عربستان به نقش غیرسازنده خود در منطقه پایان دهد

جمعی از اساتید و اندیشمندان زن لبنانی با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیرکل بین‌الملل مجلس دیدار کردند.

عربستان به نقش غیرسازنده خود در منطقه پایان دهد

امیرعبداللهیان در دیدار جمعی از اساتید و اندیشمندان زن لبنانی با اشاره به پیروزی‌ها و موفقیت‌ جبهه مقاومت در تمامی عرصه‌ها گفت :"لبنان به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار در جبهه مقاومت، دوستی با اهمیت برای جمهوری اسلامی ایران است و دور ماندن لبنان از بحران‌های منطقه‌ای همواره مورد تاکید تهران است".
امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه قصد مداخله در امور کشورها و از جمله امور داخلی لبنان را نداشته و نخواهد داشت خاطرنشان کرد :"جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ ثبات و آرامش در منطقه، ضمن احترام به دولت و ملت لبنان و اراده مستقل دولت ، مجلس و مردم این کشور، از همه ظرفیت‌های خود برای کمک به امنیت، پیشرفت و توسعه لبنان استفاده می کند".
وی در ادامه با اشاره به این که داشتن روابط سازنده با کشورهای منطقه و جهان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است گفت:" جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ همواره به دنبال همزیستی مسالمت آمیز با ملت‌های جهان بوده است".
وی تاکید کرد :"جمهوری اسلامی ایران تاکنون هم با دموکرات‌ها در بحث هسته‌ای و هم با جمهوری خواهان در قالب سه جانبه ایران و عراق و آمریکا مذاکره کرده است و در هر دو حزب شاهد بدعهدی های مکرر آمریکا بوده‌ایم ".
وی تاکید کرد:"تا زمانی که رفتارهای غیر سازنده آمریکا در قبال مردم ایران باقی است؛ مذاکره با آمریکا بی ثمرخواهد بود".
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در پایان با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی ایران از آرمان ملت مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد:" امنیت و ثبات در منطقه از جمله فلسطین، ،یمن ، لبنان، عراق و سوریه تقویت و تضمین کننده امنیت جمعی منطقه خواهد بود و عربستان می‌تواند جزیی از امنیت دسته جمعی منطقه باشد و به نقش غیرسازنده خود در منطقه پایان دهد".
اساتید زن دانشگاه های لبنان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت و لبنان در کمک به مقابله با اقدامات خصمانه تل آویو خاطرنشان کردند:" حمایت‌ها و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران همواره نقش اساسی در کمک به امنیت و ثبات در منطقه و لبنان ایفا نموده است".
شرکت‌کنندگان در این دیدار ضمن تمجید از نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در جهان معاصر، دیدگاه های خویش را در خصوص تحولات منطقه، بحران یمن و سوریه، چشم انداز روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و سایر موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح کردند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها