کسب ۴ مدال رنگارنگ توسط دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی شیمی

تیم چهارنفره دانش‌آموزی ایران در پنجاه‌ویکمین المپیاد جهانی شیمی موفق به کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز شد.

کسب ۴ مدال رنگارنگ توسط دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی شیمی

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان ضمن قدردانی از تلاش دانش‌آموزان اعزامی به المپیاد جهانی شیمی، گفت: در این دوره از مسابقات، مصطفی مقیمی خیرآبادی موفق به کسب مدال طلا، علی جهرمی و امیررضا باقری‌دلویی موفق به کسب مدال نقره شده و امیرعلی اهرابی مدال برنز این رقابت‌ها را به دست آوردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، فاطمه مهاجرانی گفت: تیم المپیاد شیمی ساعت ۱:۴۰ بامداد روز چهارشنبه، ۹ مرداد ماه به کشور بازخواهد گشت و مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

این دوره از مسابقات جهانی المپیاد شیمی از ۳۰ تیر تا ۸ مردادماه جاری در کشور فرانسه برگزار شد. میزبان المپیاد جهانی شیمی در سال ۲۰۲۰، کشور ترکیه خواهد بود.

تیم ملی المپیاد شیمی ایران در پنجاهمین دوره المپیاد جهانی شیمی از میان ۷۸ کشور شرکت‌کننده با کسب چهار مدال نقره، رتبه ۱۹ جهان را کسب کرده بود.

در آزمون عملی پنجاه‌ویکمین المپیاد جهانی شیمی، Liu He از چین، Tan Ba Tran از ویتنام و Andrej Kovács از اسلواکی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها