وعده وزیر کشور به خارجی‌ها: ۲۵۰ هزار دلار سرمایه گذاری کنید تا ۵ سال اقامت ایران را بگیرید

وزیر کشور گفت: هر فرد خارجی که ۲۵۰ هزار دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند، حداقل ۵ سال اقامت می‌گیرد و مقرر شد در این زمینه اطلاع رسانی‌های لازم صورت گیرد.

وعده وزیر کشور به خارجی‌ها: ۲۵۰ هزار دلار سرمایه گذاری کنید تا ۵ سال اقامت ایران را بگیرید

«عبدالرضا رحمانی فضلی» عصر دوشنبه در سی و یکمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، افزود: مطابق روال معمول اولین دستور کار این جلسه پیگیری مصوبات جلسات قبل بود و مواردی که کوتاهی شده و یا انجام نشده باشد را مورد بررسی و تذکر قرار دادیم.

وزیر کشور افزود: یکی از مباحث امروز این جلسه افزایش قیمت برخی از کالاها بود، با توجه به روند کاهشی نرخ ارز انتظار جامعه این است که در قیمت ها تثبیت و اقدامات مناسبی صورت گیرد، که دستگاه‌های متولی توضیحاتی دادند و مقرر شد پیگیری شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این جلسه مصوبه دولت مبنی بر اینکه که اگر هر فرد خارجی در ایران ۲۵۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کند، حداقل ۵ سال اقامت می گیرد و مقرر شد در این زمینه اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به موضوع اعلام سامانه‌ ثبت قیمت کالای اساسی، خاطرنشان کرد: این موضوع دو ماه قبل در این جلسه مطرح و قرار بود که دستگاه‌های اجرایی حدود ۱۰۰ قلم کالا را در این سامانه ثبت و قیمت ها را به صورت روزانه اعلام کنند.

رحمانی فضلی افزود: با توجه به رونمایی که از این سامانه شده بود، اعضای ستاد نظراتی در خصوص کاستی ها و نقص های آن داشتند که مقرر شد نواقص این سامانه رفع شود.

وی از دیگر مباحث و موضوعات مطرح شده در جلسه امروز را موضوع تهاتر کالا با کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت : این موضوع نیز با حضور اعضا بررسی شد و دلیل طرح تهاتر کالا با همسایگان درخواست آنها در مقابل دریافت کالا از کشور ما بود.

وزیر کشور ادامه داد: موضوع بحث تاکسی های اینترنتی به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم در جلسه هفته قبل مطرح شده بود که متولیان این حوزه در جلسه امروز حضور داشتند و در نهایت مقرر شد که دستورالعملی در این خصوص تنظیم و در شورای عالی ترافیک مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور یادآورشد: با مدیریت صحیح و نظارت درست می توانیم از ظرفیت تاکسی های اینترنتی هم در حوزه ماشین های شخصی و در آینده از ماشین های عمومی مانند اتوبوس، استفاده کنیم.

وزیر کشور یادآور شد: موضوع دیگر جلسه امروز ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما بود که با حضور مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه و توضیحات وی، مقرر شد نظارت دقیقی در این خصوص صورت گیرد. سازمان هواپیمایی کشوری سقف قیمت بلیط هواپیما را بسته است.

وی اظهار کرد: بر همین اساس با شرکت هایی که سقف قیمت بلیط هواپیما را رعایت نکنند، برخورد می‌شود. بقیه اعضا هم توضیحاتی داشتند لذا مقرر شد نظارت و کنترل های لازم انجام پذیرد و ضمناً شرکت های هواپیمایی سقف قیمت ها را به مردم اعلام کنند.

رحمانی فضلی دیگر موضوع مطرح شده در جلسه را ترخیص کالاهایی دانست که در بنادر و گمرکات معطل مانده اند.

وی مهمترین دلیل معطل مانده کالاها در بنادر و گمرکات را عدم تخصیص ارز عنوان کرد و افزود: البته ارز تخصیص داده شده است و مقرر شد بانک مرکزی و وزارت صمت موضوع را با اولویت بالایی پیگیری کنند.

منبع: ایرنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رو که نیست
    0

    شماها مثل اینکه اصلا حالتون خوب نیست!!!! ایرانیها دنبال جا هستن از ایران فرار کنن که دیگه اینجا جای زندگی نیست...بعد شما توقع دارید هم بیان هم سرمایه گذاری کنن که شما اقامت 5 ساله بدین؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها