۱۹ مأموریت غرق شدگی طی ۳ ماهه نخست در گلستان/انجام ۶۰ سورتی پرواز

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اورژانس گلستان طی سه ماهه نخست ۱۹ مأموریت غرق شدگی داشته است.

۱۹ مأموریت غرق شدگی طی ۳ ماهه نخست در گلستان/انجام ۶۰ سورتی پرواز

علیرضا کمال غریبی اظهارکرد: در سه ماهه اول امسال ۹۴ هزار و ۱۴۹ تماس به اورژانس گلستان برقرار شده که از این تعداد ۲۵ هزار و ۸۸۹ تماس منجر به اعزام آمبولانس شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت اورژانس ۲۱ هزار و ۳۴۳ مأموریت داشته که از این تعداد چهار هزار و ۳۴۹ مأموریت تصادفی بوده و مأموران اورژانس چهار هزار و ۴۱۱ مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند.

کمال غریبی با بیان این که ۱۰ نفر در این مدت قبل از رسیدن آمبولانس فوت کردند، گفت: ۵۶۲ مادر باردار به بیمارستان منتقل و ۱۰ نوزاد هم در زمان حضور تکنسین اورژانس در محل به دنیا آمدند.

وی تعداد غرق شدگی ها را ۱۹ نفر علام کرد و توضیح داد: پنج نفر در سیل، ۱۰ نفر در رودخانه، دو نفر در آب بندان، یک نفر در سد و یک نفر هم در استخر غرق شدند.

کمال غریبی در خصوص مأموریت های اورژانس هوایی بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۶۰ سورتی توسط اورژانس صورت گرفته که ۴۰ پرواز آن در فروردین ماه و زمان سیل بوده است.

وی با بیان این که ۵۸ بیمار با اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل شدند، گفت: بیمارستان های پیامبر اعظم (ص) و تامین اجتماعی گنبدکاووس، رسول اکرم (ص) کلاله، امیرالمومنین (ع) کردکوی، بقیه الله الاعظم (عج) علی آبادکتول و آل جلیل آق قلا امکان فرود بالگرد اورژانس را داشته و در گرگان هم بالگرد اورژانس در باند لشکر ۳۰ پیاده می نشیند.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها