جزئیاتی از دیدار رئیس‌دفتر روحانی با رجب طیب اردوغان در ترکیه

رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار و درباره راه‌های تقویت همکاری‌های دو کشور در همه عرصه‌های مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

جزئیاتی از دیدار رئیس‌دفتر روحانی با رجب طیب اردوغان در ترکیه

محمود واعظی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهوری اسلامی ایران به دولت و ملت ترکیه، تأکید کرد که تهران از گسترش همکاری‌ها با آنکارا در همه عرصه‌ها استقبال می‌کند.

برگزاری دور بعدی اجلاس سران روند آستانه در ترکیه با حضور رؤسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در آینده‌ای نزدیک و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ترکیه در شهریور، از جمله موضوعات و محورهای مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

واعظی و اردوغان در این دیدار بر تلاش برای افزایش حجم روابط تجاری ایران و ترکیه برمبنای هدف‌گذاری رؤسای جمهور دو کشور تأکید کردند.

آخرین تحولات منطقه و همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با هدف تقویت ثبات، امنیت و توسعه منطقه از دیگر محورهای گفت‌وگوی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و رئیس‌جمهور ترکیه بود.

راه‌های توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی تهران و آنکارا، روز جمعه در نشست مشترک رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران و وزیران انرژی و منابع طبیعی و دارایی و خزانه‌داری ترکیه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

محمود واعظی و «فاتح دونمز» وزیر انرژی و منابع طبیعی و «برات آلبایراک» وزیر دارایی و خزانه‌داری ترکیه پس از بحث درباره راه‌های توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور، موافقت کردند که کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ترکیه در آینده‌ای نزدیک برگزار شود.

همچنین در این دیدار درباره عملیاتی و کارآمدتر کردن کمیسیون مشترک همکاری‌ها بحث و تبادل نظر شد.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها