دانشگاه الزهرا (س) خوابگاه متاهلی ندارد + شرایط دریافت خوابگاه برای دانشجویان شبانه

رئیس دانشگاه الزهرا (س) با بیان اینکه خوابگاه متاهلی، نیاز جدی دانشجویان است، گفت: ظرفیت فعلی خوابگاه‌ها ۲۵۰۰ نفر است.

دانشگاه الزهرا (س) خوابگاه متاهلی ندارد + شرایط دریافت خوابگاه برای دانشجویان شبانه

مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا(س) درباره وضعیت خوابگاه دانشگاه الزهرا(س) اظهار کرد: یکی از مصوبات نقشه جامع علمی کشور، حمایت از دانشجویان دکتری است؛ وزارتخانه‌های علوم و بهداشت موظف هستند، بر اساس این مصوبه تا جایی که ممکن است تسهیلات لازم رفاهی را برای این دانشجویان فراهم کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این مساله که بخش قابل توجهی از دانشجویان دکتری متاهل هستند و باید مستقل باشند، یکی از مهمترین تسهیلات رفاهی مورد نیاز این دانشجویان، خوابگاه مناسب به ویژه خوابگاه متاهلی است اما متاسفانه دانشگاه الزهرا خوابگاه متاهلی ندارد و به دنبال این هستیم تا خوابگاه متاهلی برای دانشجویان آماده کنیم.

حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر خوابگاهی هر ترم داریم

وی ادامه داد: دانشجویانی که سنوات مجاز را می‌گذرانند در خوابگاه مستقر در دانشگاه هستند و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی خوابگاهی هر ترم داریم که آمار آن‌ها رو به افزایش است.

ملانظری بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی تعدادی از دانشجویان که در بیرون از دانشگاه خانه داشتند تقاضا برای دریافت خوابگاه در دانشگاه را دارند.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) افزود: برای دانشجویانی که سنوات پر می‌کنند یا دانشجویان شبانه که اعلام شده بود خوابگاه ندارند، در بیرون از دانشگاه خوابگاه استیجاری داریم که با یارانه‌هایی که از دانشگاه پرداخت می‌شود و مبالغ پرداختی دانشجویان می‌توانند از بیرون استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زهرا قربان پور
    0

    سلام من متاهل هستم ساکن قزوین و ۲ بچه دارم . هدفم قبولی در دانشگاه الزهرا ست . خواستم بپرسم خوابگاه استیجاری بیرون دانشگاه به چه صورته اجاره اش؟ میشه با خانوادم بیام؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها