در مراسم تشییع شاعر و گوینده رادیو مطرح شد؛

مردم صدای حسین آهی را با برنامه‌های خاطره‌انگیز به یاد دارند

علی موسوی گرمارودی در مراسم تشییع حسین آهی با بیان اهمیت او در غزل‌‌سرایی معاصر ایران، این ضایعه را به فرهنگ ایران تسلیت گفته و آن را سوگی برای جامعه ادبی ایران به شمار آورد.

مردم صدای حسین آهی را با برنامه‌های خاطره‌انگیز به یاد دارند

مراسم تشییع پیکر حسین آهی (شاعر و گوینده رادیو) با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی و ادبی نظیر محمدرضا شفیعی کدکنی، ساعد باقری، سهیل محمودی، سیدمحمود دعایی، محمدرضا زائری و سیدمحمد عطایی برگزار شد.

در این مراسم عبدالعلی علی‌عسگری (رئیس سازمان صداوسیما)، بهروز رضوی، علی موسوی گرمارودی و حافظ آهی به سخنرانی پرداختند.

نخستین سخنران عبدالعلی علی‌عسگری بود که با ذکر برخی از ویژگی‌های حسین آهی، او را انسانی صادق و ساده دانست که همواره بر رفتاری بی‌پیرایه در شعر و زندگی تاکید داشت.

وی افزود: این شاعر توانسته بود هنرمندی را با تواضع درآمیزد و بر اساس آن اشعار ماندگاری را بسراید که گنجینه‌ای از غزلیات مهم دوران معاصر را از خود بر جای گذاشت.

وی همچنین با بیان اینکه حسین آهی یکی از گویندگان محبوب رادیو بود، یادآور شد: بیش از سه دهه مردم صدای حسین آهی را با برنامه‌های خاطره‌انگیز ادبی و فرهنگی به خاطر دارند.

دومین سخنران این مراسم بهروز رضوی بود که سالها سابقه همکاری با حسین آهی در رادیو را داشت. وی با ذکر خاطره‌ای از دوران همکاری خود با حسین آهی یادآور شد: آهی یکی از باسوادترین و فرهیخته‌ترین همکارانی بود که در تمام طول دوران حرفه‌ای خدمتم به چشم دیدم و فقدان او ضایعه‌ای بزرگ برای رادیو به ویژه برنامه‌های ادبی در کشور است.

سخنرانانی که به علت شدت گرمای هوا در حداکثر اختصار ممکن سخنان خود را ادا می‌کردند، ضمن تشکر از حاضران خواستار تسریع در برنامه شدند.

علی موسوی گرمارودی دیگر سخنران این برنامه بود که با بیان اهمیت آهی در غزل‌‌سرایی معاصر ایران، این ضایعه را به فرهنگ ایران تسلیت گفته و آن را سوگی برای جامعه ادبی ایران به شمار آورد.

وی سپس با قرائت سوگنامه‌ای ۱۷ بیتی که پیش‌تر برای سوگ استاد ادیب نیشابوری سروده بود، سخنان خود را به پایان برد.

آخرین سخنران این برنامه حافظ آهی، فرزند مرحوم حسین آهی بود که ضمن تشکر از تمامی افرادی که در دوران بیماری حسین آهی و اکنون با خانواده این مرحوم همراهی و همدلی داشتند، یادآور شد: مرحوم پدر به شدت از ایجاد زحمت برای دیگران پرهیز داشت و اکنون ما نیز تلاش می‌کنیم تا در حداکثر اختصار برنامه را به پایان برسانیم و از همه عزیزان و چهره‌های فرهنگی ایران که در این سوگ غمگسار ما بودند سپاسگزاریم.

منبع: ایلنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها