مگان راپینو: ترامپ خودش در تله حرفهای من افتاد

مگان راپینو، کاپیتان جنجالی تیم ملی زنان آمریکا، قهرمان جام جهانی زنان، با روزنامه نیویورک تایمز به گفتگو نشست و به سوالات درباره تنش سیاسی بین خود و رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد.

مگان راپینو: ترامپ خودش در تله حرفهای من افتاد

تیم ملی زنان آمریکا در جام جهانی زنان با اقتدار به قهرمانی رسید اما شاید بتوان گفت آنچه این دوره از جام جهانی زنان و به خصوص قهرمانی تیم ملی آمریکا را در آن جنجالی کرد اظهارنظرهای یک چهره مهم در تیم ملی این کشور بود: مگان راپینو، کاپیتان آمریکا که در جریان مسابقات با گفتن اینکه آمریکا حتی اگر قهرمان جام جهانی شود برای دیدار با رئیس جمهور و قبول تبریک او به کاخ سفید نخواهد رفت، همه نگاه‌ها را به این تیم جلب کرد.

این صحبتهای راپینو واکنش تند ترامپ را به دنبال داشت و بین این دو چند توییت کنایی رد و بدل شد و جنگی رسانه‌ای بین هواداران هر دو طرف درگرفت. حالا بعد از به پایان رسیدن جام جهانی و آرام شدن فضا، مگان راپینو با روزنامه آمریکایی مهم نیویورک تایمز به گفتگو نشسته و درباره آن حوادث توضیح داده است.

شما در جریان جام جهانی با رئیس‌جمهور آمریکا درگیری لفظی و رسانه‌ای پیدا کردید، هدفت این بود و دلت می‌خواست که در مرکز این بحث‌ها قرار بگیری؟

من از خیلی وقت پیش تصمیم گرفتم که در دنیای سیاست مشارکت داشته باشم. البته توییت‌های رئیس‌جمهور باعث شد علاقه‌ام برای رویارویی هزاران برابر شود. ولی من کلا خیلی راحت درباره سیاست صحبت می‌کنم. من متوجه بودم اتفاقی که در حال افتادن است چه اتفاق مهم و بزرگی است و می‌دانستم باید با عملکرد عالی تیم ملی بین وجه سیاسی و وجه ورزشی نوعی تعادل بوجود بیاید. از طرف دیگر حواسم بود که حواس تیم به این حواشی پرت نشود و در نتیجه‌گیری‌اش خللی بوجود نیاید.

وقتی این جنجال‌ها در جریان بود برای اینکه تیم با مشکل مواجه نشود به عنوان کاپیتان از روشهای مدیریتی خاصی استفاده می‌کردی؟

نه، همه بچه‌های تیم ملی که حاضر نبودند بگویند ما به کاخ سفید نمی‌رویم.

همین برای من عجیب بود. چون وقتی فکرش را می‌کنی دست‌کم در تیم ملی از نظر آماری باید یک نفر باشد که دلش بخواهد برای دیدار با رئیس‌جمهور به کاخ سفید برود. مگر نه ؟

من همه بچه‌ها را جمع نکردم تا از همه نظرسنجی کنم. ولی بعید می‌دانم کسی دلش می‌خواست به کاخ سفید برود. راستش را بخواهی وقتی دیدم رئیس جمهور برای من توییت زده هم یک نفس راحت کشیدم و هم خندیدم چون فکرش را هم نمی‌کردم چنین کاری بکند. همه از من می‌پرسیدند یعنی واقعاً مشکلی نداری؟ ولی بعد که می‌دیدند می‌توانم اوضاع را خیلی خوب مدیریت کنم تعجب می‌کردند. عملکرد عالی ما در زمین فوتبال هم کمک قابل توجهی کرد. ما در همه بازی‌ها حاکم مطلق بودیم.

ولی وقتی رئیس جمهور توییت کرد ....

بله، فلان و بهمان و بعدش هم گفت قهرمان شوید. بله در جریانم رفیق. ممنون ترامپ. ممنون که از ما حمایت می‌کنی.

این صحبتهای رئیس‌جمهور باعث نشد فشار بیشتری برای قهرمان شدن به شما وارد شود؟

راستش نه. فشاری بیشتر از آن دیگر ممکن نبود. ما برای قهرمانی دلایل عمیق و دینامیک و چندلایه داشتیم. ببینید، ما قبل از شروع جام جهانی از فدراسیون فوتبال آمریکا شکایت کرده بودیم. پس می‌دانستیم قهرمانی‌مان چقدر مهم است. البته اگر قهرمان نمی‌شدیم و برمی‌گشتیم، باز هم می‌توانستیم به پیشرفت فوتبال زنان کمک کنیم ولی این را می‌دانستیم که اگر قهرمان شویم اوضاع فرق خواهد کرد. این بود که فشار بیشتری روی خودمان احساس می‌کردیم.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها