در گفت‌وگو با خبرفوری مطرح شد؛

یک نماینده مجلس: معوقات بازنشستگان اموزش و پرورش تا پایان شهریور پرداخت می‌شود/ رییس‌جمهور تا 2 هفته دیگر گزینه وزارت را معرفی کند

یک نماینده مجلس گفت: انتظار داریم که تا دو هفته آینده گزینه وزارت آموزش وپرورش به مجلس معرفی شود.

یک نماینده مجلس: معوقات بازنشستگان اموزش و پرورش تا پایان شهریور پرداخت می‌شود/ رییس‌جمهور تا 2 هفته دیگر گزینه وزارت را معرفی کند

کمتر از دو ماه دیگر تا آغاز سال تحصیلی جدید مانده است و هنوز دولت شخصی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی نکرده است. وزارتخانه‌ای مهم که به نوعی مادر تمام وزارتخانه‌ها شناخته می شود و چندی پیش با استعفای وزیرش یعنی محمد بطحایی بدون وزیر ماند. هرچند که اکنون جواد حسینی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش مشغول فعالیت در این مجموعه است اما منتقدان دولت، نبود وزیر را ضربه بزرگی به این وزارتخانه تلقی می‌کنند که باید هرچه سریعتر رفع شود. اما مشکلات این وزارتخانه فقط به نبود وزیر محدود نمی‌شود. این روزها تعداد کثیری از بازنشستگان این وزارتخانه به پرداخت نشدن معوقات و حقوقشان شکایت دارند و معتقدند دولت به وعده‌های خود در این زمینه عمل نکرده است. رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره دو مساله کلیدی این روزهای آموزش و پرورش نظر دیگری دارد.

محمد مهدی زاهدی ، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری درباره پرداخت شدن معوقات بازنشستگان گفت: جلساتی با معاون مالی و اداری وزارتخانه و سرپرست فعلی داشتیم و این مشکل بازنشستگان را با آن‌ها مطرح کردیم.

وی تصریح کرد: در آخرین گفت‌وگوها مقرر شد که تمام معوقات تا پایان ماه شهریور به طور کامل پرداخت شود.

زاهدی درباره انتخاب و معرفی وزیر به مجلس نیز گفت: فعلا که شخصی به عنوان وزیر به مجلس معرفی نشده است، یقینا تا 2 هفته آینده هم این مهم محقق نمی‌شود زیرا تعطیلات مجلس است.

وی درباره درخواست بسیاری از فعالان زن درباره معرفی وزیر زن به مجلس و پذیرش آن از سوی مجلس تصریح کرد: قطعا مرد و زن برای ما تفاوتی ندارد، برای ما این اهمیت دارد که شخصی معرفی شود که بتواند این وزارتخانه مهم و کلیدی را اداره کند.

زاهدی درپایان و با ذکر این مساله که فرصت کمی تا شروع سال تحصیلی مانده است تاکید کرد: ما تذکر هم دادیم و توقعمان این است که حداکثر تا دو هفته آینده فردی به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش معرفی شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • محمد
    0

    دو هفته هم دیر است مرداد و شهریور ادارات باید کار نقل و انتقالات و سازماندهی نیروی انسانی و آماده سازی مدارس. ثبت نام. دانش آموزان انجام دهند که کار سنگینی است فلذا وزیر باید زودتر معرفی شود در شش سال گذشته مهمترین وزارتخانه کشور در تلاطم بوده سه وزیر داشته و سه سرپرست بی ثباتی لطمات زیادی به آموزش و پرورش می زند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      هر چه سریع تر وزیر انتخاب شود پدر نداریم

  • کاربر ناشناس
    0

    فکر می کنم بیشتر تمایل شما زن باشد چون در استخدامها نشان می دهد که تعداد خانمها بالاتر بوده است مانند رساله

  • اصغر اقفتخاری هریس
    0

    اگ این سرپرست اموزش وپرورش به عنوان وزیر انتخاب نشود قطعا از رتبه بندی معلمان خبری نخوالهد شد چون طرح ایشان هست

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      رتبه بندی معلمان مربوط به سالها پیش است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها