مسعود سلطانی فر:

با فدراسیون فوتبال رابطه خوبی داریم / برخی به دنبال خود تعلیقی داخلی هستند

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما با همه فدراسیون‌ها رابطه خوبی داریم و با فدراسیون فوتبال هم بهترین تعامل را داریم.

با فدراسیون فوتبال رابطه خوبی داریم / برخی به دنبال خود تعلیقی داخلی هستند

مسعود سلطانی‌فر در گفتگو با برنامه مردم و ورزش درباره اینکه وزارت ورزش و جوانان تا چه حد در مسائل فدراسیوان‌ها دخالت می‌کند به استقلال فدراسیون‌ها احترام می‌گذارد یا خیر، گفت: در اساسنامه فدراسیون‌ها ترکیب اعضای مجمع مشخص‌شده است. رویکرد ما استقلال مجامع است و به آن‌هم احترام می‌گذاریم. حتی ممکن است یک نفر انتخاب شود که مدنظر وزارت ورزش نباشد، اما رأی اعضای مجمع محترم است و ما هم در آن دخالت نمی‌کنیم.

وزیر ورزش با اشاره به اینکه وزارت ورزش انتخابات را هدایت نمی‌کند، اظهار کرد: ما هیچ‌وقت به دنبال مهندسی و هدایت انتخابات نبوده‌ایم. در وزارت ورزش صلاحیت حرفه‌ای نامزدها بررسی و همچنین صلاحیت امنیتی هم بر عهده نهادهای مربوط است که آن را بررسی می‌کنند و پس از تأیید آن افراد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی درباره شرایط انتخابات کشتی و تأیید صلاحیت علیرضا دبیر در روزهای پایانی گفت: حرف‌های زیادی در رسانه‌ها مطرح شد و که البته همگی برخلاف آن چیزی بود که اتفاق افتاد. مراجع ذی‌صلاح بر اساس مدارکی که فرد ارائه داده بود آن را بررسی و تأیید صلاحیتش را تأیید کردند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که برخی افرادی که در وزارت ورزش منصب دارند چطور در انتخابات فدراسیون‌ها شرکت می‌کنند، پاسخ داد: حضور این افراد در انتخابات تصمیم شخصی است و بر اساس برداشت خودشان به این عرصه ورود می‌کنند.

سلطانی‌فر در مورد انتخابات والیبال و به تعویق افتادن زمان این انتخابات که به دلیل حضور داورزنی است، گفت: به مسائلی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود توجهی نمی‌کنیم. داورزنی ۱۲ سال در والیبال بوده و تأثیر زیادی در این رشته داشته است. رسانه‌ها فکر می‌کنند که او می‌خواهد برگردد. به‌هرحال طی ۲، ۳ هفته آینده ثبت‌نام ریاست فدراسیون آغاز می‌شود.

تا پایان سال ۹۸ در تلاشیم واگذاری انجام شود

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفتگو با برنامه ورزش و مردم در مورد وضعیت خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: همه هدف ما این است که واگذاری تا پایان سال ۹۸ انجام شود. من بارها گفته‌ام و این بار هم تأکید می‌کنم که دولت و من تمام تلاشمان بر این است که واگذاری هر چه سریعتر انجام شود. این واگذاری امروز انجام شود بهتر از فرداست بنابراین ما همه تلاش خودمان را به کار می‌گیریم که واگذاری تا پایان سال انجام شود.

در رشته‌های جدید مدال‌آور خواهیم شد

وزیر ورزش در مورد مدال‌آوری در المپیک توکیو گفت: در تمام اداور گذشته المپیک در چهار رشته مدال آور بودیم. فکر می کنیم برای المپیک توکیو در کاراته هم مدال آور شویم. علاوه بر این در شمشیربازی و جودو هم امید زیادی داریم که ورزشکار صاحب سکو داشته باشیم. در تیراندازی وضعیت کسب سهمیه خوب است اما اینکه مدال بگیریم، سخت است. در قایقرانی می توانیم سهمیه بگیریم اما کسب مدال سخت است. والیبال هم همچین شرایطی را دارد.

وزارت ورزش با همه فدراسیون‌ها رابطه خوبی دارد

سلطانی‌فر در پاسخ به این سؤال که رابطه وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون فوتبال به دلیل بازنشستگی تاج چطور است، عنوان کرد: ما با همه فدراسیون‌ها رابطه خوبی داریم. نمی‌دانم چرا برخی رسانه‌ها تلاش می‌کنند اگر در جایی اختلافی هم هست آن را خیلی بزرگ نشان دهند، یا اگر در جایی اختلافی نیست، آن را به وجود بیاورند. وزارت ورزش با هیچ‌ فدراسیونی رابطه بدی ندارد و ما با همه فدراسیون‌ها رابطه خوبی داریم.

تاج شاغل است و کسی نمی‌تواند به آن ایراد بگیرد

وی همچنین به بازنشستگی مهدی تاج اشاره کرد و گفت: سر موضوع بازنشستگی ما تلاش می‌کنیم این موضوع به درستی حل شود. ما ۱۰ رئیس بازنشسته داشتیم که به موقع کنار رفتند و جای خودشان را به کس دیگری دادند. در مورد تاج هم او طبق تبصره‌ای که وجود داشت و جانباز محسوب می‌شدند، طبق قانون بازگشت به کار شدند و از طرف وزارت صنعت و معدن اعاده به خدمت شد. بنابراین کسی نمی‌تواند بگویید او بازنشسته است و به عنوان فرد شاغل مشغول به خدمت است.

موافق استانداردسازی هستیم

وزیر ورزش در مورد موافقتش با فدراسیون فوتبال برای به تعویق افتادن لیگ برتر گفت: من به این شکل در مورد تعویق نگفته‌ام که موافق هستم. صحبت اصلی ما استانداردسازی باشگاه‌هاست ، ما با این موضوع موافق هستیم. نمی‌توان ادعا کنیم که لیگ حرفه‌ای داریم اما ضوابط و شرایط ما آماتور باشد.ضمن اینکه ما یک سری الزمات‌ بین‌المللی داریم که موظف به رعایت آن هستیم بنابراین باید رعایت شود.

برخی دنبال خود تعلیقی داخلی هستند

سلطانی‌فر در مورد تعلیق فوتبال اظهار کرد: من فکر می‌کنم برخی دنبال خود تعلیقی داخلی هستند. اینطور نیست که برخی در خارج از کشور نشسته باشند تا ما کج یا راست راه برویم و تعلیق مان کنند.

رسانه‌ها استرس ایجاد نکنند

سلطانی فر در پایان در مورد فضای مجازی و صحبت‌هایی که در مورد وزیر پرسپولیسی گفته می‌شود، اظهار کرد: باید بگوییم متأسفانه رسانه‌های ما در ایجاد جنجال و استرس خیلی تند می‌روند، من دلم برای هواداران ورزش و به خصوص فوتبال می‌سوزد که با این اخبار کذب مواجه می‌شوند. در حال حاضر به دلیل تحریم‌های ظالمانه‌ای که با آن مواجه هستیم فشار روی مردم خیلی زیاد است اما تنها عرصه‌ای که موجبات شور و نشاط مردم را فراهم کرده ورزش است، با این اخبار نباید استرس را زیاد کرد.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها