سرکرده القاعده در شرایط وخیم جسمانی به سر می‌برد

منابعی در آمریکا مدعی شدند که «ایمن الظواهری» از ناراحتی قلبی رنج می‌برد و در اینکه وی بتواند برای سالیان طولانی سرکردگی القاعده را بر عهده داشته باشد، تردید وجود دارد.

سرکرده القاعده در شرایط وخیم جسمانی به سر می‌برد

شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از فردی که او را یک مقام بلندپایه در زمینه مبارزه با تروریسم توصیف کرد، مدعی شد که اطلاعاتی از بیماری قلبی «ایمن الظواهری» سرکرده سازمان تروریستی القاعده در دست است.

او به سی ان ان گفت که اطلاعات موجود نشان می‌دهد که ایمن الظواهری به یک بیماری خطرناکی مبتلا است؛ با این وجود او افزود که تأکید بر خطرناک بودن وضعیت جسمانی الظواهری و تأثیرش بر طول عمر او دشوار است.

به گفته وی احتمال ابتلای الظواهری به یک بیماری خطرناک، شک و تردیدها در خصوص امکان رهبری القاعده برای سالیان دراز از سوی او را افزایش داده است.

ادعای این مقام (به احتمال زیاد آمریکایی) در حالی است که ایمن الظواهری به طور مستمر در ویدئوهایی که آخرین آن در ماه گذشته منتشر شد، ظاهر شده و هیچ علائمی در خصوص شرایط وخیم جسمانی او مشاهده نشده است. با این حال موضوع شرایط جسمانی او در گزارش نماینده ویژه سازمان ملل برای شورای امنیت نیز آمده است.

پیش از این پیش‌بینی می‌شد که «حمزه بن لادن» پسر «اسامه بن لادن» رهبری القاعده را در دست بگیرد اما یک مسئول آمریکایی روز چهارشنبه گذشته به سی ان ان گفت که او مرده است. او بدون اینکه توضیح بیشتری بدهد گفت که آمریکا در مرگ «حمزه بن لادن» نقش داشته است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشته است که پسر بن لادن در عملیاتی دو سال گذشته به قتل رسیده است.

به نوشته سی ان ان، کارشناسان مبارزه با تروریسم معتقدند که «ابو محمد المصری» و «سیف العدل» که هر دو تابعیت مصر را دارند، به احتمال زیاد جانشینی «ایمن الظواهری» را پس از مرگ وی بر عهده بگیرند.

منبع: العالم

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یاسر
    0

    انشاالله این هم مثل بقیه ادمکشها این همه مردم بی گناه رو کشتن سقط میشه از دستش راحت میشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها