میراسماعیلی: شاید فقط ملایی و بریمانلو به جهانی اعزام شوند/ هدفمان مدال المپیک است

رییس فدراسیون جودو گفت: باید با برنامه جلو برویم و جودوکاران را ابتدا در مسابقات مختلف محک بزنیم و اگر توانستند خودشان را نشان بدهند عازم رقابت‌های جهانی شوند.

میراسماعیلی: شاید فقط ملایی و بریمانلو به جهانی اعزام شوند/ هدفمان مدال المپیک است


آرش میراسماعیلی درباره نتایج تیم‌های ملی جودوی نوجوانان و جوانان مردان و زنان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: رقابت‌های جودوی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا هر سال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و سطح رقابت‌ها رو به رشد است. با توجه به اضافه شدن اقیانوسیه و حضور تک ستاره‌های آنها در این رقابت‌ها سطح کیفی مسابقات به اعتقاد من خوب بود. کشورهایی مانند تاجیکستان و قزاقستان با آمادگی بالا در این رویداد شرکت کردند و ژاپن هم سطح کیفی خوبی در رده جوانان داشت.

رییس فدراسیون جودو با با بیان این‌که بعد از حضورش در راس فدراسیون جودو سعی کرده تمامی اردوهای نوجوانان و جوانان به صورت مدون برگزار شود تصریح کرد: با این وجود آن طور که باید نتوانستیم به دلیل شرایط اقتصادی مسابقه تدارکاتی و اردوی تمرینی برای آنها داشته باشیم. با این اوصاف فکر می‌کنم نتایج به دست آمده رضایت‌بخش باشد. ما در نوجوانان سه فینالیست داشتیم که واقعا لیاقت رسیدن به مدال طلا را داشتند. در بانوان نیز چهار جودوکار در رده نوجوانان اعزام کردیم که نتوانستند انتظارات ما را برآورده کنند هرچند که از همه آنها توقع مدال نداشتیم، اما حداقل توقع ما این بود که مبارزات خوبی را به نمایش بگذارند و حداقل یک مدال برای ایران به دست بیاورند.

وی با بیان این‌که نتیجه تیم ملی جودو نوجوانان پسر می‌توانست بهتر از این باشد، گفت: دو جودوکار ما در دیدار فینال در حالی که دو اخطار از حریفانشان جلو بودند به دلیل بی‌تجربگی نتیجه را واگذار کردند. با این وجود داشتن سه فینالیست در رده نوجوانان نتیجه قابل قبولی بود آن هم در شرایطی که هر سه با قرعه دشواری روبه‌رو شدند اما توانستند رقبای خود را تا فینال ضربه فنی کنند. کسب این نتیجه نویدبخش روزهای خوب در جودوی ایران است و به اعتقاد من کادر فنی تیم نوجوانان عملکرد بسیار خوبی داشت.

میراسماعیلی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا درباره نتایج تیم ملی جوانان نیز خاطر نشان کرد: در بخش جوانان واقعا انتظار ما در روز اول مخصوصا در سبک وزن بیشتر از اینها بود که متاسفانه نتوانستند آن را برآورده کنند و نمی‌دانم چه شرایطی برایشان پیش آمد که این‌طور ظاهر شدند. البته فکر می‌کنم آنها نیز به دلیل بی‌تجربگی و حضور نیافتن در مسابقات بین‌المللی نتوانستند آن طور که باید توانایی‌هایشان را نشان دهند، اما در روز پایانی واقعا بچه‌های ما خوب کار کردند و نتیجه قابل قبولی در بخش آقایان گرفتیم تا جایی که می‌توانستیم بر روی سکوی آسیا برویم اما مغولستان فقط با یک عنوان پنجمی بیشتر بالاتر از ما سوم شد. حاج یوسف‌زاده و کادر فنی تیم ملی جوانان بسیار خوب کار کردند و من از عملکردشان راضی هستم.

میراسماعیلی افزود: باغچقی با ژاپن در دور اول مبارزه داشت و یک امتیازی که رد و بدل شد هنوز برای ما مبهم است و نمی‌دانیم چه‌طور این امتیاز را به حریف داده‌اند. او مدال برنز با ارزشی برای ایران گرفت و قطعا می‌تواند در آینده خیلی بهتر ظاهر شود. کمیابی به اعتقاد من پدیده مسابقات بود و با وجود این‌که تجربه زیادی نداشت تا فینال رسید.

رییس فدراسیون جودو با اشاره به کسب مدال نقره مریم بربط در رده جوانان گفت: نقره او کمتر از طلا نبود و فوق‌العاده ظاهر شد. او در فینال هم تا سه دقیقه برتر از حریفش بود و متاسفانه بر اثر اشتباهی که داشت نتیجه را واگذار کرد. او اگر تجربه بیشتری داشت قطعا به مدال بهتری می‌رسید. عملکرد او در این مسابقات فوق‌العاده بود و یا به طور حتم در آینده درخشش بیشتری خواهد داشت و خیلی بیشتر از او خواهیم شنید.

وی درباره در پیش بودن رقابت‌های نوجوانان و جوانان و نفرات اعزامی به این مسابقات گفت: با مربیان تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان توافق کردیم فقط نفراتی که در این مسابقات مدال گرفتند عازم مسابقات جهانی شوند. اینها همه سرمایه ما هستند و با وجود شرایط اقتصادی بدی که داشتیم آنها را به این مسابقات اعزام کردیم و از عملکردشان نیز راضی هستم. تا این لحظه فقط مدال‌آوران قرار است به مسابقات جهانی اعزام شوند مگر این‌که کادر فنی بخواهد فرد دیگری را نیز اضافه کند.

میراسماعیلی در ادامه با اشاره به ممنوعیت حضور بانوان جودوکار ایرانی در مسابقات جهانی به دلیل داشتن حجاب گفت: به دلیل قوانینی که وضع کرده‌اند بانوان ما فقط می‌توانند در قهرمانی آسیا شرکت کنند، اما به دنبال این هستم شرایطی را به وجود بیاوریم که بتوانیم بانوان‌مان را به مسابقات جهانی نیز اعزام کنیم. قرار است در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان با فدراسیون جهانی جودو دیدار داشته باشم و از او بخواهم با توجه به پتانسیل بانوان ایرانی شرایطی را مهیا کنیم تا در رده نوجوانان و جوانان بتوانیم شاهد حضور بانوان ایرانی در مسابقات جهانی باشیم. البته کار بسیار سختی است اما امیدوارم مورد قبول او قرار گیرد تا در سال‌های آینده بتوانیم بانوان‌مان را اعزام کنیم.

وی در ادامه درباره دلایل نمایش بسیار ضعیف جودو بانوان ایران در مسابقات آسیایی نوجوانان و جوانان گفت: بحث ضعف ما در جودوی بانوان ریشه‌ای است و باید به صورت اساسی به دنبال حل آن باشیم. واقعا سطح فنی بانوان ما نسبت به حریفان بسیار پایین‌تر است و با آنها فاصله زیادی دارند. باید فکر اساسی در این باره داشته باشیم. قرار است یک مدرس اواخر مردادماه به ایران بیاید و یک هفته به مربیان ما آموزش بدهد تا دانش‌شان بیشتر شود. باید با شورای فنی بانوان نیز جلسات منظمی برگزار کنیم تا برنامه‌ریزی بلندمدتی در حوزه جودوی بانوان داشته باشیم و مشکلات را به صورت ریشه‌ای در این بخش حل کنیم.

میراسماعیلی درباره کسب مدال برنز سعید ملایی در گرندپری گفت: ملایی همیشه در سطح بالایی از آمادگی قرار دارد و به صورت حرفه‌ای تمرینات‌اش را دنبال می‌کند از آنجا که توقعات از او بالاست همه انتظار داریم دراین رویداد مدال طلا بگیرد، اما من مسابقات او را به صورت زنده مشاهده می‌کردم و واقعا او خوب کار کرد. بریمانلو و خجسته هم سرمایه‌های ما هستند و الحمدالله شرایط برای جودوی ایران امیدوار کننده است. با توجه به شرایط اقتصادی امیدوارم بتوانیم این وضعیت را حفظ کنیم و نتایج خوبی را در المپیک بگیریم. تا مسابقات جهانی فرصت زیادی نداریم و سعی می‌کنیم در این فرصت اندک یک اردو را در رده بزرگسالان داشته باشیم. سعی ما این است که تعداد کمی از نفرات‌مان را به مسابقات جهانی اعزام کنیم و سایر نفرات را در تورنمنت‌های مختلف محک بزنیم تا به سطحی از تجربه و توانایی برسند که عازم مسابقات جهانی شوند. دیشب هم با زارعیان سرمربی تیم صحبت کردم و به این نتیجه رسیدیم که تعداد کمی را به مسابقات جهانی اعزام کنیم. سعید ملایی و محمد بریمانلو اولویت نخست ما برای اعزام به مسابقات جهانی هستند حال ممکن است یکی دو نفر دیگر نیز به این نفرات اضافه شوند اما این دو کاندیدای اصلی اعزام هستند. رنکینگ ملایی عالی است و لازمه حفظ این رنکینگ حضورش در مسابقات جهانی است. سایر نفرات را در تورنمنت‌ها محک می‌زنیم، اگر نتایج خوبی گرفتند برای سال‌های آینده به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

میراسماعیلی در واکنش به این موضوع که شما همواره از رییس جودو این انتظار را داشتید که چرا فقط نفرات محدودی عازم مسابقات جهانی می‌شوند، حال چطور خودتان این روش را در پیش گرفته‌اید، اظهار کرد: نفراتی که سطح جهانی ندارند نمی‌توانند خروجی خوبی برای جودو ایران داشته باشند و سرمایه‌ گذاری بر روی آنها با حضور در مسابقات جهانی مناسب نیست. ما باید این نفرات را در تورنمنت‌ها، کاپ آسیایی، جایزه بزرگ وگرنداسلم‌ها اعزام کنیم بعد اگر توانستند خودشان را نشان بدهند به رویدادی مثل مسابقات جهانی اعزام شوند ضمن این‌که با توجه به شرایط اقتصادی که داریم اعزام بیشتر نفرات واقعا کار دشواری است. ما در مسابقات آسیایی جوانان و نوجوانان دو تیم هفت نفره در آقایان و یک تیم چهار نفره و یک تیم سه نفره با بانوان داشتیم بنابراین مشکلی با اعزام نفرات ما به مسابقات مختلف نداریم، اما معتقد هستیم باید به مرور و با برنامه‌ریزی جودوکاران‌مان را اعزام کنیم.

رییس فدراسیون جودو درباره مذاکره با لی وون هی دارنده مدال‌های جهان از کره جنوبی برای حضور در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان ملی ایران در راه المپیک 2020 توکیو گفت: در حاشیه مسابقات آسیایی نوجوانان و جوانان مذاکرات بسیار خوبی را با این چهره شاخص جودو جهان داشتم. او دوست و هم دوره‌ای من است و با او برای صرف نهار به بیرون رفتیم. خیلی در این باره صحبت کردیم و خوشبختانه توافقات خوبی نیز داشتیم. قرار شد او فکرهایش را بکند و با فدراسیون‌شان نیز صحبت کند تا در نهایت به عنوان مربی در تیم ملی بزرگسالان فعالیتش را آغاز کند. اولویت نخست ما بچه‌های المپیکی هستند چرا که تمام امیدمان این است که در المپیک مدال بگیریم. این پتانسیل را داریم و با برنامه‌ریزی به سمت آن حرکت می‌کنیم. زارعیان قطع به یقین سرمربی تیم ملی خواهد بود اما باید کادر او را قوی‌تر کنیم. همه اعضای کادر فنی به کارشان ادامه می‌دهند اما باید کادر قوی‌تری داشته باشیم. سعی‌مان این است که از تجربیات لی در رده پایین استفاده کنیم.

وی درباره سوابق لی وون هوی گفت: او تا سال گذشته در کادر فنی کره جنوبی حضور داشت اما یکسالی می‌شود که در چین تایپه در دانشگاه مشغول است و تا دو سه ماه دیگر درسش تمام می‌شود. طی صحبت‌هایی که داشتیم او تمایل زیادی داشت که در ایران کار کند. کار سعید ملایی و بریمانلو را دیده بود و معتقد بود که تیم خوبی در اختیار داریم امیدوارم شرایط حضورش در ایران فراهم شود.

میراسماعیلی در پایان درباره رقم قرارداد وی گفت: لی دوست من است و سال‌ها با هم همدوره بودیم. او هم دوست دارد با من کار کند اما به هیچ وجه درباره مسائل مالی و رقم قرارداد حرفی به میان نیاورد.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها