر کم اتفاق عجیب و پدیده ی جذاب در خود ندیده است؛در سال های اخیر به تیم هایی همچون پورتوی مورینیو، دورتموند کلوب، اتلتیکوی سیمئونه، موناکوی ژاردیم، ،رم دی فرانچسکو،آژاکس تن هاگ و ... می توان اشاره کرد که گوی سبقت را از حریفان بزرگ خود ربودند و به مراحل پایانی این جام و حتی قهرمانی دست یافتند.
امسال نیز به تیم هایی از جمله اتلتیکو مادرید، اینتر،دورتموندو چلسی به عنوان سورپرایز و مدعی غیر منتظره ی قهرمانی می توان اشاره کرد.
به هر حال در این روزهای بی فوتبالی عاشقان فوتبال بیش از هر لحظه ی دیگر برای شروع این جشن جذاب فوتبال لحظه شماری میکنند تا ببینند چه کسی جام قهرمانی مهم ترین رویداد باشگاهی اروپا و حتی جهان را در ورزشگاه آتاترک استانبول بالای سر می برد.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها