معدل آزادسازی سواحل شمالی ۷۶ درصد است

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه معدل آزادسازی سواحل شمالی تاکنون ۷۶ درصد است، گفت: ۷۰ درصد نوار ٦٠متری از طول سواحل گیلان تاکنون آزاد شده است.

معدل آزادسازی سواحل شمالی ۷۶ درصد است

وجه‌الله خدمتگزار در نشست بررسی آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل دریای خزر با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل به ریاست استاندارهای استان‌های شمالی اظهار کرد: استانداران باید فرمانداران و دستگاه های متولی و ذیربط را ملزم به اجرای وظایف خود در آزادسازی حرایم دریا کنند.

وی با اشاره به ماده ۶۳ قانون برنامه چهارم توسعه گفت: دولت بر اساس آئین‌نامه موظف است به رویکرد حفاظت محور بر مبنای حفظ مالکیت دولت، کاهش اختلافات، سنددار شدن اراضی دولتی و خصوصی، بهره‌مندی عموم مردم از دریا، افزایش مشارکت اجتماعی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی عمل کنند.

خدمتگزار با تاکید بر اینکه باید 100 درصد اراضی تحت تصرف ۶۰ متری دریا آزاد شود درباره مشکلات و موانع این اقدام گفت: طرح مدیریت ساحلی یکپارچه از کارایی لازم برخوردار نیست و در شهرستان‌ها همکاری کافی بین دستگاه‌ها و فرمانداران وجود ندارد.

مشاور وزیر کشور و مسئول پیگیری آزادسازی نوار ۶۰ متری سواحل دریا خزر ادامه داد: اجرای طرح‌های مذکور باید با فرهنگ مردم سازگار باشد و با اختیار قراردادن منابع ملی به استان‌ها شرایط ارائه خدمات مناسب به مسافران استان‌های شمالی فراهم شود.

آزادسازی حریم سواحل جزء حقوق شهروندی است

علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در ادامه نشست با تاکید بر ضرورت آزادسازی حرایم در استان‌های شمالی اظهار کرد: یکی از چالش‌های اصلی در آزادسازی حریم سواحل بررسی سواحل بر اساس نقشه ۱۳۴۲ است.

وی با بیان اینکه بخشی از سواحل در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و رودسر در تصرف دانشگاه‌ها است، افزود: بخش زیادی از اراضی در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته که بسیاری از آن بلااستفاده باقیمانده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه منابع طبیعی به تنهایی نمی‌تواند جهت بازگرداندن اراضی ساحلی به این سازمان اقدام کند، گفت: منابع طبیعی علیه دانشگاه‌ها طرح شکایت کرده اما تغییری ایجاد نشده و همچنان اراضی ساحلی در تملک و تصرف برخی افراد و دانشگاه‌هاست.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها