برترین دانشگاه‌های فرانسه 2019

کشور فرانسه یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است. اکثر دانشگاه های این کشور جزو دانشگاه های برتر در سراسر جهان هستند.

برترین دانشگاه‌های فرانسه 2019

دانشگاه‌های برتر فرانسه در رتبه بندی QS رتبه های خوبی دارند و به همین دلیل هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه با یکدیگر رقابت می کنند.

موسسه ارزیابی علمی QS هر ساله دانشگاه های های جهان را بر اساس کیفیت آموزشی رتبه بندی می کند. دانشگاه های برتر فرانسه هر سال در رتبه بندی دانشگاه های جهان، رتبه بسیار خوبی را کسب می کنند. نام ده دانشگاه فرانسه در بین 300 دانشگاه برتر جهان به چشم می خورد. دانشگاه های برتر فرانسه به دلیل سطح آموزشی بالا و شهریه مناسب همیشه مورد استقبال دانشجویان بین المللی قرار می گیرند. در ادامه به بررسی دانشگاه های برتر فرانسه در سال 2019 می پردازیم.

1. دانشگاه تحقیقاتی PSL

دانشگاه تحقیقاتی PSL که نام کامل آن Paris Sciences et Lettres می باشد جزو دانشگاه های برتر فرانسه و جهان است. این دانشگاه در شهر پاریس واقع شده است و بالغ بر 20 هزار دانشجو دارد. دانشگاه تحقیقاتی PSL یک دانشگاه تازه تاسیس است. این دانشگاه در سال 2010 تاسیس شد و از همان ابتدا به دلیل داشتن کیفیت آموزشی بالا جزو برترین دانشگاه های فرانسه شد. این دانشگاه در سال 2019 رتبه 50 را در بین دانشگاه جهان کسب کرده است. دانشگاه PSL، 9 دانشکده دارد و رشته های علوم پایه، مهندسی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر در این دانشگاه ارائه می شوند.

دانشگاه اکول پلی تکنیک فرانسه

2. دانشگاه اکول پلی تکنیک

این دانشگاه در سال 1794 تاسیس شده و از دانشگاه های برتر فرانسه می باشد. دانشگاه اکول پلی تکنیک از دانشگاه های قدیمی فنی و مهندسی فرانسه است. این دانشگاه رتبه 65 را در رتبه بندی QS کسب کرده است. دانشگاه اکول پلی تکنیک توجه ویژه ای به دانشجویان بین المللی دارد و آن ها را در پروسه تحصیل در فرانسه همراهی می کند. حدود 36 درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه از دانشجویان بین المللی می باشند.

دانشگاه سوربن

3. دانشگاه سوربن فرانسه

دانشگاه سوربن فرانسه در سال 2019 موفق به کسب رتبه 75 در جهان شد. این دانشگاه رتبه سوم را در بین دانشگاه های برتر فرانسه دارد. بالغ بر 53 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند که بسیاری از آن ها دانشجویان بین المللی هستند. رشته هایی که در دانشگاه سوربن فرانسه ارائه می شوند عبارتند از: هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، مهندسی و پزشکی. این دانشگاه فرصت های تحصیلی و آموزشی بسیار باکیفیتی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد.

4. دانشگاه سانترال سوپلِک (CS)

سنترال سوپلک یک موسسه علمی و فرهنگی است که در قالب یک موسسه بزرگ تحت نظارت وزارت آموزش عالی، تحقیقات و نوآوری و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است. این دانشگاه یک دانشگاه تخصصی در رشته های مهندسی می باشد و هرساله دانشجویان زیادی را از سراسر جهان جذب می کند. رتبه این دانشگاه در جهان 175 می باشد و در بین دانشگاه های برتر فرانسه رتبه چهارم را دارد. دانشگاه سانترال سوپلک در طی یک سیاست آموزشی با موسسات علمی و پژوهشی سراسر جهان ( مانند چین، ایالت متحده، سنگاپور و کانادا) همکاری می کند.

5. دانشگاه اکول نرمال سوپریور فرانسه

دانشگاه اکول نرمال سوپریور فرانسه رتبه 153 را در جهان کسب کرده است. این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی در فرانسه است که از طریق تحقیقات بنیادی، محققان و استادان زیادی را پرورش داده است. این دانشگاه از 75 ملیت جهان دانشجو دارد و مقصد بسیار مناسبی برای دانشجویان بین المللی می باشد.

6. دانشگاه ساینس پو فرانسه

دانشگاه ساینس پو در سال1872 تاسیس شده است و یک دانشگاه پیشرو در زمینه علوم اجتماعی است. این دانشگاه در رتبه بندی QS رتبه 221 را دارد و جزو 300 دانشگاه برتر جهان می باشد. حدود 50 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی از 150 ملیت جهان تشکیل می دهند. 80 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه ساینس پو در شش ماه پس از فارغ التحصیلی استخدام می شوند و 39 درصد از آنها می توانند در خارج از کشور فرانسه کار خود را آغاز می کنند.

دانشگاه پاریس سود

7. دانشگاه پاریس سود

دانشگاه پاریس سود تقریبا در تمام زمینه های دانش به جز علوم انسانی مشغول به فعالیت است. دانشگاه سود رتبه 239 را در بین دانشگاه های جهان دارد. رشته هایی مانند ریاضیات، علوم رایانه، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، علوم زمین و فضا، علوم ورزشی و موسیقی در این دانشگاه ارائه می شوند. نام این دانشگاه هر سال در لیست دانشگاه های برتر فرانسه قرار می گیرد.

8. دانشگاه پونتز پاریس‌تِک

دانشگاه پونتز پاریس تک یک موسسه آموزش عالی است که مهندسین را در سطح بالای علمی، فنی و عمومی آموزش می دهد. این دانشگاه در سال 1747 تاسیس شده و از دانشگاه های برتر فرانسه می باشد. رتبه این دانشگاه در جهان 263 می باشد. رشته های این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی برای اعزام دانشجو به فرانسه عبارتند از: رشته های مهندسی مکانیک و مهندسی عمران، علوم مواد، مهندسی هسته، ریاضیات، فناوری اطلاعات، علوم زیست محیطی، برنامه ریزی شهری، حمل و نقل، اقتصاد و جامعه شناسی

9. دانشگاه گرونوبل آلپ

دانشگاه گرونوبل آلپ در تمام رشته های دانشگاهی و تمام مقاطع تحصیلی (کارشناسی، ارشد، دکتری) آموزشی جامع و کامل را به دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه در شهر گرونوبل فرانسه واقع شده و یکی از مراکز مهم علمی و تحقیقاتی فرانسه می باشد. در سال 2019 رتبه این دانشگاه در جهان 289 می باشد.

دانشگاه دیدرو

10. دانشگاه دیدرو پاریس

دانشگاه دیدرو پاریس یا دانشگاه پاریس 7 از دانشگاه های برتر فرانسه محسوب می شود. رشته های هنر، علوم انسانی، زبان، علوم اجتماعی، اقتصاد، پزشکی و دندانپزشکی، علم و تکنولوژی در دانشگاه دیدرو پاریس ارائه می شوند. این دانشگاه 29000دانشجو دارد که 5800 نفر از آن ها دانشجویان بین المللی هستند.

نتیجه گیری :

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت به یکی از موسسات حقوقی مهاجرت رسمی در کشور ایران مراجعه کنید. موسسه حقوقی Go2TR توانسته با جذب بیش از ۳۵۰ هزار نفر دنبال کننده در شبکه اجتماعی خود اطلاعات گسترده ای در زمینه مهاجرت برای علاقمندان تولید نماید.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها